Waar erger jij je aan? #3

De zogenaamde MoMo challange, een levensgevaarlijke en voor kinderen eng filmpje, dat is toegevoegd in youtube-filmpjes.

Kinderen die een filmpje op youtube aan het kijken zijn, krijgen plotseling een foto in beeld van een poppetje die MoMo heet. Dit poppetje verteld dat hij alles weet van het betreffende kind en dat het kindje dood zal gaan als die niet doet wat MoMo zegt.

Youtube heeft geen idee hoe dit poppetje in de filmpjes terecht komt. Als er een melding van wordt gemaakt, is hij plotseling weg.

Kinderen worden opgedragen om bijvoorbeeld mensen te verwonden of te vermoorden. Ook wordt er bij verteld hoe dit gedaan moet worden.

Ook via WhatsApp wordt de MoMo de laatste dagen al meerdere keren gezien. Een persoon krijgt via WhatsApp een bericht van een onbekend nummer en wordt wederom opgedragen de challenge uit te voeren. Doet diegene dit niet, dan zal MoMo naar je toe komen en je vermoorden.

Volgens enkele berichten zouden er in Amerika al meerdere doden zijn gevallen door deze challenge.

Er zijn gelukkig in Nederland nog maar enkele meldingen van deze challenge gezien, maar als iets via internet viraal gaat kan dat binnen een paar uur door heel Nederland rond gaan.

3 likes

Volgens mij is het meer een mediahype dan echt een ding, ze hadden nog geen bevestigde zaken. Dat poppetje is gewoon een kunst projectje van iemand en dat is dan gemonteerd in een filmpje en dat zegt dan “kill yourself”.

Doet me denken aan ouders die elk jaar weet waarschuwingen delen van “pas op sommige zieke mensen doen naalden in het snoep van kinderen!!!” Terwijl, dat gebeurt ook nooit. Het is meer massahysterie dan echt een momochallange.


Mensen moeten echt ff chillen en niet klakkeloos dingen overnemen, er is l e t t e r l i j k niemand dood of iets, alleen domme kranten verspreiden het zonder enige achtergrond Check, huismoeders delen het massaal en nu is er weer paniek om niets. Check eerst iets voor je het overneemt :thumbsup:

22 likes

Thanks voor het delen.

Gadverdamme wat zijn er nare mensen zeg :face_vomiting: arme kindjes

Mankeert ook niks aan jouw klauwen toch? Misschien kan je vragen of ze bepaalde dingen in huis halen en dat jij kookt?

42 likes

Mijn buurman heeft vrienden over de vloer en ik hoor gewoon letterlijk wat ze zeggen. Ik ben net naar hem toe gegaan om te vragen of het wat stiller kon. Ugh. Ik haat dit echt. Heb dit nog nooit eerder gedaan. Heb er gewoon trillende handjes van. Ook echt kut dat ik morgen om 07.30 uit bed moet
 Ik hoop dat ze snel wat stiller zijn :angry:

4 likes

Er wordt vandaag een pakketje bezorgd tussen 12.00 en 14.30 en eentje tussen 14.00 en 18.00 uur. Kan ik zeker de hele middag thuis gaan zitten wachten :weary:

2 likes

Maar dit is niet de recent toch? Ik had in september in m’n klas al kinderen met nachtmerries erdoor en het was talk of the day.
Edit: omdat ik dacht dat je het over recente media had dus

1 like

Dit inderdaad. Ze hebben het bij mij aan het begin van het schooljaar het er over gehad. Ik had juist het idee dat het nu minder is


Was toch even googlen en dat poppetje heb ik inderdaad vorig jaar ook ergens gezien. Of nja toen hadden mensen het er op het forum over.

1 like

Het schijnt nu in Ierland en Engeland opeens weer in de media te zijn. Het zijn bij mij op Facebook ook mensen die daarvandaan komen die er opeens over posten

Wat is JD toch een takkewebshop zeg. Tot twee keer toe een bestelling geannuleerd? De eerste keer binnen een dag, want niet op voorraad. Dat kan natuurlijk gebeuren. Maar nu krijg ik na 4 dagen een mailtje met “We hebben het geannuleerd om veiligheidsredenen. Het kan zijn dat je adres niet matcht met je betaalwijze etcetc.” En daaronder “Het kan ook zijn dat het niet op voorraad is. Of het is fraude.” Geld is wel al teruggestort enzo, maar wat is dit?

Heb nu hetzelfde maar ergens anders besteld. :fu:t2:

Hahaha dit gevoel heb ik altijd als ik moet slikken en dan zo’n “het gaat niet” slikbeweging maak. Dan denk ik altijd dat mn tandarts denkt “gvd”

10 likes

Dat vind ik altijd zo vies, dan ligt er voor mijn gevoel allemaal boorgruis met spuug bloed en dat vieze water door dat slangetje achterin mijn keel en dan zeggen ze slik maar even. :anguished: Hoop altijd dat ze het wegzuigen.

2 likes

Hahaha ja dat heb ik ook en dan maak ik het nog erger door met 2 handen en 4 instrumenten in mijn mond ‘sorry’ te mompelen.

5 likes

Ik ben altijd bang dat ik uit reflex met mijn tong tegen zo’n apparaatje kom of dat mijn tong in de weg zit. Ben nooit zo bewust van mijn tong dan wanneer ik bij de tandarts ben :joy:

3 likes

JA DIT

2 likes

Over een week wordt onze hond geopereerd en ik erger me echt wild aan mensen die zeggen: “joh, die hond is al zo oud ik zou daar echt geen geld meer aan uitgeven”. Echt flikker op! Ik had die reactie ook van deze mensen niet verwacht.
Ja ze is inderdaad niet meer de jongste maar wij hebben graag voor haar over dat dat de kwaliteit van leven, al is het misschien niet meer zo lang, beter wordt.
En buiten dat hebben we weinig andere keus, het is deze operatie of laten inslapen


Het is sowieso nog maar afwachten of ze de operatie ĂŒberhaupt overleeft, maar daar wil ik echt niet over na denken. Ze is echt mijn beste vriendinnetje, ik kan en wil haar echt nog niet missen :slightly_frowning_face:

16 likes

Jeetje wat een kutreactie zeg :rage: ik word er gewoon boos van.
Heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat ze goed uit de operatie komt. :two_hearts:

1 like

Ik ben twee weken terug gestopt met de pil en ik ben nu steeds aan het zoeken naar veranderingen. Tot nu toe is het enige dat ik nu puistjes begin te krijgen, niet heel veel, want daar had ik nooit heel veel last van. Maar wel meer dan eerst. Denk ik.

En ik ben nu al bang dat ik misschien door de pil heen zwanger geworden ben omdat ik voordat ik aan de pil ging (toen ik 16 was) altijd elke twee week ongesteld werd, en dat dan twee weken was. Dus nu heb ik het idee dat ik al ongesteld zou moeten zijn, terwijl het juist logisch is dat het nog even duurt (toch?).

Waarschijnlijk ben ik gewoon zo iemand die helemaal niet zo veel gaat merken van die veranderingen, maar ik ben me er wel hyperbewust van nu. :joy:

Ik word zo kotsmisselijk van die onderste alinea.

9 likes