Waar erger jij je aan #4

Ik ben op m’n tiet, en waarschijnlijk ook mijn tepel gebeten door een mug.

Ik hoop dat je het in termijnen mag terug betalen. En je kan ook een klacht indienen.

1 like

Maar als je weet dat je er geen recht meer op hebt maar wel nog ontvangt, waarom heb je het niet apart gezet iedere maand?

4 likes

Afgesproken met een vriendin om samen te trainen op een tijd die voor haar beter uitkwam. Ik heb een dutje gedaan van een uur, lees ik nu haar appje dat ze niet meer kan. Had al klaar kunnen zijn nu :triumph:

Wij wonen in een straat met processierupsen, en waarschijnlijk is zo’n haartje in mn decollete gewaaid want ik had ook echt 3 bultjes waaronder op mijn tepel. Je kunt daar niet ff lekker krabben dus dat was geen pretje zo’n dikke tepel. :laughing:
(sorry dat ik vind dat mijn cavia doder is)

1 like

Ik zou zijn bed volgieten met pannen koeken beslag.

6 likes

De berekening kunnen zij pas maken als jouw totale jaarinkomen 2019 bekend is. Dus wanneer jij volgend jaar aangifte inkomstenbelasting hebt gedaan over 2019, dan gaan zij de definitieve berekening maken over 2019 en moet je eventueel terug betalen.

De toeslagen werken feitelijk met voorschotten die je zelf aanvraagt op basis van de gegevens die je zelf invult. Achteraf wordt dan de definitieve berekening gemaakt. Daar is op zich een goede reden voor, als je gaat verhuizen dan wil je meteen huurtoeslag en geen maanden wachten op een toekenning. Maar dat betekent wel dat ze enkel achteraf kunnen controleren… Veel eigenlijk verantwoordelijkheid dus, even opletten inderdaad of ze nu stoppen met maandelijkse uitbetalingen en alvast apart zetten wat je volgend jaar rond deze tijd moet terug betalen indien nodig.

Kun je niet wat aftrekposten opvoeren op je aangifte inkomstenbelasting als het echt maar tientjes scheelt?

1 like

Ik had dit vorig jaar ook. Toen moest ik wel meteen een paar maanden later het geld al terug betalen. Had toen ook in mei m’n geschatte inkomen gewijzigd van dat jaar en kreeg toen 3 maanden later ofzo bericht dat ik het geld al terug moest betalen.
Maar ik zie het wel, wacht rustig af.

Oh wacht, zie net dat dat niet klopt wat ik zeg. Moest vorig jaar ook al terug betalen van het jaar daarvoor. Ben daarmee in de war haha

Dit heb ik ook al eens gezien en erop gereageerd. Kreeg wel een reactie maar weet niet meer wat. Geloof dat het iets mega doms was, alsof ik degen was die het niet begreep.

1 like

Ik heb op straat met een werver een eenmalige donatie afgesproken voor een goed doel - nu krijg ik een brief dat het een maandelijkse afschrijving is. Ehhhh, denk t niet.

Waarschijnlijk een foutje, maar irritant dat ik nu weer helemaal moet gaan bellen om het recht te trekken :roll_eyes:

1 like

Wat een nachtmerrie die mensen, echt

Lijkt net alsof je met 19 kleuters samenwoont die je nog moet opvoeden en waarbij je 24/7 alles achter hun kont moet opruimen

1 like

Ja waarschijnlijk geen foutje hoor. Ik heb voor mijn werk veel te maken gehad met wervers maar zij lokten abonnees vaak op deze manier. Ik heb zelfs begrepen dat een eenmalige donatie niet mag/kan op zo een manier(of dat dat via automatische incasso te duur is oid).
Een klein percentage gaat hierover klagen maar ze krijgen hierdoor veel meer geld binnen dan mensen eerlijk te vertellen dat je abonnee wordt.

4 likes

Maar hoe weet jij wat voor scheet je gaat laten? Bij mij is het altijd een verrassing wat er uit komt :joy::joy:

3 likes

@Madrid @MangoMango Ik heb gebeld en ze deden echt niet moeilijk gelukkig, was zo geregeld. Maar vind het alsnog gek. Kan me inderdaad voorstellen dat veel mensen het niet merken of laten zitten…

2 likes

Mijn vriend is er zo eentje: aan de deur na een verkooppraatje een “eenmalig incasso” ingevuld en ik zei al meteen: ik geloof er niks van dat het eenmalig is. En ja hoor, een maandelijkse donatie. En hij laat het dus zitten en betaalt ook echt maandelijks. :roll_eyes: Beetje dubbel: het is de Hartstichting en die gun ik best donaties, maar de manier waarop dit gaat vind ik echt belachelijk.

2 likes

Mijn huisgenoot is nogal gretig. Ze had mijn pizza opgegeten, geen probleem op zich, koop gewoon een nieuwe maar toen had ze de goedkoopste versie gekocht. En ze zal als we samen eten nooit het kleinste stuk nemen. En als ik wat gekookt heb vuur ons tween en er is wat over en ik bewaar dat in de koelkast, eet zij dat op. Ik merk dat ik nu veel preciezer en meer gier wordt naar het eten. Dus nu heb ik meer pizza gegeten dan ik van plan was zodat we in ieder geval evenveel gegeten hebben.

2 likes

Gewoon een x een tikkie sturen. Of hardop opmerken dat zij jouw eten steeds opeet en dr amper wat voor terug krijgt.

1 like

Oh wat zou ik dit kut vinden. Ik zou me tot op zekere hoogte bezwaard voelen om er iets van te zeggen want want maak het uit dat ze meer pizza eet etc. Maar op een gegeven moment is de maar vol hoor. Dan zou ik echt iets zeggen, als is het maar van: wil je dat restje laten staan want dat heb ik voor vanavond gepland.

1 like

Ja dat daar zat ik ver te denken maar vind ik ook wel weer een beetje passief agressief, (tikkie) Als persoon kan ik het heel goed met haar vinden alleen als huisgenoot erger me ik me aan haar gierige gedrag, niet alleen met eten maar ze leeft een beetje in huis alsof ze de enige is.