Waar erger jij je aan? #3

Mijn vriend en ik moeten naar een bruiloft van de broer van mijn vriend, in het buitenland. Die broer en zijn aanstaande wonen gewoon in Nederland en willen daar trouwen omdat ze het nou eenmaal een leuke plek vinden waar bovendien meer garantie op zon is. Nu gaat dit grapje mij en mijn vriend p.p. zo ongeveer 1000 euro kosten aan vliegtickets, verblijf en vervoer aldaar (de trouw-evenementen zijn verspreid over twee dagen en op verschillende locaties op het eiland), kleding, kado etc. Ik wordt hier echt woest van.
Wij hebben niet zoveel geld en we moeten hier echt krom voor liggen.
Ik zou echt zo graag zeggen van gefeliciteerd met je bruiloft maar wij kunnen het niet betalen dus zijn er niet bij. Zou mijn vriend ook graag willen, maar omdat het zijn broer is voelt dat als een onmogelijkheid.

Ivm herkenbaarheid haal ik dit misschien wel weer weg trouwens.

Ik erger me echt dood aan mijn schoonouders. Altijd commentaar op ons. En het dan verpakken als ‘het maakt mij niks uit maar 
 blablabla’.

3 likes

Ik vind het ook aso. Maar dat verwachten ze dus, inderdaad. Zij badderen in het geld lijkt het soms wel, niks is te gek, en ze showen dat ook graag. Dus ze kunnen denk ik niet goed inleven in dat het veel gevraagd zou kunnen zijn voor de gasten? Er zijn wel familieleden (die wat verder weg staan van het bruidspaar) die hebben afgezegd omdat ze het niet kunnen betalen. Maar als je de broer van bent en diens aanhang, is die drempel heel hoog.

@Ohappyday mijn like is voor de herkenning :slight_smile:

Wat vinden jouw vriend zijn ouders hiervan dan @Higgs_boson?

En hoe reageer jij dan? Voel je wel de ruimte om wat terug te zeggen of helemaal niet?

Ja dat vakantie eraan vastplakken zaten we naar te kijken maar dan wordt het nog meer geld, terwijl we die 1000 euro pp met moeite bij elkaar krijgen.
Echt stom, want voor dat geld kunnen wij als we je als we het zelf voor het uitkienen hebben wel twee keer op vakantie.

Dat uiteten meenemen of iets dergelijks zat ik ook aan te denken, maar mijn vriend vind dat hij op z’n minst uit fatsoen bij de bruiloft moet zijn, zeker als het geld ervoor uiteindelijk wel bij elkaar gespaard kan worden.

Edit: we hebben ook al lang ge-rsvpd dus alleen al daarom voelt afzeggen niet meer als een optie.

@anon46493654 ik weet dat zijn moeder ook moeite had met het idee maar volgens mij vind ze het nu wel oké. Zij plakt er wel een vakantie aan vast.

Kun je het er niet over hebben met de broer van je vriend? En aangeven dat het voor jullie echt een dealbreker kan zijn of jullie er wel of niet bij kunnen zijn? Vind het idd best heftig dat ze van de gasten verwachten het allemaal op te hoesten. Maar snap vanuit jouw vriend wel dat hij er als het lukt bij wil zijn.

Mijn vriend heeft dit weekend tijdens een buitenlandse stedentrip met vrienden een stripclub bezocht. En ieder uur komen er meer details bij. Eerst gingen ze alleen even wat drinken. Toen werd het een hele avond daar. Toen kreeg alleen de jarige een lapdance. Maar nu heeft de hele groep er een gehad?!

1 like

Hahaha ik fietste laatst best een tijdje achter een gast die op een veel te kleine fiets zat, ik raakte helemaal oververhit van irritatie.

3 likes

Worden ook echt dagelijks kinderfietsen aangeboden in de groep hier voor studenten haha. Enkel door internationale studenten inderdaad.

6 likes

Dit zou ik ook ergerlijk vinden ja. Vooral omdat het verhaal de hele tijd veranderd, vertel gewoon wat er is gebeurd :roll_eyes:

5 likes

Argh dit zou ik ook zo irritant vinden. Die stripclub zou me dan niet eens zoveel interesseren, maar dat hij het verhaal steeds verdraait wel. Heb je al eens gevraagd waarom hij steeds een ander verhaal vertelt?

1 like

Aan mezelf. Heb een verpakking laten ontwerpen maar ben dus helemaal niet blij met het ontwerp
 vind het ook van een totaal ander level dan de voorbeelden die hij heeft gegeven. Die zagen er hartstikke professioneel uit en dit ziet er uit alsof hij het eventjes in Word heeft gemaakt :o_o: Dit zou ik zelf ook prima kunnen maken.

Hij zei dat ik het gratis mag laten veranderen zovaak als ik wil maar ik voel me dan zo lullig dat ik liever zeg ‘het is helemaal goed zo, dankjewel!’ en dan gewoon bij iemand anders iets laat ontwerpen :upside_down_face:

Krijg het ook echt niet over m’n hart om te zeggen dat ik alles wil laten veranderen ipv enkel dit of dat. Waaaaarom ben ik zo?? Ik heb er voor betaald dus zou het gewoon moeten kunnen zeggen.

Gewoon zeggen. Misschien kan hij er wat van leren en zn skills verbeteren.

1 like

Ja daar heb je helemaal gelijk in! Ik ga moed verzamelen om hem morgen een nette e-mail te sturen :yum: Dan leer ik ook om vaker wat te zeggen als ik iets niet leuk vind

4 likes

Je beschrijft precies mijn schoonmoeder.

Dat er hier altijd iets wordt verbouwd/gerestaureerd/gesloopt. Ik kan het ontbijt nieuws amper verstaan door al die kut machines.

1 like

Ik ben zo verkouden/hooikoorts.
Ik weet nooit waar het nu door komt. Maar dit is echt niet relaxt.

1 like

Hooikoorts lijkt op verkoudheid. Dit is het perfecte weer voor hooikoortsklachten, ik heb dit jaar ook meer klachten dan alle jaren hiervoor :sob:

Ja daarom twijfel ik ook, heb het veel erger dan ooit gehad, ik heb ernaast ook keelpijn.

1 like