Ik erger me er heel er aan dat alles rondom een zwangerschap blijkbaar hysterisch moet zijn. Tenminste, als ik mijn omgeving moet geloven. Ik ben heel nuchter ingesteld en ontzettend blij met mijn zwangerschap, maar doe niet aan gender reveals, eerste pakjes en hysterische manieren om mijn zwangerschap bekend te maken. Ouders en vriendinnen heb ik gewoon gebeld en kennissen kregen een appje met een foto van de echo. Overigens ook niet afgewacht tot week 12 maar al met 10 weken omdat dit voor mij gewoon goed voelde, ik had geen zin om af te wachten. Nou volgens mijn vriendinnen ben ik hi-la-risch en dat irriteert me mateloos. één vriendin vroeg bij elke kennis die ik het vertelde ‘ooooh hoe heb je het verteld???’ uuuh gewoon een appje? Of dan vraagt ze voor de 100e keer: heb je het eerste pakje al? Ja, als in: de baby gaat niet in zijn blote kont mee naar huis maar hij krijgt gewoon hetzelfde aan als zijn grote broer destijds, van mij hoeft dit niet perse iets speciaals te zijn ofzo.
Niet om mensen af te vallen die hier wel waarde aan hechten, vind ik helemaal prima en iedereen is hier anders in. Maar ik vind het stom dat ik raar wordt aangekeken omdat ik dit soort dingen dus gewoon niet zo belangrijk vind. Doet overigens niks af aan hoe dankbaar en blij ik ben met deze zwangerschap. Maar irritant dat mensen mijn nuchterheid dan zo grappig vinden.