Waar erger jij je aan #4

Lieve reactie, dank je wel.

Ik zal inderdaad en jammer genoeg niet de enige zijn in dit soort situatie. Als ik het van andere hoor denk ik al snel ‘hoe kan je dit accepteren’, maar zelf accepteer ik blijkbaar ook veel teveel van hem!

5 likes

Een vriend van m’n vriend. Ze gaan binnenkort naar een festival en dan krijgt m’n vriend nu appjes “ben je al klaar voor, ja voor jou is elk feest nu het feest der feesten” (omdat die vriend dus blijkbaar vindt dat hij van mij niks mag wat betreft uitgaan). Pleur toch op man, al gaat m’n vriend elk weekend weg, zijn levuh zijn keuze. Maar die vriend heeft niks. Geen vriendin, geen eigen huis etc, mijn vriend heeft 2 kinderen, een baan, extra werk daarnaast, een studie, en een hobby. Die heeft niet elk weekend tijd om te gaan feesten. Hij heeft gvd niet eens altijd tijd voor mij en zn kinderen.
Ik irriteer me er gewoon aan dat er door hem altijd geïmpliceerd wordt dat ik hem hier in een kooitje vasthou… (want de enige die hier vaak alleen thuis zit ben ik)

8 likes

Dat h&m mij mailtjes stuurt dat items weer op voorraad zijn in mijn maat, maar wanneer ik dan (vaak direct) kijk het kledingstuk in ALLE maten uitverkocht is…

2 likes

Haha ja als je bekijkt hoe laat ze pas ideal hebben ingevoerd verbaasd het me eigenlijk niet echt

@Sophie Ik vroeg me nog af of hij dan wel ingeschreven staat op jouw adres? Hij lijkt niet echt dedicated/gecommitteerd. Lijkt alsof hij zo met de Noorderzon vertrokken kan zijn. Is het niet deze ruzie, dan wel de volgende.

Ik weet dat dat de betere optie is, maar ik ben niet altijd daartoe in staat. Ik voel mijn grenzen niet goed aan, dus als ik voel dat iemand erover heen gaat is het er ver overheen en ben ik meteen ziedend. Ik heb ik mn emoties weinig regulatie. Het is niks, of heel extreem (met name bang of boos). En als ik ziedend ben, ben ik soms niet in staat tot zo’n berichtje (als het niet digitaal is loop ik weg of zeg ik alleen ‘nu weg!’ tegen iemand) tot het iets gezakt is en dan stuur ik vaak wel zoiets. Ik werk eraan, maar bij mij is het geen manipulatie, maar ik kan heel gemeen zijn als ik kwaad ben en ik heb vaak feilloos door waar iemands onzekerheden zitten. Dus voor mij is dit nu de beste oplossing. Het gaat dan overigens niet over dagenlang of een week negeren.

1 like

Ik erger me dood aan printers. Ik haat printers. :rage:

6 likes

Hij staat hier wel ingeschreven ja, maar dan zou hij nog zomaar kunnen verdwijnen, zich uit laten schrijven (zonder mijn weten) en zich ergens anders inschrijven. Ik woon wel in België, dus ik weet niet of het ook zo zit in Nederland.

2 likes

Je kan in België ook stappen ondernemen om iemand te schrappen van je adres. Er wordt dan een procedure opgezet om te kijken of die persoon echt niet meer bij jou woont.

2 likes

Nee je kunt er niks mee afdwingen, maar als iemand ook al niet ingeschreven staat dan zou het voor mij nog een grotere alarmbel zijn qua serieuze intenties.

Hij draagt bij aan de vaste kosten zoals elektriciteit, water,… Ik heb zelf het appartement gekocht voordat ik hem kende, staat dus alleen op mijn naam, wil dat graag zou houden en zou dus ook niet van hem willen/kunnen vragen om bij te dragen aan de afbetaling ervan. Da’s in ieder geval hoe ik ernaar kijk. Al de rest draagt hij dus wel zeker bij.

1 like

Mijn ogen zijn de laatste tijd zo droog, en het feit dat er nu zomerdienstregeling is en mijn bushalte vervallen is waardoor ik nu gem. 30 minuten langer onderweg ben.

@sophie ik heb zojuist alles gelezen in de trein en eigenlijk wat hier door veel anderen is opgemerkt kan ik alleen maar herhalen: Als een man manipulatief en stiekem is, zijn familie erg trouw is terwijl het gros niet met jou uit de voeten kan, dan kan je jezelf beter plezier doen met een man (en eventueel familie) die je wel normaal behandelt.

3 likes

Zo dit topic word best wel over genomen. Misschien wat voor leed met relatie topic?

1 like

Die is members only en daar kan @Sophie nog niet in.

7 likes

Elke keer vergeet ik dat ik rode biet heb gegeten tot ik me weer doodschrik als ik op de wc zit.

4 likes

@Sophie ik heb net alles bijgelezen en alsjeblieft, maak er zo snel mogelijk een punt achter. Je vriend is manipulatief en gebruikt jou naar hoe hij wilt. Dit is totaal geen gelijkwaardige relatie en ik vind het ook gewoon een beetje een eng idee hoe langer je bij hem blijft. De kans dat het gedrag wat hij vertoont uit de hand loopt in de vorm van bijvoorbeeld fysiek geweld is aanzienlijk hoe langer je deze relatie standhoudt.

4 likes

Aan mijn collega die voor het omslaan van ELKE pagina zijn vinger natmaakt met zijn mond/lip?! Hele tijd zo’n ‘kleppende-lip’ geluid.

17 likes

Ik schil daarom geen mandarijnen of sinaasappels. En als iemand op het werk een eet dan heeft ie recht op doodsbedreigingen.
Ik word daar echt niet goed van.

Ja ik heb dit ook!! En bij sommige dingen qua eten zegt mn moeder ook ‘ja dat mag jij niet hebben’ (omdat ze weet dat ik wil afvallen) of ‘ja maar dat is niet zo goed voor je’ en dan ben ik echt in staat om die dingen x10 te eten. Ga weg ik maak zelf mn overwegingen en kan zelf bepalen of ik iets wel of niet mag eten en of ik wel of niet moet sporten

2 likes