Waarom word je misselijk?
Reisziekte gok ik
Ja wagenziekte soort van, kan niet lezen in bewegende voertuigen (behalve vliegtuig en trein gelukkig)
Ooooh, dat is inderdaad echt supervervelend! Wat doe je dan als je onderweg bent?
Voor me uit loere
Is half uurtje naar werk, valt mee!
Mijn domme collega. Ik was al een kwartier klaar, liep toevallig nog in de winkel. Er staat een klant op mijn afdeling en dan hoor ik mijn collega super casual zeggen: ja vraag Banananana maar. NEE. Doe het zelf, jij wordt nog betaald, ik niet. Ik ben echt de beroerdste niet met werktijden maar zij had zelf even moeten denken: Ohja ze is al klaar, ik doe het wel.
Oh en die kutkop van Mark Rutte
Dat valt inderdaad mee. Wel vervelend voor je!
Ik vind niet dat je overgevoelig reageert! Ik vind dat een vriendschap ook van twee kanten moet komen… nu is het zoals in het opvat vooral eenrichtingsverkeer. Ik heb nu een vriendin die exact hetzelfde doet. Daar zoek ik nu ook geen contact meer mee, ik vind het vooral energie eten…
Nog meer huisgenotengezeik!! Eten regelmatig samen en eigenlijk is standaard vlees duurder dan de vega optie maar ik doe nooit moeilijk en betaal gewoon het overall gemiddelde bedrag. Maar als mijn vega optie toevallig een keer duurder is moet ik direct meer gaan betalen (((((:
Ja ga ik zo ook doen. Ben een beetje klaar met het sponsoren van hun maaltijden haha. Heb het idee van “vlees is no 1 prioriteit en vega’s passen zich (financieel) maar aan” wel vaker meegemaakt, ook met anderen.
Ook een vlees/vega-ergernis: zowel mijn man als ik vinden niet te veel vlees eten belangrijk, maar het vega-koken komt bijna alleen op mij neer
.
Dat was ook zo’n stelling in die stemwijzer, toch? Of je dat aan de experts of de volksvertegenwoordigers over wilde laten.
En dat er dan partijen zijn die voor volksvertegenwoordigers kiezen
rot op, ik wil dat experts zich over de dijken buigen en niet de volksvertegenwoordigers
Oh ik had van het weekend ook een vega-erger is. Er was een verjaardag met eten en vorige keer had die vriendin iets vega voor mij geregeld. Dus dacht nu eigenlijk ook wel, maar verkeerd gedacht. En durfde er ook niet naar te vragen. Maar altijd de afweging: moet je zelf iets meenemen als je afwijkend eet, of mag je er na 15 jaar vriendschap wel van uit gaan dat iemand een burger ofzo voor jou aanschaft. Had het ook expres op tijd aangegeven. Gelukkig had ik smiddags al wat meer gegeten dan anders, maar mijn avondeten was dus stukjes stokbrood met satésaus.
Aan de ene kant : mijn probleem dat ik afwijkend eet, maar het kwam niet heel vriendelijk over.
Volgende keer maar vragen van te voren of er iets vegetarisch is of iets zelf meenemen.
Wow, ik ben best wel geshockeerd dat er zo moeilijk gedaan wordt over vega(n) eten? Ik was laatst een weekendje weg en we hebben toen gewoon allemaal veganistisch gegeten bij het avondeten, want er waren een paar veganisten bij, wel zo makkelijk voor de kokers ook als ze geen drie verschillende dingen moeten maken. Wel hadden we melk, yoghurt, kaas en eieren voor bij ontbijt en lunch, maar ook havermelk en sojayoghurt voor hen. Is toch niet meer dan normaal om rekening met elkaar te houden?
Ik vind het ook echt gek dat mensen zo moeilijk over vegetarisch eten doen. Sowieso aso als je mee moet betalen aan eten waar je niks van mee kan eten. En ik vind het onzin om vegetarisch als afwijkend te bestempelen. Zeker bij lange vriendschap en überhaupt als je weet van vrienden dat ze iets niet eten/niet mogen zorg je toch gewoon voor alternatieven? Ik zorg altijd dat iedereen iets mag eten en het liefst eten wat zoveel mogelijk mensen mogen
Mijn ouders. Ik ben dus voor de tweede keer ziek in korte tijd, en heb me dus vanmiddag ziek gemeldt (hoofdpijn, misselijk, heb overgeven) Nu denk ik er dus over om morgen ook thuis te blijven om goed uit te zieken, krijg ik allemaal commentaar dat als zij een werknemer hebben die twee keer ziek zijn in een korte tijd ze het wel weten, en dat als mijn contract hierdoor niet verlengd wordt, ik echt niet mag klagen.
Ik ben voor de rest altijd op tijd op mijn werk, werk als enige fulltime, en klaag echt nooit. Ik ben er mentaal niet zo heel sterk op het moment dus ik word hier heel onzeker en verdrietig van. Ik voel me echt kut, heb al drie keer boven de wc gehangen, maar ik durf bijna niet meer thuis te blijven?
(Mijn werkgevers zijn heel tevreden met mij en hebben echt heel veel in me geïnvesteerd dus het contract niet verlengen zou wel een beetje dom zijn, maar ik vind het vanuit mijn ouders ook wel suggereren dat ik niets doe op mijn werk, terwijl mijn collega’s juist heel begripvol waren)
@Yellow ja dat snap ik wel. Het is op een gegeven moment voor jezelf ook rustiger om het dan maar gewoon te laten. Maarja ga je die vriendin dan op een gegeven moment niet missen?
@Qwerty1234 ja dat is het inderdaad. Je doet zelf een hoop moeite maar krijgt het niet terug op het moment dat je het nodig hebt.
En als ik ergens over begin is ze wel oprecht geïnteresseerd en betrokken, maar dan moet ik het wel weer zelf aandragen. Ik voel me dan gewoon zo onbelangrijk ofzo. Ik denk trouwens dat ze het vergeten was en er vandaag ineens aan dacht. Maargoed ik heb eigenlijk even geen trek om haar daar weer op aan te spreken. Ik negeer dr (heel kinderachtig) maar even.
Het gaat niet zo goed met mijn hond. Gister zat ze nog flink aan de pijnstilling en was het wel te doen. Vannacht was ze ook nog best actief maar ik merk nu dat ze, ondanks de pijnstillers, heel veel pijn heeft. Ze heeft ook een drain en dat voelt natuurlijk ook vervelend.
Dit is echt iets van hun generatie, zouden mijn ouders ook zeggen. Je moet lekker kotsend op je werk gaan zitten en iedereen aansteken. Totdat iemand zegt ‘ga naar huis joh’ en dat je dan dus geoorloofd thuis kan zijn.
Probeer het naast je neer te leggen; ziek is ziek. Je doet er niks aan, uitzieken lijkt me juist alleen maar goed! En gaan werken en de halve werkvloer aansteken is alleen maar duurder voor je werkgever dan die ene dag extra ziek voor jou 
Ik heb gisterenavond mijn hondje moeten laten inslapen. Vrijwel al mijn collega’s reageerden begripvol en vroegen vanochtend hoe het was.
Maar er is er 1, die ik al niet mag, die niks gezegd of gevraagd heeft, ze negeert het gewoon. Vind dat gewoon asociaal.