Ik begrijp je heel goed. Mijn vriend en ik zijn dit jaar ook naar het buitenland geweest voor een huwelijk (wel door mensen die daar wonen, familieleden van mijn vriend) en daarvoor hebben we ook wel wat geld uitgegeven. De tickets betaalden we zelf, omdat we zelf vrije keuze wouden daarin (we moesten dan ook zoān 15u vliegen), maar het hotel werd betaald door de familie als bedankje dat we helemaal vanuit Nederland zijn gekomen. Dat was een fijne tegemoetkoming en uiteindelijk was het ook een heel leuke bruiloft. We hebben er nog wel een vakantie aan geplakt met andere familieleden, maar dat had voor ons niet meer gehoeven, want daar kwamen ook wel kosten bij.
Uiteindelijk vond ik het wel prima, maar ik hoorde gisteravond dat we volgend jaar WEER een bruiloft hebben in de familie en deze mogen we niet afwijzen, omdat de vader van de bruid echt heel veel heeft betekend voor mijn vriend. Mijn vriend en ik zijn bezig met ons eerste huis, gaan nu enorm veel sparen, willen een kind en nu denk ik echt, shit man, weer zoveel geld, want cadeau en kledingā¦
Ik snap dat je vriend het lastig vindt om af te zeggen, want het is zijn broer. Wij zitten er ergens ook wel mee, maar ākunnenā ook niet afzeggen.
(Eigenlijk was het grootste frustratiepunt het plannen van de kinderwens in hoeverre je zoiets kunt plannen he, ik werd al helemaal boos van frustratie toen er werd gesuggereerd dat we na de bruiloft kunnen gaan proberen. Vanuit mijn vriend zijn naaste familie, want die zaten ermee in dat stel-dat-dan-zit-je-zwanger-in-het-vliegtuig.)