Waar erger jij je aan? #3

12 likes

Het terugvouwen van een BIJSLUITER. Wat een ondingen zijn dat, dit staat erg hoog op mijn ergernissenlijst.

54 likes

Wat is een tutorial?

1 like

:smirk::smirk:

Ik heb gisteren mijn telefoon laten vallen en mijn scherm is nu kapot. Het is mijn domme eigen schuld, ik deed mijn jas aan en dacht mijn tel even op een scooter te kunnen leggen, maar die stond schuin dus gleed zo van de zitting af. Ik heb mijn vriend de schuld gegeven en dat slaat echt nergens op.
Ik ben echt veel te verdrietig om een kapotscherm van een 3 jaar oude tel.

Vrienden/vriendinnen die zo dramatisch doen over week/weekend-OV terwijl ze op een bepaalde dag prima kunnen en prima genoeg geld hebben maar NEE HEB WEEKEND-OV. Mis door die instelling regelmatig lessen omdat ze per se op een bepaalde dag willen afspreken vanwege dit :’)

1 like

Dit maal 1000. Ik ben zelf inmiddels niet eens student meer, maar werk al bijna twee jaar. Maar ik ga nog steeds graag in het weekend naar mijn ouders of ik heb nog plannen met vriendinnen in mijn oude stad. Denk dat ik daar dan dus ongeveer om het weekend ben en mensen doen daar zó moeilijk over. Als ik niets te doen heb in een weekend ga ik liever gezellig bij mijn ouders zitten en met de kat knuffelen dan dat ik in mijn eentje thuis naar het plafond ga staren (soms ook lekker, maar niet te vaak).

12 likes

Ik ben een week te vroeg ongesteld, of ja half ongesteld. Ik ben gelukkig niet zwanger dus, maar wtf lichaam? En ben bang dat het nu 1,5 week gaat duren omdat het maar langzaam op gang komt :sob:

Ja vind ik ook! Ik vind het ook stom dat je 23 moet zijn voor hogere huurtoeslag, mijn vriendin en ik willen gewoon in een net appartementje zitten :roll_eyes: Als we klaar zijn met de studie zijn we allebei nog steeds geen 23, ook weer heel handig.

1 like

Altijd als ik echt even iets met mijn vriend wil bespreken (iets dat complex is of gevoelig/lastig ligt) krijgt hij altijd fysiek ergens last van. Of hij gaapt ineens constant, moet ineens constant niezen/snotteren, heeft ineens extreme last van zijn schouders/nek, etc. etc. En ik erger me daar dan echt dood aan omdat het net lijkt alsof hij het erom doet + omdat dit voor mijn gevoel afdoet aan de aandacht die mijn vriend heeft voor het gesprek.

1 like

Hahaha 4 uur, dan heb je om 8 toch gewoon weer honger, althans ik dan :woman_shrugging:

3 likes

Lol ga je met mijn oduers uit eten? Die gaan ook gerust om vier uur, want ‘lekker rustig’. Ga weg, dan heb ik net lunch op.

1 like

Dit heb ik nu ook, terwijl ik aan de pil ben en absoluut niet lang doorslik? Alleen heb nu al 3 dagen iets van 2 keer per dag een beetje bloed, en nou weet ik niet of ik beter kan stoppen en 't maar laten komen of stug doorgaan en zo misschien 2 weken “semi/half” ongesteld zijn? Body, what u doin
Zo irritant

Heb je hier zelf ervaring mee?

Ja op het WO heb je een aantal keer per jaar de optie om in te stromen bij een vak, kut zijn heet dat vak. Opvallend hoe veel mensen daarvoor kiezen.

18 likes

Zijn ook vaak precies de mensen die op de uni een zesjescultuur handhaven. Maakt 't nog hypocrieter.

3 likes

Dat mijn hoorapparaat een ingebouwde geluidsgrens heeft, zoals sommige mobiels dat hebben. Ik heb zin in heel luide muziek in mijn oren, gewoon even heel erg hard, want ik ben alleen thuis, moet pas over twee uur de deur uit en het is zo lang geleden dat ik zo’n moment had. Dan kan ik doen alsof ik meezing, maar alles is gedempt. Zelfs als ik uitga en naast een geluidsbox sta, hoor ik alles gedempt.

Het is uiteraard verstandig om de geluidshinder beperkt te houden, maar ik ben al 100% doof, dus ik heb niets meer te verliezen :’)

17 likes

Dit kan ik beamen. Ik heb zelf op de uni een prestigieuze master gedaan waar je alleen toegelaten werd met zeer goede resultaten, en de studenten die ik daarvan ken zijn over het algemeen niet judgy op het gebied van opleidingsniveau. Wél heel judgy op een gebrek aan inzet (en zat andere vlakken natuurlijk).Ik werk nu op een uni en bijna al die negatieve opmerkingen over HBO en MBO die ik hoor, komen ze van zwakke studenten die een half uur te laat binnenkomen met een blikje energy en de herkansing met een 5,5 halen.

Verder hoort het er wel een beetje bij dat mensen ‘speels’ andere niveaus en vooral ook andere uni’s beledigen, maar je merkt wel wanneer het echt beledigend bedoeld is en wanneer niet :’)

4 likes

Ok! Ik ga ook een poging wagen dan :slight_smile: thnxxx!

1 like

Vind die hele hiërarchie sowieso wel vervelend en belerend. Mijn middelbare school pushte echt bewust mensen naar het WO (… zelfstandig gymnasium) en HBO werd je echt afgeraden. Ken handen vol mensen die na een jaar uni erachter zijn gekomen dat het helemaal niks voor hen is maar ja “gymnasium => uni” he.

5 likes