Waar erger jij je aan #4

Oeeh jij bent slim!

@Eddie @Enthusiasm @Hondje

Hij heeft net eindelijk eens gereageerd
 Als ik jullie reacties niet had gelezen zou ik zelf waarschijnlijk mijn excuses gaan aanbieden. Nu heb ik het toch wat anders aangepakt. Hij draaide de situatie naar zijn hand, zogezegd zou ik altijd moeilijk doen als hij naar zijn familie gaat (klopt niet) en zou ik zo zijn Offerfeest hebben willen verpesten (???). Hij zei dan ook dat hij morgen inderdaad terugkomt :expressionless: heb hem gezegd dat hij wel kleding ofzo kan komen halen, maar dat ik nog eens over deze situatie moet nadenken. Had hij niet verwacht denk ik. Bedankt allemaal!

38 likes

Hij probeert de schuld nu bij jou te leggen omdat hij heel goed weet dat hij fout zit. Goed dat je niet hebt toegegeven. Ik denk dat het ook wel goed is als jullie hierover zouden praten als jullie elkaar zien dat zijn gedrag echt niet kan. Het is ook goed dat je laat zien dat je meent wat je zegt. Hij is natuurlijk niet gewend dat je zo reageert. Ben benieuwd hoe het verder zal lopen.

4 likes

Wat een sterke reactie van je!

Denk dat het probleem ook vooral is dat hij niet heeft verteld dat hij niet naar familie ging. Kan me op zich er wel in vinden dat je als koppel niet constant samen hoeft te zijn, ook als je samenwoont, maar ik zou het wel redelijk vinden dat hij dan zegt: ik ben tot die tijd bij mijn familie. Ik vind niet dat jij hem dat zou mogen verbieden, maar wel dat hij daar eerlijk over had moeten zijn, in plaats van dat jij denkt dat hij al weg is, en er later achter komt dat dat niet zo is. Dat lijkt mij heel vervelend en ondermijnend voor het vertrouwen in een relatie.

3 likes

@Paardenmeisje @Damnatio

Het is inderdaad bijna elke week zo dat hij toch minstens 2 à 3 dagen niet hier is. Zijn familie (tante, zus, neven
) weten van mijn bestaan af en dat hij een relatie met me heeft en bij mij woont, maar zij staan daar helemaal niet achter. Hij komt uit een erg streng islamitisch land en voor hen kan het echt niet dat ik geen moslima ben/wil worden. Ik heb hen dan ook nog nooit gezien en word al zeker niet gevraagd om naar het offerfeest te gaan. Wel heb ik vorig jaar zijn moeder (die niet in Europa woont) mogen ontmoeten en zij heeft ons dan haar ‘zege’ gegeven. De rest helaas niet. Dat maakt het uiteraard moeilijk. Voor mij was het inderdaad geen probleem dat hij even enkele dagen ergens anders zou zijn, maar wel dat ik gewoon geen idee had waar hij was en hij me eigenlijk liet geloven dat hij al bij zijn tante in Fr was

1 like

Ik wilde ook even reageren maar dit verwoord eigenlijk precies wat ik ook wilde zeggen.
@sophie het klinkt voor mij niet als een relatie met een (goede) toekomst.
Persoonlijk zou ik er klaar mee zijn en me niet zo laten behandelen. Dit is geen gelijkwaardige relatie.
Ik ken de moslim-cultuur niet zo, ik weet dat familie daar heel belangrijk is maar het lijkt me niet dat je dan je liefde/relatie op deze manier moet behandelen. Persoonlijk zou ik me niet ondergeschikt willen voelen aan iemand, maar op basis van respect met elkaar willen omgaan.

1 like

Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Voor mij is het zeker geen probleem als hij ergens anders verblijft hoor, ik vind het zeker okĂ© dat hij zijn eigen leven heeft en vind dat zelfs positief. Ik vind het alleen ‘jammer’ dat hij me niet geloven ergens anders te zijn dan hij in werkelijkheid was. Ik zet hem niet per se uit huis, maar hoef hem hier even niet te hebben, want zoals één van jullie hier zei, gaat hij inderdaad doen alsof er niks aan de hand is en dan vergeef en vergeet ik het toch wel weer. Het is ook zeker niet de eerste keer dat ik me hierbij vragen stel. En jullie zijn ook zeker niet de enige die me even wakker schudden. Ik heb hem ook gezegd dat bij ons inderdaad de communicatie misloopt en daar was hij het wel mee eens

2 likes

Mijn bloed kookt

5 likes

maar dat is toch communicatie?

Ik ken overigens zelf ook wel dat ik soms zo kwaad ben, dat ik bewust de communicatie afhoud, omdat ik weet dat ik anders onnodig kwetsende dingen zeg waar ik spijt van krijg en die ik eenmaal gezegd niet meer terug kan nemen. Ik blijf dan liever stil totdat ik wat afgekoeld ben. Vind je dat ook fout gedrag?

Goh alles kan natuurlijk, maar hij is nog niet zo heel lang hier in het land. Voor wij een relatie hadden, woonde hij bij hen en nu dus bij mij. Op zich zelfs als hij het niet gezegd zou hebben, zouden ze het wel moeten weten, want voor de rest zou hij nergens heen kunnen. Ik weet wel zeker dat zijn zus het weet maarja. Dit probleem keert altijd terug. Hij wordt wel volledig geaccepteerd door mijn familie, is altijd overal bij maar ik daarentegen word een beetje aan de kant geschoven door zijn familie. Stel op een dag zijn we verloofd (lijkt nu natuurlijk wel onwaarschijnlijk), dan zou ik wel aanvaard worden, omdat ze dan geen keuze meer hebben. Zo zou het er in zijn cultuur aan toe gaan

@Damnatio @Eddie

Wat jij zegt @Damnatio is ook wat hij altijd zegt, dat hij geen slechte dingen wil zeggen en even wil afkoelen. Maar denk inderdaad dat het deze keer toch wat anders was. Ik denk inderdaad wel dat hij ervan geniet als ik hem zo achterna zit.

1 like

Ben ik de enige die het heel toevallig vind dat hij nu reageerd. #trustissues

14 likes

Ja, ik snap je punt. Maar ik kan er soms wel een dag over doen voordat ik de noodzaak voel weer enige communicatie aan te gaan. Al moet ik wel zeggen dat mensen nooit reden hadden om dan ongerust te zijn over me.

@Sophie
Dat lijkt me inderdaad ook wel steken, dat je niet als vol geaccepteerd wordt, maar hij wel bij jouw familie. Zou me niet lekker zitten, ook al is het dan cultuur.

Mensen die in de sportschool gaan facetimen?!
Of in een nagelsalon, hardop net niet schreeuwend.

4 likes

:face_with_raised_eyebrow: oké, als het nog eens gebeurt zal ik het hier meteen laten weten, meestal negeert hij me toch een tijdje dus dan komt het minder verdacht over. Thx voor de tip!

Waarom ben je nog met deze gast? Even heel realistisch: je woont nu samen en kan er niet vanuit gaan waar hij is de helft van de tijd. Je bent al twee jaar samen en hij behandelt je zo?

Hier zit geen toekomst in. Stel dat je trouwt en geld deelt met zo iemand. Stel je voor dat je kinderen krijgt met zo iemand, wat een voorbeeld die kinderen dan krijgen van een relatie?

Elke dag die je nog met hem bent, is een dag die je hebt verspild. Is dit wat je wil van een relatie? Het antwoord lijkt mij nee.

14 likes

Hmm nee, hij is niet financieel afhankelijk van hen.

Dank je wel! Ik zie het allemaal inderdaad nogal rooskleurig in
 Wat je zegt klopt dan ook volledig.

1 like

Helemaal mee eens! Wat is er eigenlijk leuk aan hem?

1 like

Helaas gebeurt dit heel veel, je hoeft op dit forum maar te lezen en je ziet hoeveel leden hier relaties hebben gehad/hebben waarin ze niet gewaardeerd worden en/of zelf geestelijk mishandeld worden door overheersende types.

Ik zeg het dus niet als een “wat doe je nou dom”, want je bent echt niet de enige en er zijn redenen waarom mensen lang in slechte relaties blijven. Maar, het is belangrijk om te bedenken of je echt zo kan leven, of dat je jezelf beter gunt. Je bent nog jong. Een relatie moet iets toevoegen aan je leven, als dat niet Zo is of maar af en toe zo is, kan je beter single zijn, leren wat je echt wil, en uiteindelijk een partner vinden die echt bij je past.

Het maakt me verdrietig als ik eraan denk hoeveel vrouwen in een relatie zitten die hen zoveel pijn doet.

13 likes