Kippenpoten nemen! Dan kun je de botjes mee laten trekken
Ik ben al 2 weken rotzooi aan het eten dus ik ken de struggle
Ik vind het zo jammer dat veel mensen zo kattig zijn en geen geduld meer lijken te hebben. Ik had vandaag echt een leuke bui en ging naar buiten met mijn moeder waar markt was. Het was druk en daardoor een beetje chaotisch dus liep iedereen op elkaar en door elkaar heen. Kennelijk stond ik voor iemands neus en in plaats van dat je dan op mijn schouder tikt en zegt dat ik in de weg sta, ga je net iets te hard achter me rug om over me klagen. Waarom? Net als dat ik later ergens in de verkeerde rij stond. Waarom kan je niet voorzichtig of beleefd het tegen me zeggen? Waarom moet je zo kattig het net iets te hard achter mān rug om zeggen? Ik heb al sociale angsten en dit verergert het gewoon (wat die mensen natuurlijk niet weten, maar ze zouden wel kunnen weten dat het zo bitchy zeggen nooit leuk kan zijn bij wie dan ook).
Ook zag ik allerlei mensen vandaag op elkaar mopperen en het haalde mijn humeur zo naar beneden. Ik wil nu ook echt niet meer naar buiten of zo.
Boeken zonder hoofdstukken (of eigenlijk boeken met hoofdstukken van 100 paginaās)
Herkenbaar⦠in het verkeer ook. Ik merk dat ik dan juist slechter ga rijden uit angst het verkeerd te doen en weer een middelvinger te krijgen of uitgescholden te worden. Ze laten je nog liever doodrijden dan je ervoor te laten als je een beetje een onhandige manoeuvre maakt. Ik heb wel last van die verharding, merk ik. Hou mān hart vast als ik denk aan hoe het er over 10 jaar uitziet.
Ik heb heel erg uitgekeken naar mn vakantie en vind het heerlijk eindelijk weg te zijn. Heb ook alleen maar geboekt wat ik leuk vind, dus nul relax en zwembad en strand, maar alleen maar steden. Alleen heb ik er dus totaal niet bij stilgestaan dat je dan constant aan het stedentrippen bent en dus totaal niet ontspant en even niks doet. Lopen lopen lopen en nog eens lopen. Vind ik heerlijk, 3 Ć” 4 dagen. Nu op dag 8 en nog 5 dagen te gaan ben ik toe aan een dag zonder prikkels en indrukken, dutjes, chillen, niks doen, in een kamer zitten waar geen anderen zijn (ook mn vriend niet) en gewoon even opladen.
En ik mis mn hond.
Ah ja dat kan echt zo vermoeien, hoe leuk het ook is. Kun je niet gewoon in je hotel / hostel / airbnb een dagje dutten en chillen en netflixen (als je internet hebt)?
Of misschien een spa in de buurt zoeken als je daar van houdt?
Het kan misschien als āzondeā voelen, omdat je in een stad bent, maar je bent wel voor jezelf op vakantie en als jij hier behoefte aan hebt dan is het dus niet zonde!
Zou theoretisch gezien wel kunnen, maar merk dat mn vriend dat niet zo leuk zou vinden. Die heeft echt energie voor 10 en kan maar door blijven gaan. Zoān duracel konijntje gewoon.
Als ik ronduit zou zeggen dat ik dat wil zou hij daar prima in mee gaan hoor, alleen vind ik dat stom en wil ik graag dat hij het leuk heeft.
Erger me dus voornamelijk aan mezelf nu.
Jij naar een spa, hij sightsee-en?
Maar het is toch ook jouw vakantie toch? Je mag best aan jezelf denken, wees niet zo hard voor jezelf. Het is helemaal niet gek om een dagje apart door te brengen. Is niks raars aan om jouw behoeftes aan te geven!
Dat iedereen hier op kantoor een reistijd van ± 30 min heeft en de collega die op 5 min fietsen woont aaaaaaltijd 2 min voor werktijd pas aankomt óf te laat komt.
Iemand naast me haalt zijn neus heeeeeel ranzig op.
Maar 2 min voor werktijd is toch op tijd? Ik ben er eerlijk gezegd ook nooit eerder Te laat is wel ergelijk ja.
Bij mij op werk moet je er wel ongeveer 10 minuten van tevoren zijn om wel op tijd ingelogd te zijn op de computer en je spullen verzameld te hebben etc. Met 2 minuten voor je begintijd haal je dat niet
Vind dat ook vreemd, mijn vriend was een keer een keer 2 minuten te vroeg in plaats van 15 minuten en toen zei zijn baas ook zo sarcastisch: goedemiddag
Als ze verwachten dat je er 15 min van te voren ofzo moet zijn dan moet je dat ook betaald krijgen vind ik. Maar goed sinds ik voor mezelf werk vind ik in loondienst ook een beetje overkomen als slavernij soms. Daar heb ik meer irritaties aan, dat je bijvoorbeeld vrij wilt vragen en dat het dan NIET KAN. Of als je een de roostermakers doorgeeft en bepaalde middag niet te kunnen en je staat toch ingepland. Of dat ze verwachten dat je verplicht overwerkt (soms onbetaald) of op zondag moet komen Je werkt toch om te kunnen leven en je hebt die uren toch opgebouwd. Werkt 2 kanten op zoān overeenkomst.
Edit: Mijn zusje moest een keer langdurig overwerken en trok het toen niet meer, wilde naar huis vanwege barstende koppijn en overspannenheid en dat mocht gewoon niet. Ze had zich ziek gemeld maar kreeg gewoon alsnog een officiele waarschuwingsbrief binnen.
Moeten ze maar snellere computers geven
Mensen die niet aan de kant gaan voor ambulances met zwaailicht en sirenes aan.
Aan mensen die niet in verkeersdrukte kunnen autorijden. Langzaam en twijfelend rijden, om de haverklap remmen of alles stopzetten omdat ze 4x moeten doen om te fileparkeren. Of remmen voor een zebrepad/fietspad terwijl het daar rood is of als er niks aankomt. Grrrr dat check je toch voordat je de bocht neemt verder vooruit kijken en denken is echt niet zo moeilijk en rijd gewoon met het verkeer mee
Haha daar ben ik het mee eens! Als ik er 10 minuten voor begin ben en mijn computer werkt niet mee ga ik me ook niet haasten. Die 10 minuten zijn echt de max voor mij
en nu heb ik een pop-up in beeld dat mijn computer over 56 minuten moet herstarten. En ik krijg het niet weg. ARGH