Waar erger jij je aan? #3

Ik heb spierpijn van het fietsen maar ik heb letterlijk twintig minuutjes gefietst gisteren en niet de Mount Everest op ofzo. Wtf lichaam. En ik fiets regelmatig naar werk 25 min enkele reis, ook afgelopen week, alleen vrijdag niet. Nogmaals WTF lichaam. Stop.

1 like

Grieperig?

Een oud klasgenoot op fb deelde altijd filmpjes van hen en ik ergerde me al als ik alleen al hun foto voorbij zag komen. Dus toen heb ik die klasgenoot maar unfriend :joy:

1 like

Met vriendinnen afgesproken om volgende week vrijdag iets te doen. Ik had iets voorgesteld wat altijd snel volzit, je moet daar op tijd bij zijn. Kreeg zoals gewoonlijk dagen geen reactie, precies een week later zegt 1 van de twee: oh dat lijkt me een leuk idee. Kun jij reserveren?

Neeeee want nu zit het al vol. :unamused:

3 likes

Ik word ZO agressief van dat kind :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

En terecht :stuck_out_tongue:

Ik heb beslag gemaakt voor 2 pannenkoeken, maar de tweede is een beetje zwart :disappointed_relieved::disappointed_relieved:. Beetje first world problem dit want vandaag vier ik mijn verjaardag dus er is echt wel genoeg te eten hier :stuck_out_tongue:

Echt? Oh ik vond haar juist wel leuk. Niet zo Hollywood achtig, maar als ze daar lid van is. Zeker met die serie, zo extreem met het geloof en de gevolgen daarvanđŸ˜¶

1 like

Hmm vind dat wel een lastige. Volgens het EHRM is geloof wel net zo inherent aan een persoon zoals ook zijn afkomst en geaardheid is. In de aard van dat je het niet zomaar van je af kunt schudden, er afstand van kunt doen als iemand je vertelt dat je dat moet doen. Dat het helemaal verweven is in je hele zijn. Zonder geloof besta je niet meer, zo’n fundament is het. Ik ben wel geneigd om daarin mee te gaan. Hoewel ik zelf dus ongelovig ben. Het is niet voor iedereen ‘ontstaan uit de menselijke fantasie’, juist níet. En juist daarom kun je niet zomaar zeggen dat je geloof van je af kunt gooien als een jas.

En over Handmaid’s tale, ik zat nog zo na te denken. Ik zie het niet zozeer als een roep tegen het geloof, maar meer als een roep tegen dictatuur. Je kunt toch gelovig zijn Ă©n zelf nadenken, in plaats van blindelings alles te volgen wat de priester of dominee (of hoe heet dat bij Scientology) zegt dat je moet doen. Ik ga er niet vanuit dat iemand die gelooft, meteen in alles meegaat enkel omdat hij nou eenmaal tot dat geloof behoort.

3 likes

Dat duiven een vreselijk irritant geluid maken, steeds hetzelfde deuntje opnieuw en opnieuw.

7 likes

Ik legde uit waarom geloof gelijk wordt gesteld aan oa geaardheid. Omdat je het niet van je af kunt schudden. Dat is in ieder geval de conclusie van het EHRM.
Jij zegt dat het niet gelijk is aan elkaar, ik zeg juist doordat je het ook niet zomaar kan afschudden, is het juist hetzelfde. Of kan het als hetzelfde gezien worden.
Ik snap dan nog niet jouw argumentatie waardoor het NIET gelijk is aan oa geaardheid. Voor jou is het ontstaan in een menselijke fantasie ja, maar voor gelovigen zelf niet? En daardoor net zo ‘waar’ als geaardheid en andere zaken die in je hele zijn vastliggen.

4 likes

Dit soort borden wakkeren echt een soort ongekende agressie in mij aan. :rage:

Hoezo drinken wij wat lekkers? Drink je normaal kattenzeik ofzo?!

57 likes

Ja kut he. Ik heb laatst ook opgezegd, duurde vervolgens best lang voordat ik bevestiging kreeg en daar zat nog een boekje bij ‘weet je zeker dat je op wilt zeggen?? We bieden je allemaal dit!’ Ja duh net of ik dat niet op de site had bekeken voordat ik die brief ging typen

Mensen die zich te goed voelen voor het Songfestival :roll_eyes:

11 likes

Aan mensen die roepen graag met je af te willen spreken, je vervolgens een datum noemt en ze daarna niks meer laten horen


6 likes

Nee klopt, dan hoef je niks meer te doen. Tenzij je nav dat boekje toch besluit dat je lid wilt blijven :sob:

1 like

ENNNN
Barbecue is niet met een Q, nog zo’n fijne ergernis.

15 likes

Haha ja net als dat er geen q in guacamole zit, en geen x in espresso!

4 likes

Echt wel

16 likes

Dat ik nettere kleding moet dragen in mijn nieuwe functie. En ik ben slecht in combineren + ik heb als goed voornemen om geen kleding te kopen. Het liefst draag ik gewoon een T-shirt en een broek :woman_shrugging:

1 like