Waar erger jij je aan? #3

Ik weet dat hij dat doet omdat hij niet het volledige verhaal wil/kan vertellen. Bang dat ik boos word :joy:
We zijn vroeg gaan slapen, hij was moe en ik moest 05:30 op.
Vanavond maar eens goed over hebben.

Mooiste was dat hij begon dat ze naar een bar gingen. Maar er waren ook ā€˜meisjes die dansten’. In bikini. En toen ineens in lingerie. Dus ik zei gewoon een stripclub dus :joy:

1 like

Ik heb dit ook :disappointed: super verkouden en keelpijn. Vorig jaar nergens last van, dus betwijfel of het hooikoorts is.

Hartje voor herkenbaarheid, niet omdat ik het leuk voor je vind :wink: Ik heb zelf nog nooit hooikoortsklachten gehad, maar ik ben nu wel echt megaverkouden en snotterig en ik weet niet zo goed of ik nu echt verkouden ben of niet

Ik zit in bijna precies hetzelfde schuitje, alleen is er bij ons ook nog een verlovingsfeest, een wettelijke trouw met borrel en etentje en van beide partijen een vrijgezellenfeest Ć” 300/400 euro aan voorafgegaan, en is ons voor het huwelijk in het buitenland precies voorgeschreven welk jurk en pak we aanmoeten. (Kosten voor aanschaf zijn echter wel voor onszelf) Ik heb superlieve schoonouders die voor ons de vlucht en het hotel (2 nachtjes want ik moet gewoon werken de vrijdag en maandag eromheen) betalen, maar het feit dat dit allemaal (en het begon vorig jaar september al) van ons verwacht werd is echt te bizar voor woorden.
Mijn vriend lijkt het allemaal wat minder erg te vinden, maar aangezien het zijn broer is voelt dat misschien ook anders. Zou dit bij jou ook aan de hand kunnen zijn?
Ik weet natuurlijk niet hoe de band tussen je vriend, zijn broer en zijn aanstaande is, maar is het een optie dat jullie het hele probleem gewoon bij hen neerleggen? Zij hebben het probleem ook ā€˜gemaakt’ door hun bruiloft zo te organiseren, dus dan kunnen ze ook meedenken lijkt me? Gedeeld vervoer bijvoorbeeld, of misschien kunnen jullie aangeven dat een kado er voor jullie op dit moment echt niet in zit maar dat jullie dat later een keer goed maken?
Succes ermee, kan me je gevoel iig helemaal voorstellen!

3 likes

Ik begrijp je heel goed. Mijn vriend en ik zijn dit jaar ook naar het buitenland geweest voor een huwelijk (wel door mensen die daar wonen, familieleden van mijn vriend) en daarvoor hebben we ook wel wat geld uitgegeven. De tickets betaalden we zelf, omdat we zelf vrije keuze wouden daarin (we moesten dan ook zo’n 15u vliegen), maar het hotel werd betaald door de familie als bedankje dat we helemaal vanuit Nederland zijn gekomen. Dat was een fijne tegemoetkoming en uiteindelijk was het ook een heel leuke bruiloft. We hebben er nog wel een vakantie aan geplakt met andere familieleden, maar dat had voor ons niet meer gehoeven, want daar kwamen ook wel kosten bij.
Uiteindelijk vond ik het wel prima, maar ik hoorde gisteravond dat we volgend jaar WEER een bruiloft hebben in de familie en deze mogen we niet afwijzen, omdat de vader van de bruid echt heel veel heeft betekend voor mijn vriend. Mijn vriend en ik zijn bezig met ons eerste huis, gaan nu enorm veel sparen, willen een kind en nu denk ik echt, shit man, weer zoveel geld, want cadeau en kleding…

Ik snap dat je vriend het lastig vindt om af te zeggen, want het is zijn broer. Wij zitten er ergens ook wel mee, maar ā€˜kunnen’ ook niet afzeggen.

(Eigenlijk was het grootste frustratiepunt het plannen van de kinderwens in hoeverre je zoiets kunt plannen he, ik werd al helemaal boos van frustratie toen er werd gesuggereerd dat we na de bruiloft kunnen gaan proberen. Vanuit mijn vriend zijn naaste familie, want die zaten ermee in dat stel-dat-dan-zit-je-zwanger-in-het-vliegtuig.)

3 likes

Ik had het vorig jaar letterlijk precies dezelfde week. Dus denk toch dat het hooikoorts is. Ik begon iig met het wereldrecord niezen. Toen keelpijn, kuchen en op een gegeven moment was gewooon heel mijn stem weg.

Nu heb ik gelukkig mijn stem nog, maar het niezen, verstopte hoofd en kuchen is er nog.

Lijkt zo erg op verkoudheid, maar het valt zo samen met de warme dagen/ pollen dat ik toch aan hooikoorts denk.

Zit een vriendinnengroepje in de trein die me aan het uitlachen waren, eentje ging half in het gangpad hangen om te gluren?

Hoe oud schat je ze? :confused:

In mijn gemeente is het idd vanaf 7 uur. Hoop dat je ze wel hebt geĆÆnformeerd zeg

1 like

17-18? Ze zijn al van de middelbare af, maar blijkbaar hebben ze nog weinig fatsoen geleerd :confused:

Op die leeftijd zouden ze beter moeten vind ik. Hopelijk voel je je niet al te rot erdoor. Ze moeten nog genoeg leren als ze iemand gaan uitlachen… ik krijg het maar niet in m’n hoofd hoe je niet kunt snappen dat het niet leuk is als je uitgelachen wordt

1 like

Dat ik altijd leuke momenten met vrienden vergeet vast te leggen. Ik vergeet dan gewoon totaal om op m’n telefoon te gaan/foto’s te maken, maar ik heb dus nooit echt leuke foto’s voor instagram :cry:

2 likes

Als mensen iets namens hun hond onderteken met ā€˜en een poot van’. Sowieso eigenlijk als mensen namens hun hond is ondertekenen

12 likes

Nee, absoluut niet, anders was ik er juist wel mee bezig tijdens iets doen. Ik vind het daarna altijd gewoon jammer dat ik geen leuke foto’s heb.

1 like

ā€œEetrijpe avocado’sā€

15 likes

Dat mijn huisarts tot de 27e vakantie heeft en ik heel moeilijk de waarnemende arts kon bereiken. Is het normaal dat huisartsenpraktijken vakantie hebben? :sweat_smile:

Ja de regel is dat huisartsen altijd vakantie hebben als jij ze nodig hebt

36 likes

@anon25085977 Lidl heeft losse avocado’s en die zijn bij mij 99% van de tijd perfect.

4 likes

Dat anderen zich sinds ik vegetarisch eet menen te moeten bemoeien met wat ik in mijn mond stop/aan mijn lijf heb. Ik vraag me serieus af waarom ze mijn keuze om wel zuivel te eten/leren jas en schoenen te dragen zo graag willen bekritiseren terwijl ze zelf vlees eten etc. Als ik nou als angry vega zou gaan zitten preken en zuchten als iemand een biefstukje eet zou ik me dat kunnen voorstellen maar ik zeg 0,0 van een ander zijn eetgewoontes. Laat mij dan ook gewoon lekker met rust ja. :rage:

21 likes

Haha ik zit de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van de gevaarlijkste wegen van de wereld te kijken, met Akwasi en Tygo Gernandt en ik zit echt enorm te cringen bij het allereerste gesprekje dat zij samen in de auto hebben. Tygo vraagt: ā€˜Wie is jij?’ en Akwasi zegt: ā€˜Ik ben mens, op de eerste plaats, ik ben een man’ en dit alles gaat op een heel serieus en quasi interessant toontje argh cringee

7 likes