Waar erger jij je aan #4

Deze is leuk voor je moeder:

1 like

Ik vond het best skeer van de KLM dat er geen vega broodje op de vlucht was, alleen een broodje kipfilet. Ik kreeg twee van die stroopkoekjes die je bij de koffie krijgt. Beetje ouderwets om alleen vlees aan te bieden.

17 likes

Ja dat vind ik ook zo stom. Blijkbaar doen ze het alleen bij intercontinentale vluchten, want daar kan je wel (heel uitgebreid, vega, vegan, kosher, etc.) kiezen.

1 like

Ja het was geen lange vlucht maar had wel zin in iets hartigs, had zelf alleen wat snoepjes mee :laughing:

1 like

Ja snap ik, dan is het echt zo’n domper

1 like

Ja dat had ik wel verwacht, tenminste iets van kaas dan maar. Maar ik kreeg die koekjes :expressionless:

Moet je dat niet van te voren aangeven voor een vlucht?

Inderdaad, vind kaas dan ook niet echt vega waardig nee. Valt mij toch tegen van de KLM…

Nee, dit was een vlucht naar Kopenhagen, stijgen en weer landen. Is vaak met langeafstandsvluchten met warme maaltijd denk ik.

1 like

Njah ik heb zelf laatst een mega korte vlucht met KLM gehad. Er was amper tijd het eten uit te delen en weer het afval op te halen.

1 like

Vind het naar Kopenhagen eigenlijk al helemaal raar omdat dat zo’n ontzettende ā€œvega stadā€ is ook

1 like

Njah. Je krijgt tenminste iets bij KLM. Bij andere maatschappijen krijg je helemaal niks.

5 likes

Ze hebben toch altijd wel nootjes of chips oid?

De vraag of in ons nieuwe huis de tweede slaapkamer een baby kamer wordt kan ik ook echt niet meer aan.

Maar KLM is ook wel aanzienlijk duurder dan veel maatschappijen juist omdat ze een vrij hoge servicestandaard hebben en vind het anno 2019 wel echt raar om geen vega optie te hebben.

7 likes

@Nox @instantramen Haha ik vind het inderdaad al heel wat hoor, maar doe dan alles sowieso vega, hoef je ook niet veel weg te gooien bij meer keuze. En verwacht voor de KLM standaard wel meer ofzo.
@Karl_Lagerfeld Ja geen idee? Ik vroeg is dat vlees, zei ze ja, en ik kreeg die koekjes op mijn opklaptafeltje gelegd? Voelde mij al bezwaard, dus ging niet vragen of ze nootjes had :sweat_smile:

@HvO ja ik wist niet dat het een broodje kipfilet zou zijn, vorige KLM vlucht wat broodje eiersalade maar weet niet of die zonder bacon of iets was, at toen zelf wel nog vlees, jaren terug. Maar om voor een vlucht van een uur van tevoren contacten met de maatschappij is ook weer zoiets… :laughing:

2 likes

:face_vomiting:

6 likes

haha een vriendin tegen een andere vriendin vandaag op een snap: ohhh jaloers hoor, good life, terwijl wij hard werken, lekker vakantie!

ok jij hebt net 6 weken vakantie gehad en toen werkte de rest?:smiley:

8 likes

Maar het gaat niet zo zeer om aanwezig moeten zijn tussen bepaalde tijden, als wel dat je gewoon je werk niet gedaan krijgt in de uren die ervoor staan. Als er op je contract staat dat je voor het lesgeven aan een klas en nakijken en voorbereiden en vergaderen en oudergesprekken een x aantal uren krijgt betaald, maar in theorie zijn alle lesuren aan die klas per jaar opgeteld al meer dan dat x aantal uren, dan moet je indd ā€˜gratis’ overwerken. Tussen aanhalingstekens, want je krijgt er 12 weken vakantie voor terug indd.
Edit: het aantal uren wat een school je geeft voor een bepaalde taak of lesgeven aan een klas of de opslagfactor daarover verschilt indd per school of per bestuur. En dit verhaal gaat over het vo trouwens.

1 like

Op Europese vluchten naar mijn weten niet!