Waar erger jij je aan? #3

Omg same! Ik probeer het nu al sinds oktober te rekken, maar alleen op dag twee is het nog ok. Dag drie is het echt alweer eigenlijk te vettig dus ik doe vaak dan maar een strakke hoge staart en zo lukt het om alleen twee keer per week te wassen, maar iedereen zegt altijd van; ja je haar wordt vet omdat je het te veel wast en je moet het trainen. Ik merk niets van dat trainen :stuck_out_tongue:

2 likes

Aan de mensen hier naast mij in de bibliotheek die keihard aan het praten en lachen zijn.

Dat ik 1 dag te vroeg ongesteld ben geworden. Normaal is het altijd op dinsdag en nooit op maandag.

Arghh gewoon naar. Had natuurlijk geen rekening mee gehouden en heb een bijna witte onderbroek aan.

42 likes

Dat de nieuwe kapper waar ik heen ben gegaan net als zijn 100 voorgangers dacht dat hij wel volume in mijn supersteile en dunne haar kon knippen.
En dat is natuurlijk niet gelukt. Door als die laagjes ziet het eruit alsof de ratten eraan geknaagd hebben en ik ben nu veel meer tijd aan mijn haar kwijt want als ik er niets aan doe is het nóg stommer en ik moet nu elke ochtend föhnen omdat ik wakker word met coupe ravage.

En dan zegt een collega dat ze het veel leuker vindt nu, want “nu gebeurt er tenminste iets met je haar” :rage:

Stomste is natuurlijk dat ik er weer in ben getrapt.

8 likes

Dat ik paniek heb omdat ik maar €300,- kan uitgeven deze maand terwijl dat volgens mij een heel goed bedrag is.

1 like

Ik heb ook altijd collega’s die mekkeren dat ik laagjes moet knippen in mijn haar. Maar ik heb dus ook heel stijl hoor en dan ziet het er idd niet uit. En iedere keer weer, ja je moet laagjes nemen. Heb dan zooooo de neiging om recht in hun gezicht te schreeuwen: IK MOET NIKS!!!

Gelukkig heb ik nog nooit een kapper gehad die dit mij aan wilde smeren, ze zeggen meestal juist dat het met mijn haar niet mooi wordt.

4 likes

Thanks voor de tips, dat spoelen met (appel)azijnwater ga ik sowieso proberen!

Ik heb eens even op de site van jouw kapper gekeken en dat ziet er sowieso goed uit, alleen helaas totaal niet bij mij in de buurt.

En deze breng ik ook graag nog even in: lege verpakkingen in de koelkast.

31 likes

@Sazie @Goldenmilk
Ik was eigenlijk best tevreden over mijn haar op één lengte. Ik heb in de loop der jaren wel geleerd wat het beste werkt voor mij, maar deze kapper klonk zo goed en enthousiast. Hij deed ook geen conditioner in mijn haar, dat vond ik een goed teken :pensive:
Nu duurt het weer zo lang voordat het allemaal even lang is. Maar ik heb mijn lesje nu wel voor altijd geleerd.

3 likes

Ah jammer, ja ze is echt geweldig. Vind het nu echt leuk naar de kapper te gaan!
Maar die appelazijn is dus iig een aanrader, en blokshampoo ook. Alhoewel ik die van de lush niet zo vind.

1 like

Nee die van Lush vind ik ook niks (heel sterk ontvettend), ik heb nu via een forummer (@Who) een shampoobar zonder SLS en SLES en die is wel heel fijn. Maar het is nog niet direct een oplossing voor mijn eeuwige vette haar.

1 like

Welke shampoobar is dit? Ik heb er nu wel een van Lush (want wist niet beter en kwam er pas na aankoop achter dat er sls in zit) en wil hierna graag overstappen naar eentje zonder!

Ik heb hem echt via haar zelf, volgens mij verkoopt ze ze officieel niet.

2 likes

Aw goede connecties maken dus het verschil voor mooi haar :joy: (nee grapje dw, dankjewel! Ik ga gewoon verder op zoek en leef op conditioner ;-; )

Mijn eigen ergenis:
Ik heb op 99% van het leven een discipline waar je u tegen zegt, en daar ben ik best trots op. In 1x opstaan, geen probleem. 24/7 studeren en werken, I got u. Sporten ookal ben ik moe en het regent en de bank ligt lekker? Ik ga elke avond. Ik had vorig jaar voedselvergiftiging waarbij ik elk half uur over moest geven, en alsnog heb ik voor de ochtend daarop de wekker op 7u gezet zodat ik naar college kon (ben niet gegaan uiteindelijk want zodra ik op stond brak de hel weer los, maar het gaat om het idee).

Maar er is 1 aspect, en een vrij cruciaal aspect, van mijn leven waarop ik gewoon 0.0 discipline heb. Ik vind het hilarisch/ironisch en frustrerend tegelijkertijd, aangezien het zo belangrijk is en alsnog:

Ik kan mezelf er gewoon NIET toe zetten

3 likes

Wat een cliffhanger :stuck_out_tongue:

26 likes

Mensen die zeggen uit hun dakplaat te zijn gaan.

2 likes

Ik erger me aan; mensen die hun verhaal niet afmaken.
@Kurisu :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

6 likes

Haha sorry. Het is vergelijkbaar met elke dag medicatie nemen. Iets wat ik moet doen om mezelf gezond te houden maar consistent dat ook uitvoeren lukt me echt niet.

Het kan ook zijn dat zij vriendinnen heeft die hier niet zo open voor staan en ze zich er dan niet relaxt bij voelt om je ook uit te nodigen. Echt niet iedereen reageert zo chill op vriendinnen die vriendinnen mee-uitnodigen. En als ze zegt dat ze jouw vriendinnen leuker vind is dit misschien wel het geval? Maar je hebt dus wel eens gevraagd of je met ze mee mag ergens naartoe en ze zei toen nee? Of nodigt ze je gewoon nooit uit zichzelf uit, terwijl jij dit wel doet?

1 like