Hoop ik ook!
Ja dat snap ik heel goed dat je dit een heel raar verhaal vindt, vind ik zelf namelijk ook! Zijn uitleg voor die avondjes negeren was altijd, ik kan beter niets zeggen, dan gemeen worden en je kwetsen⦠Vind ik natuurlijk nog geen excuus, maar ik ben helaas nogal vergevingsgezind.
En mijn reactie, ja klopt kan ook vreemd overkomen. Maar ik haat het om in onzekerheid te zitten. Ik heb liever dat ik zo snel mogelijk weet waar ik aan toe ben. Snap dat dat niet voor iedereen zo is!
Ja, we wonen pas samen. Hij heeft ook gewoon niet veel spullen. Zijn belangrijkste dingen zoals telefoon, laptop⦠heeft hij mee. Het is ook mijn appartement, waar hij komen wonen is. Het enige wat hier echt ligt zijn kleren en wat fitnessspullen. Als hij ZOO boos is (al weet ik niet waarom), dan zie ik hem wel in staat om ze gewoon niet op te komen halen zodat hij me niet hoeft te zien. Net zoals hij nu ook alle contact uit de weg gaat.
oh, dank je!
Ze zijn onderhoud aan het uitvoeren aan de WiFi waardoor ik nu dus zegmaar bijna niks kan. Beetje forummen en basic dingen maar voor echt fatsoenlijke dingen is mān bundel te klein.
Op de website staat dat we er nog 6 dagen af en aan last van kunnen hebben :o
Ja ik voel me natuurlijk gewoon belachelijk gemaakt. Al 3 dagen loop ik te bellen en te smeken eigenlijk. Maar doet hem allemaal niks. Hij is de liefste vriend die ik ooit gehad heb, buiten dit natuurlijk. Ik weet ook echt niet meer wat ik nu kan/moet doen. Ik zou natuurlijk beter ook stoppen met bellen enzo, maarja is sterker dan mezelf. Ik hou natuurlijk van hem, maar dit breekt me gewoon. Volgens mij is het voor hem opeens klaar. En zal ik me daar neer bij moeten leggen. Hoe het nu loopt, verwacht ik zelfs geen gesprek of uitleg van hem. Denk niet dat dat erin zitā¦
Ik snap niet dat je niet boos bent. Hij liegt over waar hij is, en hij negeert je al weetikhoeveel dagen. Mijn vriend zou hopen dat hij voorlopig niet thuiskwam zo boos zou ik zijn. Je laat gewoon over je heen lopen!
Ja, of dat hij uit zijn ergernis omdat jij hem appte/belde jou nu heel erg koppig aan het negeren is en terugkomt en zegt āja ik vond het super irritant dat je (insert zijn reactie van hierboven over samengelijmd zijn dus wilde ff niks van me laten horenā
ECHT niet oke hoor. Stel dat hij er morgen inderdaad gewoon is, denk ik dat het tijd is voor een erg goed gesprek samen. Niet belerend bedoelt hoor, maar echt vanuit jouw belang.
Stel dat het inderdaad klaar is zoals jij denkt (wat ik overigens wel heel gek vind, omdat je geen reden kunt bedenken, er niets aan de hand was, en hij er niets over heeft uitgesproken) dan is dat gewoon mega asociaal maar vooral verdrietig voor jouā¦
Of hij is echt met iets anders bezig met die neef van hem? Gek johā¦
Houd ons maar op de hoogte!
Edit: ik lees nu over het vieren van Offerfeest bij zijn familie, sorry. Misschien is hij inderdaad bij zijn familie en negeert hij jou met wat voor reden dan ook , om vervolgens zoals zijn plan morgen weer terug te zijn. Pff, gekke situatie hoor!
Ja is ook zo. Door jullie reacties besef ik nu eigenlijk pas dat hij het probleem is en niet ik.
Vind het echt stom om te lezen dat je jezelf ook eerst echt als het probleem zag
Fijn dat de lieve forummensen je op andere gedachten hebben kunnen brengen. Love het forum voor dit soort dingen!
Deze emoji:
, en eigenlijk alle aapjes, vind ik zooooooo dom en irritant. Vind het echt een emoji voor either (wat is Nederlands voor either?) fuckboys of kinderen van 12 en jonger. Als een volwassene deze gebruikt dan neem ik diegene echt minder serieus.
Vooral deze combinatie

Maar die gebruik ik zelf ook wel eens⦠oeps.
Hij zou bij mij niet eens de kans krijgen om zn spullen op te halen. Die stonden nu al lekker in de regen
Op marktplaats en dan iets moois ervan kopen voor jezelf
Oeeh jij bent slim!
Hij heeft net eindelijk eens gereageerd⦠Als ik jullie reacties niet had gelezen zou ik zelf waarschijnlijk mijn excuses gaan aanbieden. Nu heb ik het toch wat anders aangepakt. Hij draaide de situatie naar zijn hand, zogezegd zou ik altijd moeilijk doen als hij naar zijn familie gaat (klopt niet) en zou ik zo zijn Offerfeest hebben willen verpesten (???). Hij zei dan ook dat hij morgen inderdaad terugkomt
heb hem gezegd dat hij wel kleding ofzo kan komen halen, maar dat ik nog eens over deze situatie moet nadenken. Had hij niet verwacht denk ik. Bedankt allemaal!
Hij probeert de schuld nu bij jou te leggen omdat hij heel goed weet dat hij fout zit. Goed dat je niet hebt toegegeven. Ik denk dat het ook wel goed is als jullie hierover zouden praten als jullie elkaar zien dat zijn gedrag echt niet kan. Het is ook goed dat je laat zien dat je meent wat je zegt. Hij is natuurlijk niet gewend dat je zo reageert. Ben benieuwd hoe het verder zal lopen.
Wat een sterke reactie van je!
Denk dat het probleem ook vooral is dat hij niet heeft verteld dat hij niet naar familie ging. Kan me op zich er wel in vinden dat je als koppel niet constant samen hoeft te zijn, ook als je samenwoont, maar ik zou het wel redelijk vinden dat hij dan zegt: ik ben tot die tijd bij mijn familie. Ik vind niet dat jij hem dat zou mogen verbieden, maar wel dat hij daar eerlijk over had moeten zijn, in plaats van dat jij denkt dat hij al weg is, en er later achter komt dat dat niet zo is. Dat lijkt mij heel vervelend en ondermijnend voor het vertrouwen in een relatie.
Het is inderdaad bijna elke week zo dat hij toch minstens 2 Ć 3 dagen niet hier is. Zijn familie (tante, zus, nevenā¦) weten van mijn bestaan af en dat hij een relatie met me heeft en bij mij woont, maar zij staan daar helemaal niet achter. Hij komt uit een erg streng islamitisch land en voor hen kan het echt niet dat ik geen moslima ben/wil worden. Ik heb hen dan ook nog nooit gezien en word al zeker niet gevraagd om naar het offerfeest te gaan. Wel heb ik vorig jaar zijn moeder (die niet in Europa woont) mogen ontmoeten en zij heeft ons dan haar āzegeā gegeven. De rest helaas niet. Dat maakt het uiteraard moeilijk. Voor mij was het inderdaad geen probleem dat hij even enkele dagen ergens anders zou zijn, maar wel dat ik gewoon geen idee had waar hij was en hij me eigenlijk liet geloven dat hij al bij zijn tante in Fr wasā¦
Ik wilde ook even reageren maar dit verwoord eigenlijk precies wat ik ook wilde zeggen.
@sophie het klinkt voor mij niet als een relatie met een (goede) toekomst.
Persoonlijk zou ik er klaar mee zijn en me niet zo laten behandelen. Dit is geen gelijkwaardige relatie.
Ik ken de moslim-cultuur niet zo, ik weet dat familie daar heel belangrijk is maar het lijkt me niet dat je dan je liefde/relatie op deze manier moet behandelen. Persoonlijk zou ik me niet ondergeschikt willen voelen aan iemand, maar op basis van respect met elkaar willen omgaan.
Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Voor mij is het zeker geen probleem als hij ergens anders verblijft hoor, ik vind het zeker okĆ© dat hij zijn eigen leven heeft en vind dat zelfs positief. Ik vind het alleen ājammerā dat hij me niet geloven ergens anders te zijn dan hij in werkelijkheid was. Ik zet hem niet per se uit huis, maar hoef hem hier even niet te hebben, want zoals ƩƩn van jullie hier zei, gaat hij inderdaad doen alsof er niks aan de hand is en dan vergeef en vergeet ik het toch wel weer. Het is ook zeker niet de eerste keer dat ik me hierbij vragen stel. En jullie zijn ook zeker niet de enige die me even wakker schudden. Ik heb hem ook gezegd dat bij ons inderdaad de communicatie misloopt en daar was hij het wel mee eensā¦