Waar erger jij je aan #4

Mijn bloed kookt

5 likes

maar dat is toch communicatie?

Ik ken overigens zelf ook wel dat ik soms zo kwaad ben, dat ik bewust de communicatie afhoud, omdat ik weet dat ik anders onnodig kwetsende dingen zeg waar ik spijt van krijg en die ik eenmaal gezegd niet meer terug kan nemen. Ik blijf dan liever stil totdat ik wat afgekoeld ben. Vind je dat ook fout gedrag?

Goh alles kan natuurlijk, maar hij is nog niet zo heel lang hier in het land. Voor wij een relatie hadden, woonde hij bij hen en nu dus bij mij. Op zich zelfs als hij het niet gezegd zou hebben, zouden ze het wel moeten weten, want voor de rest zou hij nergens heen kunnen. Ik weet wel zeker dat zijn zus het weet maarja. Dit probleem keert altijd terug. Hij wordt wel volledig geaccepteerd door mijn familie, is altijd overal bij maar ik daarentegen word een beetje aan de kant geschoven door zijn familie. Stel op een dag zijn we verloofd (lijkt nu natuurlijk wel onwaarschijnlijk), dan zou ik wel aanvaard worden, omdat ze dan geen keuze meer hebben. Zo zou het er in zijn cultuur aan toe gaan

@Damnatio @Eddie

Wat jij zegt @Damnatio is ook wat hij altijd zegt, dat hij geen slechte dingen wil zeggen en even wil afkoelen. Maar denk inderdaad dat het deze keer toch wat anders was. Ik denk inderdaad wel dat hij ervan geniet als ik hem zo achterna zit.

1 like

Ben ik de enige die het heel toevallig vind dat hij nu reageerd. #trustissues

14 likes

Ja, ik snap je punt. Maar ik kan er soms wel een dag over doen voordat ik de noodzaak voel weer enige communicatie aan te gaan. Al moet ik wel zeggen dat mensen nooit reden hadden om dan ongerust te zijn over me.

@Sophie
Dat lijkt me inderdaad ook wel steken, dat je niet als vol geaccepteerd wordt, maar hij wel bij jouw familie. Zou me niet lekker zitten, ook al is het dan cultuur.

Mensen die in de sportschool gaan facetimen?!
Of in een nagelsalon, hardop net niet schreeuwend.

4 likes

:face_with_raised_eyebrow: oké, als het nog eens gebeurt zal ik het hier meteen laten weten, meestal negeert hij me toch een tijdje dus dan komt het minder verdacht over. Thx voor de tip!

Waarom ben je nog met deze gast? Even heel realistisch: je woont nu samen en kan er niet vanuit gaan waar hij is de helft van de tijd. Je bent al twee jaar samen en hij behandelt je zo?

Hier zit geen toekomst in. Stel dat je trouwt en geld deelt met zo iemand. Stel je voor dat je kinderen krijgt met zo iemand, wat een voorbeeld die kinderen dan krijgen van een relatie?

Elke dag die je nog met hem bent, is een dag die je hebt verspild. Is dit wat je wil van een relatie? Het antwoord lijkt mij nee.

14 likes

Hmm nee, hij is niet financieel afhankelijk van hen.

Dank je wel! Ik zie het allemaal inderdaad nogal rooskleurig in
 Wat je zegt klopt dan ook volledig.

1 like

Helemaal mee eens! Wat is er eigenlijk leuk aan hem?

1 like

Helaas gebeurt dit heel veel, je hoeft op dit forum maar te lezen en je ziet hoeveel leden hier relaties hebben gehad/hebben waarin ze niet gewaardeerd worden en/of zelf geestelijk mishandeld worden door overheersende types.

Ik zeg het dus niet als een “wat doe je nou dom”, want je bent echt niet de enige en er zijn redenen waarom mensen lang in slechte relaties blijven. Maar, het is belangrijk om te bedenken of je echt zo kan leven, of dat je jezelf beter gunt. Je bent nog jong. Een relatie moet iets toevoegen aan je leven, als dat niet Zo is of maar af en toe zo is, kan je beter single zijn, leren wat je echt wil, en uiteindelijk een partner vinden die echt bij je past.

Het maakt me verdrietig als ik eraan denk hoeveel vrouwen in een relatie zitten die hen zoveel pijn doet.

13 likes

Lieve reactie, dank je wel.

Ik zal inderdaad en jammer genoeg niet de enige zijn in dit soort situatie. Als ik het van andere hoor denk ik al snel ‘hoe kan je dit accepteren’, maar zelf accepteer ik blijkbaar ook veel teveel van hem!

5 likes

Een vriend van m’n vriend. Ze gaan binnenkort naar een festival en dan krijgt m’n vriend nu appjes “ben je al klaar voor, ja voor jou is elk feest nu het feest der feesten” (omdat die vriend dus blijkbaar vindt dat hij van mij niks mag wat betreft uitgaan). Pleur toch op man, al gaat m’n vriend elk weekend weg, zijn levuh zijn keuze. Maar die vriend heeft niks. Geen vriendin, geen eigen huis etc, mijn vriend heeft 2 kinderen, een baan, extra werk daarnaast, een studie, en een hobby. Die heeft niet elk weekend tijd om te gaan feesten. Hij heeft gvd niet eens altijd tijd voor mij en zn kinderen.
Ik irriteer me er gewoon aan dat er door hem altijd geïmpliceerd wordt dat ik hem hier in een kooitje vasthou
 (want de enige die hier vaak alleen thuis zit ben ik)

8 likes

Dat h&m mij mailtjes stuurt dat items weer op voorraad zijn in mijn maat, maar wanneer ik dan (vaak direct) kijk het kledingstuk in ALLE maten uitverkocht is

2 likes

Haha ja als je bekijkt hoe laat ze pas ideal hebben ingevoerd verbaasd het me eigenlijk niet echt

@Sophie Ik vroeg me nog af of hij dan wel ingeschreven staat op jouw adres? Hij lijkt niet echt dedicated/gecommitteerd. Lijkt alsof hij zo met de Noorderzon vertrokken kan zijn. Is het niet deze ruzie, dan wel de volgende.

Ik weet dat dat de betere optie is, maar ik ben niet altijd daartoe in staat. Ik voel mijn grenzen niet goed aan, dus als ik voel dat iemand erover heen gaat is het er ver overheen en ben ik meteen ziedend. Ik heb ik mn emoties weinig regulatie. Het is niks, of heel extreem (met name bang of boos). En als ik ziedend ben, ben ik soms niet in staat tot zo’n berichtje (als het niet digitaal is loop ik weg of zeg ik alleen ‘nu weg!’ tegen iemand) tot het iets gezakt is en dan stuur ik vaak wel zoiets. Ik werk eraan, maar bij mij is het geen manipulatie, maar ik kan heel gemeen zijn als ik kwaad ben en ik heb vaak feilloos door waar iemands onzekerheden zitten. Dus voor mij is dit nu de beste oplossing. Het gaat dan overigens niet over dagenlang of een week negeren.

1 like

Ik erger me dood aan printers. Ik haat printers. :rage:

6 likes