Waar erger jij je aan? #3

Heb je al xylometazoline neusspray geprobeerd? Werkt heel vlug. Alleen niet te lang achter elkaar gebruiken…

Helaas is het juist mijn neussprayverslaving die de oorzaak is van mijn problemen :disappointed_relieved:

Aan dat nick en simon en kees en jan de heletijd volendams praten. Weet niet waarom maar je bent op tv praat even zonder dialect ik ben te snel afgeleid om de hele tijd te kijken en ondertiteling te lezen.

4 likes

Dat de achtergrondkleur van de avatar van @Paling doorloopt in het forum waardoor je geen rondje ziet

9 likes

Kattenvoer in zakjes! Dan bedoel ik natvoer. Wat een gedoe altijd om alles eruit te krijgen, zonder de helft weg te gooien. Ik erger me hier al jaren aan maar nu pas bedacht dat ik ook gewoon blikjes kan nemen.
Ik ga nu de zakjes boycotten.

3 likes

Ik moet morgen naar de bieb. Maar ik erger me nu al dat als je om 9 uur aankomt, 3/4 van de plekken bezet is, waarvan meer dan de helft door briefjes met ‘ik ben er over 2/3/5/7 uur weer’. Echt wie dit heeft verzonnen. Hele jaarclubs zitten daar in de bieb en houden plekken vrij voor hun maatjes. Maatjes die geen zin hebben om vroeg op te staan maar wel een studieplek willen. Ik word er echt kwaad van.
En nu kan ik niet eens ontspannen hier zitten omdat ik bang ben dat ik over fucking zoveel uur geen fijne plek heb om te studeren. :S Of niet eens een plek. En daar betaal ik dan 2100 euro voor.

5 likes

ik schuif die spullen gewoon opzij, weggegaan plaats vergaan

3 likes

Daarom vind ik de centrale bibliotheek zo fijn!

1 like

Ben echt benieuwd wat zo’n vriend(in) dan zegt die dat heeft neergezet. Of als die persoon die 5 uur later komt aankakken. Ik vind de confrontatie niet zo heel leuk denk ik haha.
Heb ooit een briefje ergens neergegooid en er gaan zitten, maar toen bleek de computer niet de software te hebben wat ik nodig had. Nog altijd benieuwd hoe die persoon na 5 uur reageerde dat er iemand zat en dat briefje nergens meer te vinden was :’)

2 likes

Die gaat pas 10 uur open en ik moet 9 uur beginnen. En ik vind het daar donker en daardoor oninspirerend. En ik laat mijn spullen er niet zo graag onbeheerd liggen. En je moet betalen voor de plee (wat ik 8x moet op een dag ofzo dus irritant). En de koffie is er niet lekker :stuck_out_tongue:

1 like

Ik weet niet naar welke bieb je moet, maar vaak zijn er nog wel plekjes om 9! Tenzij het de echte tt periode is, maar dat is nu niet zo (althans waar ik studeer). Hopelijk kan je meteen een plekje vinden morgen! Ik had vandaag nog en chille plek om 11.

Wat aso! Dat ze lekker zelf even komen opdraven ipv lui een briefje laten ophangen.

1 like

Vorige week kon ik alleen ergens zitten waar ik allerlei zicht op dingen had waardoor mijn concentratie minder is :stuck_out_tongue: Vorige week had één faculteit tentamenweek, en deze week een andere faculteit dus ben benieuwd naar morgenochtend :’) Twijfel om 0830 te gaan, maar ik ben echt geen ochtendmens en 0900 uur vind ik altijd al een opgave :’)

Zijn er misschien losse biebs/studieplekken in de faculteiten? Die zijn ook ondergewaardeerd vaak! Maar ik begrijp uit bovenstaande posts dat je bepaalde software nodig hebt. Weet niet of het dan opgaat.

Haha herkenbaar, ik heb ook altijd het voornemen vroeger in de bieb te zijn dan ik er uiteindelijk ben. En ik vergis me altijd in goeie plekken, lekker bij het raam is uiteindelijk meer mensen kijken dan studeren. Maar als het echt druk is dan ga ik vaak naar een rustigere bieb (in Amsterdam in uut heb je er maar twee) en dan hoef ik er ook niet zo vroeg uit :grimacing:

1 like

Heb software nu weer op mijn eigen laptop gelukkig! Zat al te denken aan andere plekken, maar stilteruimte zijn best schaars. Een ruimte is nu volgens mij helaas dicht waar nooit iemand kwam. Ander gebouw is zeker weten dicht. Ik weet wel nog een andere faculteit maar op die stoelen houd ik het niet 8 uur vol, totaal niet ergonomisch. Lekker veeleisend :wink:

Beetje herkenbaar. Ik moet mijn man ook duidelijk zeggen wat ik gedaan wil hebben. Hij zegt als je zo passief agressief die wasmand omhoog sjouwt. Dan word ik niet getriggerd om te denken. Oh zou ze hulp nodig hebben? Dus voortaan zeg ik alles wat er gedaan moet worden, wat ik zelf niet kan en mag als hoogzwangere. Dialoog hebben is beter voor ons, om dingen gedaan te krijgen in huis. Hopelijk werkt dat ook voor jou.

Heb je wel eens aan een apparaat gedacht dat de lucht zuivert en bevochtigt? Bij mijn moeder hielp dit.

Of het zakje leeg lepelen.

Wij hebben in sommige gebouwen en de ub ook aparte hokjes waar je in kan zitten. Die zijn meestal wel vrij 's ochtends vroeg.

1 like