Waar erger jij je aan? #3

Ik vind een scriptie schrijven sowieso eigenlijk maar een raar iets. Ik moet er volgend jaar een schrijven ( hbo wel, ik weet dat dat heel anders is dan een WO master) en mijn grootste schrijfopdrachten zijn nu maximaal 4 bladzijde geweest.

Ja nouja ik kon echt niet meer. En was al geĆ«migreerd, uit protest. Was wel een moeilijk besluit en ik baal er nog steeds heel erg van. Niet uitgesloten dat ik na mijn huidige studie nog die master ga doen. En dan vanaf het begin hulp zoeken (niet iemand die het voor me schrijft uiteraard). Dit was 2014/2015 en heb sindsdien dat bestand van die scriptie niet meer open gehad, i can’t.

Ja, maar ook onder HBO kan scriptie heel erg verschillen. Ik hoor van mensen dat hun scriptie 17 ect was en dat ze zelf het hele onderwerp mochten bedenken en het niet voor een bedrijf hoefde te doen. Dat lijkt me zo chill. Wij hadden 30 ect en moesten echt een half jaar in bedrijf fulltime aan het onderzoek. Mijn bedrijf heeft me weinig ondersteund(tip zoek een begeleider die zelf een scriptie heeft geschreven) en ik wist daardoor ook slecht wat het bedrijf nou precies van me wilde.

Ik heb de volledige scriptie van een vriendin herschreven (niet geschreven) en zij zei inderdaad dat je er veel mee kunt verdienen. Ze was bereid iemand te betalen voordat ze het aan mij vroeg. :stuck_out_tongue:

Voor mij voelt het een beetje dubbel, maar ze kan zich op papier niet goed uitdrukken en als ze spreekt wel. Ze heeft me zelfs voldoende kunnen vertellen over een onderwerp waar ik niets over wist. Het lijkt heel erg op het verhaal van @Banananana waar de begeleider telkens een andere richting koos en daar niet van af wilde wijken. M’n vriendin kon daar niks mee, zeker niet omdat de begeleider zichzelf heel vaak tegensprak.

1 like

Dat mijn vriend maar niet wakker wordt en opstaat… ik ben al heel lang wakker en vind dat ie even sociaal moet doen.

:sweat_smile:

Het lijkt wel of mijn tolerantieniveau steeds lager wordt. Eerst werd ik pislink als ik in mijn bed lag en er werd met lades en kastdeuren gesmeten. Tegenwoordig stijgt mijn bloed al als mijn huisgenoot of de buren doortrekken of de kraan vol open zetten. Helemaal als dit laatste lang moet duren. Die waterleidingen zitten naast mijn hoofd ofzo en ik word er helemaal gestoord van. Denk dan ook van ā€˜kan die kraan wat minder hard open :@’ echt kom op.

3 likes

Mensen die een sinaasappel eten in de trein :nauseated_face:

2 likes

Raar eigenlijk dat het zo verschilt! Bij mij was het ook 30 ect en je werkte 10 maanden full time bij het bedrijf waar je jouw scriptie voor moest schrijven. En die scriptie schreef je dan in je vrije tijd naast het werk. Ik had daarentegen wel een heel fijn bedrijf en en ze lieten me redelijk vrij in de keuze voor mijn onderwerp!

Oh, dat is dus weer heel anders! Want ik mocht absoluut geen meewerk dingen doen en echt alleen aan mijn onderzoek en dus 6 maanden.

Als iemand meenemen vraagt over hoe je je scriptie hebt ervaren is het ook goed om te weten wat voor scriptie dat dan was, want ik had het zo chill gevonden om een ander soort scriptie te schrijven!

Aan dat ik altijd een luxe folder opgestuurd krijg om me ervan op de hoogte te brengen dat de auto voor een beurt moet. Echt zo’n onzin, stuur me gewoon een mail.

1 like

dat het me vannacht na veel alcohol en een paar lijntjes het een goed idee leek om squats en buikspieroefeningen etc te gaan doen. hele lichaam doet pijn mjin god

9 likes

Echt WAAROM moeten mannen hun muziek altijd zo verdomde hard zetten? Doe het gewoon op normaal volume waar je buren geen last van hebben :roll_eyes:

4 likes

Op zich, goed moment ervoor. Neem aan dat je dat niet meer vandaag overdag had gedaan haha

Haha ja! had ook veel meer uithoudingsvermogen plus mn scharrel die me aan het coachen was. volgende week weer :joy:

2 likes

Mijn moeder heeft Blauw Bloed opstaan ( kotsmoment 1) en nu hebben ze daar een ā€œpuberdeskundigeā€ die Amalia bij Jumping Amsterdam gaat analyseren (kotsmoment 2)

Laat dat kind toch met rust.

12 likes

Mensen die eten in de trein zijn sowieso irritant.

2 likes

Mijn dierenarts die de naam van mijn kat verkeerd spelt. Hoe moeilijk is het nou om iets over te nemen uit een bestand?

4 likes

Ja dat ook, maar die scherpe sinaasappelgeur in combinatie met die vage treinlucht is echt next level :nauseated_face:

1 like

Oh als het niet zo’n gedoe was om ze te snijden en die gore witte stukken er vanaf te krijgen dan zou ik ze echt elke dag eten haha. Zo lekker sappig en fris. Weet niet of je serieus bent trouwens maar je hebt ook sinaasappels die juist gemaakt zijn om zo te eten ipv te persen (of dat staat iig op de labels in de supermarkt haha dus weet niet hoe betrouwbaar mijn bron van info is)

2 likes

Heb je weleens minneola’s geprobeerd? Stuk makkelijker te eten en echt zoooo lekker!

3 likes