Waar erger jij je aan #4

Verschilt denk ik per baan, maar bij ons gaat vanaf half9 de telefoon dus moet gewoon klaar zitten. In 2 min heb je echt niet alles aangemeld, ingelogd en al die ongein.

Jaaa! Zag eens in Amsterdam bij een groot kruispunt een ambulance een paar minuten stilstaan omdat auto’s die voor rood aan het wachten waren niet aan de kant wilden/durfden. Ik werd er zo ontzettend plaatsvervangend zenuwachtig van. Gelukkig gingen andere auto’s toeteren en uiteindelijk kwam er beweging in. Zo raar.

Hondenbaasjes die de cliches bevestigen. Zegt ze zelf doodleuk tegen andere mensen: ja er zit zo’n cliche aan vechthonden (heeft zelf 2 pitbulls en chihuahua), zo belachelijk. Vervolgens komt er een kleiner hondje aan en vliegen die pitbulls bovenop dat kleine hondje al blaffend en al grommend. Ik vind dat toch wel typisch :joy:

Of iemand die in een losloopgebied een vechthond vast heeft aan de lijn en dan vervolgens zegt hij doet niks hoor :joy:

Edit: en ja er zijn vast uitzonderingen (voordat ik alle pitbull bezitters over me heen krijg haha)

Heb ‘t al een aantal keer gezien… Vandaag ook weer. En er was voldoende gelegenheid om snel en veilig aan de kant te gaan.

Gesprek op de Facebook van werk met een klant:

Klant: Hoi ik probeer in te loggen maar de site herkent mijn e-mailadres niet.
Ik: Probeer je een nieuwe account aan te maken?
Klant: Nee ik meld me aan met mijn eigen e-mailadres
Ik: Vreemd, ben je zeker dat je al een bestelling bij ons hebt geplaatst of onze e-mails ontvangt?
Klant: Nee nog nooit iets bij jullie gekocht, maar dat probeer ik nu dus.

:woman_facepalming:???
Dan moet je REGISTREREN niet INLOGGEN.

27 likes

Jaaa dit. Had ik ook toen ik in de winkel werkte. Dat je er soms 15 tot 30 min van tevoren moest zijn en ook met sluiten dat je pas 30 min na sluitingstijd buiten stond. Het was dat ik het daar heel leuk vond.

Werk er nog weleens en vorig jaar moesten we opeens een uur van te voren aanwezig zijn, om de winkel op te ruimen. Toen dacht ik echt wtf je bent niet goed bij je hoofd en deed ik alsof ik het niet wist en kwam ik gewoon op de normale tijd. Het is goed met ze. Niks van gehoord verder.

Vind het soms zo kinderachtig hoe ze met je omgaan en ben heel blij dat ik nu een baan heb waar ze niet zo op je letten en je het vertrouwen krijgt dat je gewoon je uren maakt.

Ik durf iets niet te doen in de sportschool en dat heb ik echt nooit en judge mensen daar ook altijd wel om en nu heb ik het zelf

1 like

Wat durf je niet te doen en hoe komt dat?

Ik ben ook zo’n collega. Wij beginnen om 08.00 uur en de eerste patiënt staat ook om 08.00 uur. Alle programma’s etc moeten dan nog opgestart worden, maar ik weiger eerder te komen. Waarom zou ik eerder beginnen met werken terwijl ik daar niet voor betaald krijg? Ik vind dat ze ons dan maar om 07.45 moeten laten beginnen en eerste patiënt om 08.00 uur of 08.00 uur beginnen en 08.15 eerste patiënt. En nu we het toch over werk hebben, erger ik mij er ook aan als ik in mijn pauze (deels) door moet werken (en het dus niet kan inhalen want de volgende patiënt staat). Ik zou dat veel minder erg vinden als ik mijn pauze gewoon doorbetaald zou krijgen. Nu ben ik dus gratis aan het werk.

18 likes

Dat laatste vind ik ook zo hinderlijk! Dan rij je parallel aan het fietspad en kun je makkelijk zien of er wat rijdt, maar NEE sommige mensen weigeren en kijken pas terwijl ze stil staan terwijl je dan geen drol meer ziet. Ik moet zo vaak in de rem als dat fietspad helemaal leeg is en degene voor mij dat nog niet in de gaten heeft.

Huh maar hoef je je niet in te lezen in de patienten die op de planning staan? En kom je dan echt om 07:59 binnen?

Ik wilde ver-springen! Maar ik heb het uiteindelijk gewoon gedaan

2 likes

Ik werk op een afdeling waar patiënten voor een langere tijd dagelijks komen. We hebben max. 6 nieuwe patiënten per dag en niet om 08.00 uur. Om 08.15 hebben we een kwartier voor overdracht. Ja ik ben er meestal om 07.50 en dan moet ik nog omkleden. En dan ben ik tussen 07.55-07.59 op de werkvloer. Maar eigenlijk doen al mijn collega’s dat wel, behalve die extra vroeg komen wegens eventuele file.

Ohja die klanten hebben wij ook mega veel. En dan ook nog eens collega’s die niet even controleren of er een account is, maar blind van klant aannemen dat het er is en dus ook onnodig herstel verzoeken sturen

1 like

Ugh ik snap niet dat bij ons niemand bij klantendienst op onze facebook kan. Hallo 90% van onze vragen is klantendienst :sob:

Rusteloos gevoel in mijn benen. Steeds vaker.

Heb per ongeluk pure chocola gekocht ipv melk :rage::rage:

1 like

Dit heb ik ook al een paar keer gehad, mensen die vol overtuiging beweren dat als ik in God geloof en Hem toelaat, ik zal horen!
Zijn echt mensen die zelf niets hebben :slight_smile:

1 like

Dezelfde vriendin reageerde niet meer op een app hoe het was en gisteren heb ik nog iets gestuurd en nog niks. Heb dit niet snel bij vriendinnen, maar vraag me af of er iets is (een ergernis naar mij toe) dat ze zo sloom reageert? Ga het nog niet vragen want vind dat iets te snel/heftig nog, maar stom.
En mijn date neemt bijna nooit initiatief tot afspreken (laatste keer is al weken geleden) en wil eigenlijk eens kijken hoe lang het duurt voor hij met iets komt. Wat misschien wel inzicht geeft (want wil niet steeds het idee hebben dat als ik niks voorstel we elkaar dus niet gaan zien), maar ook een beetje kinderachtig is. En lastig vol te houden want wil hem gewoon zien na 1,5 week niet gezien te kunnen hebben.

ergeren is nog een understatement. De mens, wat een aanwinst voor de planeet.

34 likes