Waar erger jij je aan #4

Klinkt echt alsof ze gebruik van je maakt. Zo van: “die klaagt toch niet dus alle tijd… laat ik ook nog maar even zeuren over die, die en dat en zie wel wanneer ik haar uitbetaal.”

Ook al is ze een vriendin, dit vind ik erg onprofessioneel en je hebt recht op dat contract/geld

4 likes

Oh, huh. Ik las dit:
14
Op https://sense.info/nl/condoom-pil-en-meer/pil-vergeten (ook wel actueel en betrouwbaar). Naar aanleiding daarvan heb ik even de apotheek gebeld en zij raadde wel aan om een MAP op te halen en te nemen binnen 72 uur. Het was de vierde pil van de strip trouwens.

Edit: lees nu net op thuisarts inderdaad dat één niet zoveel uitmaakt, die website verwijzen huisartsen altijd naar. Wel raar van de apotheek dan…

Misschien wilde ze het niet op haar geweten hebben mocht je toch wel zwanger zijn geraakt.

1 like

Ik kan er nu inderdaad toch niet zoveel meer aan doen, maar wel gek dat de informatie zo uiteen loopt… Weet in ieder geval zeker dat er niks aan de hand is. En @flwhrs dat kan ik me wel voorstellen :joy:, maar vind het toch raar.

Deze staat ook in de beginpost van het sekstopic

Van wat ik heb begrepen is 1 pil vergeten niet erg, alleen in de eerste week als je er net mee begint.

1 like

Ik slik de pil al 9 jaar en ben 'm verderop in de strip inderdaad wel eens vergeten, weet dat dat niet zo erg is. Maar nog nooit in de eerste week, dat was nu wel het geval. En daar lees je dus veel verschillende dingen over, dus liever onnodig een MAP dan zwanger haha. Snap niet dat daar niet één regel voor is.

Hm ja ik bedoelde in mijn post hierboven echt de eerste week als je begint met de pil slikken.

Maar het is sowieso idd wel verwarrend die tegenstrijdige informatie. Ik heb ook wel eens gebeld omdat in mijn bijsluiter stond dat ik contact op moest nemen met de huisarts oid en toen vertelde ze me dat ik geen maatregelen hoefde te treffen verder.
Die richtlijn is volgens mij “relatief” recent veranderd dus vandaar dat er nog wat verouderde informatie rondzwerft denk ik. Hm 2004/2007 zie ik. Is dus wel 1 regel voor:
https://www.ntvg.nl/artikelen/nieuwe-adviezen-bij-het-vergeten-van-de-anticonceptiepil/volledig

1 like

Nou lekker dan haha. Door die MAP ben ik sowieso 7 dagen niet beschermd (zeiden ze bij de apotheek, geen idee of dat klopt) dus dat is ook volledig onnodig. Agh :woman_facepalming:

Aan dat er ineens sinds vandaag allemaal puber jochies op mn insta profiel komen en reageren met “Drippin a sah” en “cool man bro” echt pleur op. Die wocro berichtjes vond ik nog wel grappig maar er zijn ook jongentjes die een echte mooie volle vrouw nog niet weten te waarderen omdat hun tatta omgeving dat niet aan kan. Dus er reageerde er een met :pig::pig2:. Ulg ga je moeder pesten. Heb mn profiel maar op prive gezet voordat de pedo politie mij oppakt.

1 like

Mijn moeder. Heb haar zaterdag weer gezien en het was weer feest. Alles weet ze beter, al haar meningen zijn feiten, alles wat ik weet is niet waar of weet ze beter. Mijn vriend en ik zijn korter bij elkaar dan we denken want zij weet het wel, en ik kreeg advies over een onderwerp waar ze wel wat vanaf weet, maar waar ik net een opleiding over heb gedaan EN waar ik niet om advies had gevraagd. Als ik nog wat wilde weten moest ik haar bellen, nou ik ga zelf voorlichting geven over dit onderwerp dus ik denk dat ik het zelf wel weet, bemoei je met je eigen leven. Ik vind het zo moeilijk om de hele tijd op mijn tong te bijten en heb om die reden ook echt geen zin meer om naar verjaardagen te gaan waar zij ook gaat zijn, maar ik ga voor de jarige natuurlijk.
Frustratie is er wel een beetje uit nu. Was gisteren gewoon grieperig zoveel energie zuigt ze.

Edit: dit leest best wel heftig volgens mij als je een normale fijne band hebt met je moeder. Maar die heb ik dus nooit gehad.

3 likes

:heart::heart:

1 like

Waarom zijn mensen zoo luid.

1 like

Dat mannen van Mars en vrouwen van Venus komen…

Moeders en vaders die zeggen dat er “niks verandert als je een kind krijgt, je kan nog gewoon alles doen wat je wil!”

Ik geloof heus dat het leven niet ophoudt als je een kind krijgt, maar nee, je kan niet meer alles doen wat je wilt en het leven is zeker niet hetzelfde. Stop gewoon met jezelf en anderen dat proberen wijs te maken, niemand trapt er in.

15 likes

De bus chauffeur die net 40 minuten lang heeft zitten fluiten… Hij floot zelfs boven mijn veel te harde muziek uit.

Ik heb net even mijn eigen berichten terug gekeken in de afgelopen 4 topics en mijn conclusie is: ik erger me aan alles en iedereen in het ov.

11 likes

Haha maar echt. Je hele leven draait (sowieso de eerste jaren) echt volledig om je kind. Is je kind ziek? Jammer van je afspraak, die gaat dan niet door. Lekker avondje doorzakken? Om 6 uur 's ochtends staan er te blije hoofdjes je wakker te schreeuwen aan je voeteneinde.
Lekker even winkelen? Superfijn, met een krijsend kind in de wagen/aan je hand.
Neee, maar je leven is nog precies zoals eerst!!!

2 likes

Knuffel :heart::heart:

1 like

Dat ik de enige hier in huis ben die het afzuigsysteem in de badkamer aanzet tijdens het douchen. Dat ding zit er niet voor niets :rage:

Ik erger me aan die faceapp dat je er ouder uitziet. Hadden we deze niet al een keer gehad?

7 likes

Ja maar echt, rot op niemand is geïnteresseerd in je gerimpelde kop

13 likes