Waar erger jij je aan? #3

Mijn uni werkt sinds dit studiejaar met Worldcat en het is me tot op heden nog steeds niet gelukt om een artikel of ebook online te openen terwijl het wel beschikbaar zou moeten zijn, vind het echt super kut en raak er iedere keer intens gefrustreerd van.

1 like

Kan ik me goed voorstellen, het is ook irritant. Vooral ook als je van elk item een foto krijgt. En eigenlijk best lullig voor de nu zwangere dochter dat die iets krijgt wat jouw smaak is (was) in plaats van iets wat ze zelf uit zou kiezen.

1 like

Ja precies. Ze zal t vast overlegd hebben, maar toch. Ach relatie met m’n schoonmoeder is sowieso ingewikkeld :upside_down_face:

2 likes

Zat je op een computer op de uni? Dan moet hij het automatisch doen.
Als je op je eigen laptop zit; volgens mij heb je dan een VPN verbinding nodig (dat was vorig jaar zo, weet niet of dat nu nog zo is eigenlijk).
Je uni moet wel een abonnement op het specifieke tijdschrift hebben, maar volgens mij hebben ze dat wel op bijna alles.

Ik heb niks sociaals gedaan afgelopen dagen. Alleen maar gepraat tegen mensen die ik niet ken (denk aan gedag tegen mensen op de sportschool, vragen of iemand op mijn spullen wilde letten in de bieb), en nu is het weekend weer voorbij en komende week (en weken) staat er ook niks op de agenda. Saai :frowning:

Ja inderdaad! Zó jammer dat ze een beetje aan het uitsterven zijn :sob:

Op mijn eigen laptop! Ik ben dan ingelogd via de (online) bibliotheek van de uni en die linkt mij door naar Worldcat, volgens mij is dat via een proxy/vpn. Ik zal er de volgende keer eens op letten, misschien dat ik inderdaad iets fout doe, thanks!

Ok! Eerder (vorige jaren) was ik ook wel ingelogd, maar toen moest ik alsnog een VPN hebben. Weet niet waar je studeert, maar volgens mij is dat nu veranderd hier (en heb je geen VPN meer nodig), maar ik weet niet hoe dat bij jou zit! Anders een medewerker van de bibliotheek vragen?

Halsey

3 likes

Mijn moeder. Ik heb al meerdere malen gezegd dat er iemand uit Limburg komt voor mijn verjaardag en dat die blijft slapen, want wij wonen in Noord-Holland, zegrt ze nu ineens dat ze het absoluut niet fijn vindt dat onbekenden blijven slapen, en als ik vraag wat ik daar aan kan doen haalt ze haar schouders op. Verjaardag is aanstaande zaterdag, bedankt mam.

Verder deed ze daarbij ook alsof ik wekelijks mensen uitnodig om te blijven slapen, maar dat is welgeteld 1 keer per jaar, en de voorgaande jaren ook gebeurt. Toen heb ik hier niets over gehoord.

Nog geen vijf minuten later zij ze dat ik wel echt mijn kamer moest gaan opruimen, wat ik deze week gedaan heb, want dit kan niet met gasten. Ik was nog geen half uur thuis.

Nu ben ik benieuwd hoe oud je bent? Klinkt best belachelijk allemaal vind ik. Maar goed, als je nog thuis woont bepalen je ouders de regels.

5 likes

Nja wat je er aan kunt doen weet je natuurlijk zelf ook wel. Als zij echt niet wil dat diegene blijft slapen zul je een alternatief moeten zoeken of bij diegene aangeven dat hij/zij niet kan blijven slapen.

Ik ben 23. Tuurlijk, mijn ouders bepalen de regels, maar voor de rest hebben ze eigenlijk niet echt last van me. Ik werk nu fulltime en ben bezig met rijlessen. De voornaamste reden dat ik nog thuis woon is dat een woning vinden gewoon lastig is nu.

Vind het vooral niet fijn dat mijn moeder mij een schuldgevoel probeert aan te praten, terwijl ik dus nooit vrienden over de deur heb, en dit al ruim van te voren heb aangegeven. Is alleen maar gastvrij toch, om iemand een slaapplek te bieden?

Mijn vader was toen ze het opbracht net met de hond, maar die vond het ook maar heel vreemd toen hij weer thuis was.

@Evi-lena Zo vier ik mijn verjaardag altijd, en nooit heb ik haar hier over gehoord, en nu is het ineens een probleem? Ze zegt zelf dat ik geen andere slaapplek hoef te gaan regelen, maar ik vraag dit soort dingen altijd ruim van te voren aan mijn ouders, om dit soort zaken te voorkomen. Als iets voor het weekend geen probleem is, en na het weekend ineens wel, vind ik dat persoonlijk wel een beetje vreemd.

Hmmm vreemd. Misschien nog even op een rustig moment een serieus gesprek met je moeder aanknopen? Wat is de reden dat zij aangeeft dat het nu niet kan? Misschien heeft ze geen zin in troep of geen tijd om het huis netjes te maken voor gasten.

1 like

Mensen die wortels eten op kantoor.

3 likes

En appels.

2 likes

Ja, ik denk dat ik dat van de week nog even ga doen. In principe zijn zij toch al een weekendje weg, in verband met mijn verjaardag, dus daarom vond ik het een beetje vreemd. Normaliter hou ik het huis ook altijd netjes als zij weg zijn, dus dat zou niet echt een probleem moeten zijn.

1 like

Ik vind het echt irritant dat er vaak wordt gevraagd naar een leeftijd als iemand is overleden. Alsof dat het minder verdrietig maakt, als iemand een bepaalde leeftijd heeft gehad. Net ging iemand een beetje bagitaliseren want toch mooie leeftijd blablabla. Ik snap dat er een verschil zit tussen overlijdensgevallen maar het is geen wedstrijd en ik ben gewoon verdrietig.

11 likes

Maar het is toch ook anders wanneer iemand jong overlijdt aan een ziekte of ongeluk dan wanneer iemand een lang, gezond leven lijdt en doodgaat uit ouderdom. Gewoon uit interesse vraag ik dat ook vaak. Maar misschien doel jij op mensen die op zo’n bagetalliserende toon ‘ooohh maar dan…’ zeggen, in dat geval ben ik het helemaal met je eens.

Edit: oke nevermind ik heb niet goed gelezen, ik ben het sowieso met je eens wat dit zeg je ook.

6 likes

Stipt om 15:00u hoor ik dit akelige geluid. Elke. Dag.

2 likes