Waar erger jij je aan? #3

Wanneer iemand naast je gaat zitten die naar zweet meurt :@

2 likes

Nou ik hou toch meer van slecht gezelschap.

Bij de HEMA selecteren ze hun medewerkers op kutheid.

7 likes

haha ik lees dit bericht en daarna een bericht in een topic waarin iemand dat letterlijk zegt. Ik heb er zelf nog nooit zo over nagedacht eigenlijkā€¦

Vind ze wel gezellig altijd! Heb dit probleem meer bij de Zara en Topshop haha

1 like

Haha ja! Was heel toevallig.

Dat oudere werknemers gespaard blijven van eindeloos veel apps en tools. Ik vind het als copywriter niet erg om te antwoorden op klachten op Google maar alle slechte reviews verzamelen en vervolgens rapporteren aan de Sales Manager omdat zij de app ā€œmisschien niet zal begrijpenā€? Ja doei zeg.

1 like

Maar je hebt toch met sommige mensen een bepaalde dynamiek dat die ander alles goed vindt wat jij zegt en ja en amen zegt? Dan is een goede omschrijving toch: ik wil iemand die tegengas kan geven? Oftewel, die een eigen mening heeft en niet alles ok vindt wat de rest ok vindt. Dat betekent niet dat je altijd en overal (anders) over iemand heen walst. Maar dat je een gelijkwaardige relatie wilt.

Sommige mensen kunnen trouwens ook erg hun zin doordrijven en hebben geen oog voor de wensen van een ander, maar dat noem ik dominante mensen/dominantie en niet dat zij zullen zeggen ā€œdat ze tegengas nodig hebbenā€. Met sommige (dominante) mensen is geen land te bezeilen.

2 likes

Maar hoe doe je dat dan bij sommige mensen die alles goed vinden wat jij voorstelt? Vragen wat hij/zij wil? Bij sommige mensen lukt dat niet. Moet zeggen dat ik niet veel voorbeelden in mijn hoofd heb. Maar ik heb nu 1 jongen/man en 1 meisje uit het verleden in mijn hoofd. Die vonden alles goed wat een ander zei, zeiden geen nee, kwamen niet goed voor zichzelf op, konden rotklusjes opknappen of niet hetgeen doen wat zij toch liever hadden gewild.
En ik bedoelde qua dynamiek; misschien zegt diegene bij een ander meer wat hij/zij wil. Overal heb je weer een andere rol/hoe je je gedraagt, dus dat diegene tegenover mij meer/alles goed vindt, wil niet zeggen dat dat in elke relatie die die persoon heeft gebeurt. Die personen zijn bij mensen in hun directe omgeving (familie ofzo) denk ik wel anders. Of ja, dat hoopte ik toen voor ze.

1 like

Dus jij moest betalen voor vlees en je moest het ook nog zelf weggooien? Ik maak echt elke zondagochtend ruzie met mensen die met hun smerige micro organisme handen door de croissantjes staan te graaien ipv de tang te gebruiken maar vind dit echt kut van die vrouw.

9 likes

Mensen die te pas en te onpas (eigenlijk vooral te onpas) zeggen dat ze ergens depressief van worden. Van een regenbuitje, dat de croissantjes op waren, dat ze een dik boek moeten leren, dat ze een 4 haalden voor wiskunde. DAT IS NIET WAT DEPRESSIEF IS KUT.

21 likes

Omijngod laatst was ik in de appie en een kind van een jaar of 8 mocht vast een croissantje uitzoeken, moeder was niet in de buurt. Hij heeft ieder soort croissantje met zā€™n hand vastgepakt en teruggelegd tot die de grootste had gekozen. (dus mini, kaas, normaal en hij koos deluxe).
Toen kwam zā€™n moeder zei ze ja dag dat is de duurste en toen moest die ook weer terug.
(sowieso denken zoveel mensen altijd dat die tang niet voor hen geldt??)
(en ik heb er niks van gezegd nee en ik stond er wel de hele tijd naast want ik moest er ook bij)

2 likes

Normaal ga ik altijd met een groepje mensen naar de bib maar dat is ondertussen al flink afgenomen en afgelopen dagen waren het enkel een vriendin en ik. Maar ze zuigt zoveel energie.
Ze is op dit moment zo fragiel en ik moet haar echt voorzichtig behandelen of ze is gekwetst. Het gaat constant over haar problemen, haar zorgen, haar stress. Het is niet dat ik er niet wil zijn voor haar maar ik heb het gevoel dat ze in zoā€™n bubbel leeft.
Ook de gesprekken tijdens de lunch zijn altijd zo zwaar beladen. Racisme, feminisme, discriminatie, haar scriptie, haar moeilijke thuissituatie, milieu, gezond eten, veganisme.

Ik neem naar de bib altijd een plastic 2 liter fles mee zodat ik voldoende drink. Nu zei ze ā€˜vind je het oke dat ik je een drinkfles geef voor je verjaardag? Want ja met dat plastic andersā€™
Ik heb haar gezegd dat ze me niks hoeft te geven maar nu voel ik me super geviseerd op mijn plastic gebruik.

Ik had het afgelopen weken moeilijk dus zit wat achter met mijn lessen dus nu in de bib ben ik vooral bezig met lessen bekijken en ik heb er nu al 2x commentaar op gehad.
Eerst ā€˜ben jij eigenlijk alleen maar lessen aan het kijken? Daā€™s precies wel vaak zo he hahaā€™
En dan vandaag ā€˜Dat is wel chill he, lessen bekijken?ā€™
Ik heb echt zoiets van laat me met rust en minimaliseer eens niet wat ik doe.

Ik loop sowieso al overprikkeld en geirriteerd rond door mā€™n eigen shit en ik merk dat ik na een dagje bib echt helemaal leeg thuis kom. Weet ook echt niet wat ik moet doen om mezelf op te laden, ben echt aan alles geĆ«rgerd.

Het ding is, het is ook echt een lieve en leuke meid en ik wil haar ook niet aanspreken op wie ze is. Ze heeft verder ook niet veel vriendinnenā€¦

Ok dit had mss beter in het vriendschapsleed topic gepast maar goed

Herkenbaar! Heb nu ook zon vriendin. Durf haar bijna niet te vragen ā€œalles goed?ā€ want weet dat ik dan een heel boek als antwoord krijg.
Maar zij was er ook toen ik rot in mā€™n vel zat dus ik probeer er wel voor haar te zijnā€¦
Jammer dat zij jou een slecht gevoel over jezelf geeft, beetje oneerlijk ook als je haar niet kan aanspreken dat je dat vervelend vindt.
Misschien een keer een grapje maken van ā€œja ik hou me ook niet bezig met wat jij doet, ieder op zn eigen tempo toch?ā€

1 like

Ik ben een niet tang gebruiker, sorry! Vind die dingen zo kut want dan glippen de broodjes er tussen uit op de grond. Ik zorg wel altijd dat ik geen andere broodjes aanraak dan degene die ik pak.

8 likes

Ik zag vorige keer ook een hele vieze bouwvakker met de meest gore handen en nagels zn handen in die bak steken. Ben al nope-end en kokhalzend de winkel uitgerend. Wat dat betreft vind ik die bakken van de Lidl zoveel chiller. Daar kun je tenminste niet met je handen in.

11 likes

Ik heb de eerste keer ook na een mislukte poging even met een rode kop een paar meter verderop staan kijken naar hoe andere mensen dat deden :joy: Maar nu vind ik het inderdaad een goed systeem @anon76889665!

4 likes

Omg ben je zwanger??

1 like

Ik had dat broodje in haar mond gepropt en gezegd ZO nu moet jij het betalen.
Nee, dat zou ik nooit doen maar word even kwaad als ik je verhaal lees.

3 likes

Als mensen je een berichtje sturen en dan alleen iets zeggen als ā€œmijn naamā€ of ā€œmaar mijn naamā€ en dat je dan moet vragen/zeggen jooo ja wat is er?
Zeg gewoon meteen wat je wilt zeggen in plaats van zo aandacht te vragen?
edit: uiteindelijk na 6 uur stilte kreeg ik eindelijk een vervolg appje :ā€™)

4 likes