Waar erger jij je aan #4

Ik klik te vaak dezelfde topics aan, om er dan weer achter te komen dat ik in dat topic al weer bij ben met lezen. Soms vlak achter elkaar. :woman_facepalming:t3:

7 likes

Iedereen die de leus “bijzijn is meemaken” gebruikt

3 likes

Hoezo dat dan?
Hoop voor je dat je niet in Brabant woont of werkt.

Vind het super irritant dat iemand in de trein chips eet. Dat gesmak en gekraak :persevere:

1 like

Dat gevoel van als je met je tanden langs een houten ijsstokje gaat. Zit je lekker een ijsje te eten totdat dat dus gebeurt. Instant kippenvel

14 likes

Dat ik net op Facebook een artikel tegenkom waar in staat ‘In de laatste aflevering van Temptation Island gebeurt … en … en …’ terwijl die laatste aflevering vanavond nog op tv moet komen :roll_eyes:

Naar de action lopen om er dan achter te komen dat de eeltsokken op zijn. En dan weer van alles en nog wat halen, omdat je er nou toch bent

1 like

Gewoon halen wat jij lekker vindt zou ik doen.

2 likes

Dat bij het programma Pretty & Single al die vrouwen er zonder make-up gewoon nog hartstikke mooi uitzien. Niemand met acne(littekens), vlekjes of écht donkere kringen (ookal zeggen ze zelf van wel :roll_eyes:).

6 likes

Hm want iemand met vlekjes, donkere kringen of acne is niet mooi?

?
Ze doen alsof het zo inspirerend is, maar ik heb wel littekens en donkere kringen dus ik kan me niet herkennen in die vrouwen en ineens vol zelfvertrouwen zonder make-up, want ik voel me wel lelijk zonder. Vind het een gemiste kans.

7 likes

Is dit het toppunt van egoisme of liefde?

https://www.gelderlander.nl/buitenland/gezond-hondje-ingeslapen-als-laatste-wens-van-overleden-baasje~ae68501c/

ja dat artikel las ik eerst ja! gelukkig voor Joep! en zij verwezen in dat artikel naar het arme hondje in Amerika. ik vind het ook egoisme en vrij bizar dat mensen hier aan meewerken.

1 like

Omg ik word hier echt boos van? Wat belachelijk!!

1 like

Tussen mijn betaalde stage en mijn baan zat twee maanden. Toen heb ik een beetje op zwart zaad geleefd en mijn spaarrekening moeten plunderen. Ik heb daarom echt naar vandaag toegeleefd: de dag dat ik mijn eerste volle maandsalaris plus een beetje vakantiegeld zou krijgen! Had zelfs al een etentje gepland om het te vieren. Vandaag bleek dat er bij het HRM allemaal fouten te zijn gemaakt en is mijn aanstelling nooit geregistreerd. Nu is mijn maandsalaris ook niet gestort @!#%@#!. Het HRM heeft het sowieso niet op een rijtje want twee dagen voor mijn eerste geplande werkdag had ik, op eigen aandringen, pas mijn arbeidsvoorwaarden gesprek. Ik ben zo boos, moet deze maand veel rekeningen betalen en ik ga ook op vakantie. Ze kunnen het ook niet meer overmaken. Pas volgende maand. Ik kan alleen een voorschot krijgen, maar dat is lang niet genoeg :(. Ik werk voor een overheidsinstantie nota bene. Mijn leidinggevende vind het ook heel kut allemaal en heeft me zelfs aangeboden om geld van haar te lenen om de maand door te komen. Maar daar voel ik me echt te bezwaard voor.

Edit: oeps, lang verhaal.
Tldr: ik heb mijn eerste grote mensen salaris niet ontvangen en dat vind ik kut

1 like

Dat weirde semi-diepzinnige nummer “Wilde Paarden”.

1 like

@amazoniet Ja ik snap ook niet zo goed dat het allemaal zo moeilijk is om mijn geld over te maken in plaats van weer een maand te wachten?

@grace Als het niet mogelijk is om voldoende voorschot te ontvangen, dan overweeg ik het wel. Maar liever niet. Het blijft wel een persoonlijke lening van je leidinggevende natuurlijk.

Het vervelende aan grote instanties is ook dat alles echt zo ver van je af staat. Het hrm staat letterlijk en figuurlijk echt op afstand.

1 like

ik zou echt absoluut niet van mijn leidinggevende geld lenen, dan liever een beetje lenen van een paar vrienden/familieleden :grimacing:

alsnog wel echt kut, en ook wel vreemd dat er geen spoedbetaling gedaan kan worden… maar daar is het waarschijnlijk (volgens hen) niet belangrijk genoeg voor

4 likes

Daar heb je zeker gelijk in! Ben al druk bezig om andere opties te vinden.

Ja het is blijkbaar erg moeilijk allemaal.

Ik werk zelf bij een HR afdeling en vind het echt bizar dat ze zeggen dat het niet kan en je tot volgende maand moet wachten. Makkelijk gezegd over geld van een ander :rage:.

Bij ons is het bijvoorbeeld mogelijk om een losse betaling te doen. Ja verre van ideaal en zal een hoop handmatige acties vergen, maar lijkt mij een terechte oplossing aangezien de fout bij HR zit.

Succes ermee! En als het even kan zou ik ook liever een familielid of vriend(in) vragen om een lening van een maandje.

1 like