Thanks voor je toelichting. Ik ben er niet zo in thuis en zo leer ik ook weer wat bij.
Zelf heb ik een bedrijf en wanneer men bij mij niet betaald, is er ook geen recht op een ‘product’. Dacht dat dat bij de meeste commerciële bedrijven wel zo was. Bij overheidsinstanties zal dat wellicht anders werken.
Heb marketing gestudeerd dus dingen als geld/waarde/ruilen etc heb ik er zo op een commerciële manier ingehamerd gekregen dat ik het niet zo goed snap wanneer iets gewoon komt te vervallen. Daarnaast ben niet thuis in zorgstelsels, leningen etc binnen Nederland(heb dat zelf nooit gehoeven), dus ik vind het goed om hier in dit forum (enigszins offtopic inmiddels, excuses) over bij te leren en minder zwart/wit te denken.
Als student vind ik het wel een ander verhaal, omdat je toch wat doet om jezelf te ontwikkelen, en je geld/tijd investeert in de toekomst. Dus dat je daar dan meer voor zou moeten lenen of kleiner moet wonen snap ik (inmiddels heel goed) dat dat niet reëel is, en ook niet van invloed op de hoogte van het bedrag.