Maar je hebt als burger met een woning (huur of koop) toch bepaalde verplichtingen, als je geen inkomen hebt dan zou ik het persoonlijk wat logischer vinden om het via de uitkeringsinstanties te laten lopen, via een betaalregeling of schuldsanering. Of kleiner/goedkoper gaan wonen. Het hele idee van voor iets betalen is dat je daarna recht hebt om er gebruik van te mogen maken (of niet). Want als het kwijtgescholden wordt, waar blijft het dan?
Waarschijnlijk zit er wel wat meer achter of denk ik nu oppervlakkig. Maar daarom wil ik het gesprek juist aangaan.
@Pierlala Tuurlijk mag dat!
Ik denk dat maar heel weinig mensen met geld geboren worden, denk dat iedereen wel moet werken om rond te komen. Voor studenten vind ik dit dan wel weer wat anders, maar als het goed is wordt er al rekening gehouden met de WOZ waarde die dan waarschijnlijk ook heel laag is voor bijv een kamer (of al in de huurprijs berekend is door een huurbaas). Wanneer je meer afval produceert zul je het naar de stort/gemeente moeten brengen en extra geld betalen daarvoor. Maar naar ieder huis is een riolering te onderhouden, en klikoās of ondergrondse containers waar je gebruik van mag maken.
Dat vind ik dan ook weer scheef.
Ennn weer opnieuw.