Waar erger jij je aan? #3

van baby’s is het lastig toestemming te verkrijgen…

wat ik bedoel ik dat ik het sowieso niet ok vind om baby’s op (openbare) SM te zetten.

3 likes

@Hvo @Geez vinden jullie dat ook van een foto op Whatsapp? Stel je broer/zus met jouw kind. Ik had jaren terug eens een leuke foto van mij en m’n nichtje op Whatsapp als profielfoto. Toen zei mijn schoonzus ook of ik hem eraf wilde halen want dat wilde ze niet. Snapte het ergens wel, maar had er niet bij stilgestaan. (Alleen mijn contactpersonen kunnen mijn foto zien). Zijn nu een aantal jaar verder en doe nu sowieso nooit meer een profielfoto van mij+ iemand anders maar vraag me af wat jullie daarvan vinden. (Mijn zus zou best een leuke foto van mijn kind en zichzelf op Whatsapp mogen hebben).

Ja dat vind ik ook. Ik kijk eigenlijk nooit maar de foto’s op whatsapp, maar ik heb bv collega’s die iedere dag al die foto’s bekijken(en commentaar hebben wanneer je hem nooit verandert). Het is niet mijn kind, dus ik snap heel goed dat ouders niet willen dan een foto van hun kind bij wildvreemdem(voor hen) terechtkomt.

2 likes

Lijkt me ook erg om als ouder geen controle te hebben over wat er gebeurt met foto’s van je kinderen, dus inderdaad ook privé via WhatsApp zou ik niet chill vinden.

Ik moet volgende week een presentatie geven over ouders die zelf foto’s delen van hun kinderen en daarmee eigenlijk hun privacy schenden, ook een heel lastige kwestie.

3 likes

Ik vind dat je als ouder geen foto’s van je mind op social media moet plaatsen, ook niet als je profiel is afgeschermd.

Dat mijn vriend al 3 uur lang biertjes aan het drinken is en ik 9 uur gewerkt heb en in de afgelopen driekwartier twee keer nat geregend ben en dat ie totaal niet meelevend reageert op me. Het enige wat ie zegt is waarom het zo lang duurt. Joh bemoei jij je maar gewoon met je bierflesje, ik red me wel hoor :+1:t2:

Ja en nee. Moeilijk. Want ik heb zelf heel lang een profielfoto gehad van mijn zoontje en mij, maar had het zo ingesteld dat alleen contacten die ik ook heb toegevoegd mijn foto konden zien. Maar ik vind mijn kind mijn regels mbt foto’s online gooien.

1 like

Door dit miezerige weer moeten lopen + mijn schouder die pijn doet van mijn boodschappentas.

Klein beetje off-topic, maar m’n droom is om een tijdje in Kopenhagen te wonen. Wat is een reële schatting voor een kamer oid (hoeft niet hartje stad)?

Ah ja zoiets verwachtte ik wel! Moet haalbaar zijn hoop ik. Bedankt in ieder geval :blush:

1 like

Mijn huisgenoten stampen super hard als ze op de trap lopen. Doe normaal je bent geen olifant.

6 likes

Nee want het is denk ik een beetje een onredelijke ergernis van mij haha, dit huis is best oud en krakkemikkig en ik denk niet dat het expres is. Misschien klinkt het ook wel zo als ik de trap op loop. Dat van jou klinkt wel alsof hij helemaal geen rekening met jou houdt, daar mag je best wat van zeggen vind ik!

1 like

Kwam een keer op het vliegveld van Lissabon een voetbalteam tegen dus ik even googelen welke. Kreeg sindsdien live updates als pushmeldingen van elke wedstrijd in de derde divisie daar. Thx Google.

8 likes

Ik kan nergens (behalve bij gucci) een portemonnee vinden die ik mooi vind. En gucci vond ik echt te duur :weary:

Hahah ik kreeg die ook ineens :woman_shrugging::woman_shrugging:

Wat stom dat je vriend je negeert :-1: Ik weet niet wat voor band je met je vader hebt, maar als het gesprek over het klusproject niet heel dringend is kun je misschien tegen hem zeggen dat je even niet zo lekker in je vel zit en het lastig vindt om hier goed op te reageren en dat je er later op terugkomt? Dan weet je vader iig dat er iets is en dat je misschien onterecht wat kribbig reageert. Snap dat je je ergert, maar misschien is het goed om het even te laten, wat afleiding te zoeken met een serie of boek of desnoods een huishoudelijk klusje zodat de boosheid even zakt en jullie er later weer redelijk over kunnen praten? Gezegd door iemand die ook alles meteen wil uitpraten en in boosheid ook niet altijd verstandig reageert, dus ik snap dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. Hopelijk kunnen jullie het gauw oplossen!

2 likes

Verkeerde topic

Ja echt dit hoor! Mijn vriend stampte altijf als een olifant de trap op met slippers en daar werd ik wakker van (en ik slaap heel vast dus kun je nagaan), hij geloofde me steeds niet want “zal wel meevallen joh” en toen heb ik het een keer voor gedaan. Nu doet ie zn slippers uit op de trap haha.

Ik moet zeggen, ik ben jaloers op mensen die dat zo hebben en kunnen houden. Lekker minimalistisch. Ik zou dan zo beginnen en na een half jaar is de kast ontploft met troep.
:joy:

4 likes