Waar erger jij je aan? #3

Ik begrijp de andere kant ook hoor! Eerder nam ik ook altijd gewoon pakketjes aan.
Maar als iemand mij belt op de huistelefoon over z’n pakketje en vervolgens, na aangegeven te hebben hem niet aan te hebben genomen omdat ik niet thuis was, ook nog eens op mijn stoep staat te schreeuwen dat ik zogenaamd iemands pakketje heb kwijt gemaakt dan is het voor mij over.

edit:
ik weet dat dit echt een uitzonderlijk geval is en dat het 99% wel goed gaat

2 likes

Dat ik zo snel zweet als ik m’n jas nog aan heb, zware rugtas heb en de volle zon op m’n gezicht schijnt

2 likes

Dat ik heel independent woman (part two) zelf de jaloezieën aan het monteren was en nu de laatste schroeven er niet meer in gedraaid krijg vanwege zere handen en dus alsnog hulp moet krijgen van m’n man. Ik wil dit zelf kunnen!

4 likes

Echt super onbeleefd! Ik vraag me echt af wat haar reden hiervoor is. Ik zou er echt direct wat van zeggen zodra je haar spreekt, dit is echt niet ok.

1 like

Wtf, een huisgenoot stuurt me een foto van iets grappigs op mijn kamer maar ik snap niet wat hij daar doet?! Ik laat mijn deur altijd open maar niet voor hem en ga ook nauwelijks met hem om :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth: Wtf echt.

Ehm, niet oké inderdaad. Zou zeker even met hem praten als je hem weer ziet.

Ja, hij stuurde er nog iets achteraan, hij bedoelde het goed maar toch niet echt chill (ging meteen ff nadenken waar mijn vibrator lag maar geloof dat ik die heb opgeruimd), ga 'm er idd op aanspreken als ik hem weer zie.

Ja ik ben er nu ook wel een beetje klaar mee, heb alleen nog niks gehoord (zie mn bericht in vriendschapleed).

Vandaag opnieuw poging tot ophalen, had de deur van het kluisje nu helemaal open dus ik dacht YES. Laat ik de deur los valt ie meteen weer dicht :rage: :sob: :poop:

Omg ik kies dit afleverpunt nooit meer.

5 likes

En nu?? Is het zo’n zware deur die meteen weer dichtvalt???

Niet direct op Pierlala maar meer in het algemeen:
Ik vind het interessant hoe dit werkt bij belastingdienst/gemeente.
Vind het vreemd dat ze dit bedrag voor sommige mensen kwijtschelden. Waar wordt het dan van betaald? Waarschijnlijk door een ander die dan weer meer moet betalen(gemiddeld). Het kan niet zo zijn dat ze zouden zeggen: Oh is je geld op? dan laat maar zitten joh. Terwijl je buurman het wel moet betalen. Misschien en redelijk rechtse mening voor op dit forum maar ik kan niet zo goed tegen de ongelijkheid. Iedereen maakt toch gebruik van het afval/riool etc.

Ik reageer wel even op je als dat goed is. In weze heb je daar natuurlijk gelijk in. Echter is het leven natuurlijk niet helemaal eerlijk. Sommige mensen worden met heel veel geld geboren, anderen niet. Deze mensen merken het dus minder als ze wat meer moeten betalen. Terwijl arme mensen misschien een hele maand droog brood moeten eten. Deze ongelijkheid kun je juist met belastingen een beetje rechttrekken, want je kiest natuurlijk niet waar je geboren wordt.

Daarnaast produceert niet iedereen evenveel afval. Dat is natuurlijk niet na te gaan, maar te stellen dat iedereen evenveel afval produceert kun je niet zo bout stellen.

Ik app best veel met vriendinnen, ook over wat me dwars zit. De laatste tijd reageren 2 vriendinnen alleen steeds super langzaam, er kunnen echt makkelijk dagen tussen zitten en dat vind ik echt jammer. En dit zijn juist de vriendinnen waarmee ik graag over mijn gevoelens praat. Soms moet ik even mijn ei kwijt en dan is het echt fijn om gewoon antwoord te krijgen. Het is alleen ook weer niet zo dringend dat ik ze moet bellen ofzo. En ik weet dat ze het ook druk hebben en meer vriendinnen, maar toch irriteert het me :grimacing:

Haha het is echt een lullig klein kluisdeurtje eigenlijk, maar wat een bagger systeem. Heb weer contact opgenomen met de verkoper en zij gaan dhl weer benaderen en ook het afhaalpunt zelf. Ik voel me echt een kneus maar wát een achterlijk systeem :stuck_out_tongue:

1 like

Maar je hebt als burger met een woning (huur of koop) toch bepaalde verplichtingen, als je geen inkomen hebt dan zou ik het persoonlijk wat logischer vinden om het via de uitkeringsinstanties te laten lopen, via een betaalregeling of schuldsanering. Of kleiner/goedkoper gaan wonen. Het hele idee van voor iets betalen is dat je daarna recht hebt om er gebruik van te mogen maken (of niet). Want als het kwijtgescholden wordt, waar blijft het dan?
Waarschijnlijk zit er wel wat meer achter of denk ik nu oppervlakkig. Maar daarom wil ik het gesprek juist aangaan.

@Pierlala Tuurlijk mag dat!
Ik denk dat maar heel weinig mensen met geld geboren worden, denk dat iedereen wel moet werken om rond te komen. Voor studenten vind ik dit dan wel weer wat anders, maar als het goed is wordt er al rekening gehouden met de WOZ waarde die dan waarschijnlijk ook heel laag is voor bijv een kamer (of al in de huurprijs berekend is door een huurbaas). Wanneer je meer afval produceert zul je het naar de stort/gemeente moeten brengen en extra geld betalen daarvoor. Maar naar ieder huis is een riolering te onderhouden, en kliko’s of ondergrondse containers waar je gebruik van mag maken.

Ik wil mij hier ook verder niet in mengen hoor, maar waarom leen je dan niet meer als ik vragen mag? Want je moet het eigenlijk gewoon betalen toch?
Ik zit hier ook met een dikke studie schuld hoor, en bedoel het ook niet aanvallend.

Ah sorry! dat wist ik niet, dan heb ik niets gezegd

1 like

Bedankt voor je reactie, snap het nu wat beter ook vanuit ander oogpunt. En hoop ook dat iedereen zo’n fijne instelling heeft. (zie in mijn omgeving helaas mensen wel eens misbruik maken van uitkeringen/creatief boekhouden etc, dus ik ben wat bevooroordeeld. Er zijn natuurlijk ook mensen die het echt nodig hebben, en die ken ik niet zoveel of er wordt normaliter niet zo open over gesproken) Wist ook niet dat je zelfs voor een goedkope studio nog een redelijk hoog bedrag moet betalen. Dat is bijna net zoveel als ons appartement (120 m2). :thinking: Dat vind ik dan ook weer scheef.

1 like

Thanks voor je toelichting. Ik ben er niet zo in thuis en zo leer ik ook weer wat bij.
Zelf heb ik een bedrijf en wanneer men bij mij niet betaald, is er ook geen recht op een ‘product’. Dacht dat dat bij de meeste commerciële bedrijven wel zo was. Bij overheidsinstanties zal dat wellicht anders werken.
Heb marketing gestudeerd dus dingen als geld/waarde/ruilen etc heb ik er zo op een commerciële manier ingehamerd gekregen dat ik het niet zo goed snap wanneer iets gewoon komt te vervallen. Daarnaast ben niet thuis in zorgstelsels, leningen etc binnen Nederland(heb dat zelf nooit gehoeven), dus ik vind het goed om hier in dit forum (enigszins offtopic inmiddels, excuses) over bij te leren en minder zwart/wit te denken.

Als student vind ik het wel een ander verhaal, omdat je toch wat doet om jezelf te ontwikkelen, en je geld/tijd investeert in de toekomst. Dus dat je daar dan meer voor zou moeten lenen of kleiner moet wonen snap ik (inmiddels heel goed) dat dat niet reëel is, en ook niet van invloed op de hoogte van het bedrag.

1 like

Op de regionale belastingen ding wil ik trouwens nog een keer reageren. Vind het echt toch bizar krom de hele regeling. Ik leen maandelijks 297 euro voor mn studio en met dat bedrag kom ik uit op een inkomen van 800 euro. Bewust leen ik niet meer, want vind een studieschuld niet niets. Maar in aanmerking voor kwijtschelding kom ik niet door een reden: mijn ouders hebben gespaard voor mn collegegeld en dat is op mijn 18e naar mijn rekening gegaan. En ik heb ik mijn laatste jaar bachelor ongeveer 4000 euro kunnen sparen naast me studie. Maar het voelt toch heel gek dat ik jaarlijks alsnog 450 euro mag neertikken terwijl luiere studenten die niet gewerkt hebben en dus niet gespaard hebben, maar oiders hebben die direct het collegegeld overboeken, het niet hoeven te betalen doordat hun vermogen lager ligt.

3 likes