Waar erger jij je aan? #3

Huts a niffow.

16 likes

Ze doen het allebei ook niet ook?

Ik heb absoluut geen idee wat dit is.

6 likes

Inderdaad, alsof het super makkelijk te overzien is wie er een potentieel gevaar zal zijn. Je kan ook een gevaar zijn met ‘clean background’. En waarom zou je dan nog zo graag een wapen willen hebben voor verdediging, als al die potentiële gevaren geen wapen zouden bezitten (volgens haar dan). Zo makkelijk werkt dat natuurlijk allemaal niet, hoe naïef kan je zijn.

1 like

Dat zoveel mensen op Facebook een of andere momo challenge delen om anderen te waarschuwen. Maar het plaatje wat erbij zit is ZO ENG. Ik ga nachtmerries hebben vannacht, deel het bericht gewoon zonder enge plaatjes :fearful:

4 likes

Ik word er gek van! Enge rot kop!!! Het komt overal terug en nu hebben ze er ook memes van gemaakt :tired_face: .

Nja huts is een kreet (zoals tjskka) en a niffow is neef. Komt van een rap nummer ik vind het allemaal heel dom maar het is me toch een partij lekker om te roepen als je iets gooit of kapot maakt.

4 likes

Ja blijf het ook heel bizar vinden dat wapenbezit daar nog steeds zo normaal is. Dat het blijkbaar zo lastig is om bij ze duidelijk te krijgen dat het mogen hebben van een wapen de maatschappij juist onveiliger ipv veiliger maakt (want ‘hoe moeten we ons anders verdedigen?!?’. En het is nou eenmaal zo dat als je een wapen op zak of in je huis hebt je hem sneller zal trekken, of het nou nodig is of niet en of het vooraf je intentie was of niet. Hartstikke logisch zou je denken… Maar gaat er daar maar niet in lijkt het.

2 likes

Ik weet niet wat dit is en wil heel graag googlen maar ik durf niet

Kut, toch gedaan. Ik vind het idd ook eng

Nou dat klinkt echt vet sportief! Ik ben in vergelijking met jou echt een lui varken :joy:

Haha vertel dat mijn oma maar :’(

1 like

Uh dit is gewoon asociaal? Wtf

1 like

Aan rare collectanten :-1: eind van de middag stond er iemand aan het hek alhier, met een (ik denk) zoontje, van rond de 4 a 5 jaar oud. Prima dat er gecollecteerd wordt hoor, dat vooropgesteld. Alleen deze man werd zichtbaar boos dat ik niet open deed. Ik kón niet open doen, want ik stond verse advocaat te maken en dat moet je blijven roeren, anders krijg je gebakken ei. Naast het feit dat ik het zonde vind om het weg te kunnen smijten qua voeding, zit er voor 10 euro in het schaaltje.

Anyway: die man zag mij dus in de keuken staan (het was schemerig en ik had licht aan natuurlijk en het gordijn was nog open) hij belt aan, gaat er blijkbaar volledig vanuit dat ik open zal gaan doen, wat ik dus niet deed. Gaat dat jochie op het hek slaan, 3 x aan het hendeltje van het hek zitten trekken als een malle (zit op slot) en ze bleven ijsberen en zichtbaar kwaad worden. Loopt die vader weg naar de overburen, kijkt constant boos achterom.

Ik dacht: je kunt ook zien dat ik iets sta te koken vriend :unamused: en doe even normaal, want je loopt nu te tieren zo te zien, waar nota bene een kind bij is.
Vervolgens liep ie naar de overburen, daar woont een oude man: die liep naar zijn hekje en gaf vervolgens niets voor de bewuste collecte. Werd ie dus nóg bozer en je zag 'm scheldend wegfietsen.
Ik vind dat soort gedragingen echt bizar :persevere:

1 like

Kut, heb ook spijt dat ik het heb gegoogled. Zo snel weggeklikt dat ik nou nog steeds niet weet wat het precies is trouwens. Iemand die het kan vertellen die geen nachtmerries krijgt van die afbeeldingen?

De zogenaamde MoMo challange, een levensgevaarlijke en voor kinderen eng filmpje, dat is toegevoegd in youtube-filmpjes.

Kinderen die een filmpje op youtube aan het kijken zijn, krijgen plotseling een foto in beeld van een poppetje die MoMo heet. Dit poppetje verteld dat hij alles weet van het betreffende kind en dat het kindje dood zal gaan als die niet doet wat MoMo zegt.

Youtube heeft geen idee hoe dit poppetje in de filmpjes terecht komt. Als er een melding van wordt gemaakt, is hij plotseling weg.

Kinderen worden opgedragen om bijvoorbeeld mensen te verwonden of te vermoorden. Ook wordt er bij verteld hoe dit gedaan moet worden.

Ook via WhatsApp wordt de MoMo de laatste dagen al meerdere keren gezien. Een persoon krijgt via WhatsApp een bericht van een onbekend nummer en wordt wederom opgedragen de challenge uit te voeren. Doet diegene dit niet, dan zal MoMo naar je toe komen en je vermoorden.

Volgens enkele berichten zouden er in Amerika al meerdere doden zijn gevallen door deze challenge.

Er zijn gelukkig in Nederland nog maar enkele meldingen van deze challenge gezien, maar als iets via internet viraal gaat kan dat binnen een paar uur door heel Nederland rond gaan.

3 likes

Volgens mij is het meer een mediahype dan echt een ding, ze hadden nog geen bevestigde zaken. Dat poppetje is gewoon een kunst projectje van iemand en dat is dan gemonteerd in een filmpje en dat zegt dan “kill yourself”.

Doet me denken aan ouders die elk jaar weet waarschuwingen delen van “pas op sommige zieke mensen doen naalden in het snoep van kinderen!!!” Terwijl, dat gebeurt ook nooit. Het is meer massahysterie dan echt een momochallange.


Mensen moeten echt ff chillen en niet klakkeloos dingen overnemen, er is l e t t e r l i j k niemand dood of iets, alleen domme kranten verspreiden het zonder enige achtergrond Check, huismoeders delen het massaal en nu is er weer paniek om niets. Check eerst iets voor je het overneemt :thumbsup:

22 likes

Thanks voor het delen.

Gadverdamme wat zijn er nare mensen zeg :face_vomiting: arme kindjes

Mankeert ook niks aan jouw klauwen toch? Misschien kan je vragen of ze bepaalde dingen in huis halen en dat jij kookt?

42 likes

Mijn buurman heeft vrienden over de vloer en ik hoor gewoon letterlijk wat ze zeggen. Ik ben net naar hem toe gegaan om te vragen of het wat stiller kon. Ugh. Ik haat dit echt. Heb dit nog nooit eerder gedaan. Heb er gewoon trillende handjes van. Ook echt kut dat ik morgen om 07.30 uit bed moet… Ik hoop dat ze snel wat stiller zijn :angry:

4 likes

Er wordt vandaag een pakketje bezorgd tussen 12.00 en 14.30 en eentje tussen 14.00 en 18.00 uur. Kan ik zeker de hele middag thuis gaan zitten wachten :weary:

2 likes