Waar erger jij je aan #4

Jij zegt: ‘‘Ik heb zo’n durfde, even een glaasje water drinken hoor’’? :o_o:

Nee grapje, maar hier heb ik echt nog nooit van gehoord, wat een gekkigheid!

6 likes

Hahhaah. Ja, ik hoorde het voor het eerst toen iemand zei: “Het was zo glad, ik dorste de weg niet op”. Ik dacht echt: ???

2 likes

Watt? Dat klinkt als kleutertaal haha

Ahw mijn lieve oma zei dit vroeger altijd :heart:

10 likes

Mag ik vragen uit welke provincie ze komt? Ik vraag me namelijk echt af of dit inderdaad regio gebonden is (de 3 mensen die ik dit heb horen zeggen komen uit dezelfde regio) of dta het gewoon oudrwets taalgebruik is.

Limburg!

Oh dat is allemaal uiteenliggend! Dan denk ik dat het gewoon ouderwets is ofzo.

Ik ken het van wat oudere mensen uit oosten van het land

1 like

Mijne ook :heart: Was een geboren en getogen Amsterdamse, dus lijkt indd niet regio gebonden. Zij zei overigens ook altijd ‘met moedwil’ ipv ‘met opzet’, ook zulke warme herinneringen aan dat woord.

6 likes

Ja denk dat het inderdaad van vroeger is. Ze zei het ook altijd zo in het plat Limburgs. Heerlijke vrouw was het… deze herinnering maakt me weer even aan haar denkend. :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Idee voor een nieuw topic? Grootouders woorden. Haha

3 likes

Dan nomineer ik mijn oma die altijd roept “gaat heen!!!” als ik weg wil gaan maar te lang nog bij de deur blijf kletsen. Heb al tig keer uitgelegd dat dat niet zo vriendelijk is hahaha

10 likes

Dat mijn buurvrouw klaagt dat ik teveel pakketjes bij haar laat bezorgen terwijl dit de eerste in 4 maanden was. Trust me, ik bel liever ook niet bij haar aan ugh.

1 like

Alleen doritos toch qua chips? De rest koop je ook in een zak alleen dan voor 4x de normale prijs.

Ps haat me niet ik eet alleen m&ms in de bios

3 likes

Haha dit is een “waar je nu pas achter komt” momentje. Nooit gerealiseerd dat ze de chips daarom overschudden in een kartonnen bakje

3 likes

Haha ja dat hoor ik weleens. In Brabant (in ieder geval mijn oma in Brabant) zei ook weleens, als ze me iets te eten aanbod ‘of dorst je dat niet’, als in heb je daar geen trek/honger in. Nog een variant :wink:

1 like

In de categorie onlogische dingen die mannen doen; er moeten drie wassen worden gedraaid (omdat hij pas dingen in de was doet als hij het weer schoon aanwil ipv als het net aan is geweest en gewassen kan worden) en koffers ingepakt, en meneer gaat stofzuigen. Wel chill dat dat ook weer is gebeurd, maar wie staat er nou te wassen en te strijken? Moi. En wie moet morgenochtend zijn koffer nog inpakken? Hij. :roll_eyes:

En wie ziet dat de droger op pauze staat omdat het stofdingetje vol zit en doet niks waardoor er 's avonds laat nog kleffe was opnieuw in de droger moet? Man man man.

2 likes

Familie.
Nog erger: familie in de groepsapp.
Mijn vader die 9/10 een onscherpe foto doorstuurt. Kijk het ff na voor je een foto verstuurt?
Mijn broer die over een week vakantie zegt ‘Zo, korte vakantie :see_no_evil:’. Shut up en doe niet zo arrogant.

Migraine-aanvallen en het niet kunnen slapen na een aanval :weary:

De bijwerkingen van medicijnen. :unamused: