Awh eigenlijk ook wel lief. Rot dat het uiteindelijk dan net niet gelukt is!
Ik vind het echt niet ok dat dit gebeurt.
Ik heb een keer een aanbod gekregen om voor een studiegenoot tegen goed geld een bacheloressay te schrijven (hij had geen tijd ofzo). Ik dacht eigenlijk meteen: schrijf zelf je stuk. Wel je bachelor halen, maar er niks voor willen doen, ja he. En ik was bang dat de onderwijsinstelling erachter zou komen dat ik het had geschreven. Plus ik had veel meer werk moeten verrichten want mijn eigen insteek kon ik dan niet gebruiken en ik loop nou ook niet over van de inspiratie voor essays.
Hij noemde geen bedrag, maar ben wel benieuwd wat hij uiteindelijk had willen betalen :â)
Een jongen van mijn middelbare had ook geen zin om zân profielwerkstuk te schrijven, dus heeft hij er ook iemand voor betaald. Hij bedacht dat het 80 uur zijn waarin je ook kunt werken (6 euro per uur ofzo op die leeftijd), dus hij had er flink geld voor over. Geen idee wat hij er uiteindelijk voor betaald heeft. En hij heeft die 80 uur natuurlijk niet gebruikt om te gaan werken :â)
Ik vind het ook echt niet oke! Je koopt dus eigenlijk voor een deel je diploma.
ja me too, dan gaan we toch ons doel voorbij? Als scripties toch door anderen geschreven worden. Zoveel studenten in mijn jaar die het niet haalden/hebben gehaald, terwijl ze het dus ook door iemand anders hadden kunnen laten doen
Kan me echt voorstellen dat hier trouwens veel geld in te halen valt, als scriptieschrijver haha
63 mensen online maar telkens als ik refresh zo weinig nieuws om te lezen⊠kom op mensen, help me de nacht door
Aan dat mân zakje paaseitjes praline mix voor zeker 90% uit witte chocolade bestond. Ik erger me dus aan de AH dat ze er alleen maar witte (goedkoop?!) ingooien.
Oh ik weet ALTIJD nog wel een paar ergerlijke dingen
De eeuwenoude schimmelsituatie in sommige toiletten op mijn werk loopt echt gruwelijk uit de hand en ze doen er niks aan âwant het gebouw gaat toch gesloopt wordenâ (maar een collega zei dat ze dat al 20 jaar zeggenâŠ).
Ik zat in een appgroep met vier andere meiden en toen maakte één van hen een nieuwe groep zonder mij, zonder aantoonbare reden (er was niets gebeurd ofzo), die de oude compleet verving. Die andere meiden hadden mij eerder speciaal uitgenodigd voor die appgroep omdat ze dat zo gezellig vonden. Ik heb het verder maar gelaten omdat ik het toch te druk heb voor dit soort middelbare scholierengedrag.
Er is een vage kennis die zich de hele tijd aanmeldt op Facebookevenementen waar ik op âAanwezigâ of âGeĂŻnteresseerdâ sta. Het gaat vaak om specifieke dingen die met mijn werk/vakgebied te maken hebben, waar hij in principe niks te zoeken heeft.
Ik had laatst highlighters gekocht bij de HEMA, en de helft was gewoon al uitgedroogd, en toen ik nieuwe kreeg waren die net zo slecht.
Smoezelig uitziende treinstoelen. Dan kom ik met mân dure diepzwarte panty en durf ik amper te gaan zitten.
Dat je hulphonden niet mag aaien. Ik snap heel goed waarom en ik zal de regel nooit schenden, maar ze zijn zo lief en ik wil gewoon alle honden aaien. Sorry.
Nouja als ik haar even mag verdedigen. Zij heeft mijn scriptie herschreven op een manier die goed zou moeten zijn. Ik had zelf al het werk gedaan maar kreeg het niet goed op papier. Zoân scriptie schrijf je vaak voor je begeleider. Die moet haar/zijn naam erop zetten dus die wil dat het precies gaat zoals zij/hij wil. Ik kreeg dat niet voor elkaar, ik schreef op mijn manier en trok mijn eigen plan. Mijn begeleider wilde dat ik na mijn onderzoek ineens een hele andere invalshoek had en dus een hele andere scriptie schreef. En ik had daar heel veel moeite mee. De docent die ik had als scriptie coach begreep wel wat mijn begeleider van me wilde. Maar uiteindelijk is het dus nog niet goedgekeurd. Ik vind het net zo idioot dat ik mijn master papiertje niet heb omdat ik mijn scriptie niet in de vorm van mijn begeleider gegoten kreeg. En dan wordt het herschreven door een docent en is het nog niet goed. Dat is toch net zo raar? Dan ga je toch denken dat het meer om mij ging dan om die scriptie. En ondertussen heb ik mijn master niet gehaald terwijl ik alle vakken gehaald heb, onderzoek heb gedaan en een scriptie heb geschreven.
- mensen.
Die vond het ook onvoldoende omdat ik niet naar de feedback van mijn begeleider luisterde.
Ik heb hem zelf drie keer ingeleverd, vierde keer was met hulp en toen heb ik tegen mezelf gezegd: als dit hem niet wordt stop ik ermee. Tegen die tijd was ik ook al naar Indonesië verhuisd voor een jaar, was er helemaal klaar mee, met die uni, met de stad. En toen kreeg ik daar bericht dat hij weer afgekeurd was.
Ik zeg trouwens niet dat dit in het geheel niet aan mij gelegen heeft hoor. Ik vind academisch schrijven moeilijk en me naar iemand voegen nog veel moeilijker dus het liep aan beide kanten spaak. Maar wat ik wilde illustreren is dat een scriptie schrijven echt niet zwart-wit is.
Ik vind een scriptie schrijven sowieso eigenlijk maar een raar iets. Ik moet er volgend jaar een schrijven ( hbo wel, ik weet dat dat heel anders is dan een WO master) en mijn grootste schrijfopdrachten zijn nu maximaal 4 bladzijde geweest.
Ja nouja ik kon echt niet meer. En was al geĂ«migreerd, uit protest. Was wel een moeilijk besluit en ik baal er nog steeds heel erg van. Niet uitgesloten dat ik na mijn huidige studie nog die master ga doen. En dan vanaf het begin hulp zoeken (niet iemand die het voor me schrijft uiteraard). Dit was 2014/2015 en heb sindsdien dat bestand van die scriptie niet meer open gehad, i canât.
Ja, maar ook onder HBO kan scriptie heel erg verschillen. Ik hoor van mensen dat hun scriptie 17 ect was en dat ze zelf het hele onderwerp mochten bedenken en het niet voor een bedrijf hoefde te doen. Dat lijkt me zo chill. Wij hadden 30 ect en moesten echt een half jaar in bedrijf fulltime aan het onderzoek. Mijn bedrijf heeft me weinig ondersteund(tip zoek een begeleider die zelf een scriptie heeft geschreven) en ik wist daardoor ook slecht wat het bedrijf nou precies van me wilde.
Ik heb de volledige scriptie van een vriendin herschreven (niet geschreven) en zij zei inderdaad dat je er veel mee kunt verdienen. Ze was bereid iemand te betalen voordat ze het aan mij vroeg.
Voor mij voelt het een beetje dubbel, maar ze kan zich op papier niet goed uitdrukken en als ze spreekt wel. Ze heeft me zelfs voldoende kunnen vertellen over een onderwerp waar ik niets over wist. Het lijkt heel erg op het verhaal van @Banananana waar de begeleider telkens een andere richting koos en daar niet van af wilde wijken. Mân vriendin kon daar niks mee, zeker niet omdat de begeleider zichzelf heel vaak tegensprak.
Dat mijn vriend maar niet wakker wordt en opstaat⊠ik ben al heel lang wakker en vind dat ie even sociaal moet doen.
Het lijkt wel of mijn tolerantieniveau steeds lager wordt. Eerst werd ik pislink als ik in mijn bed lag en er werd met lades en kastdeuren gesmeten. Tegenwoordig stijgt mijn bloed al als mijn huisgenoot of de buren doortrekken of de kraan vol open zetten. Helemaal als dit laatste lang moet duren. Die waterleidingen zitten naast mijn hoofd ofzo en ik word er helemaal gestoord van. Denk dan ook van âkan die kraan wat minder hard open :@â echt kom op.
Mensen die een sinaasappel eten in de trein