Waar erger jij je aan #4

Overdag bij een kennis voor een paar uurtjes oké maar niet als ie moet gaat slapen als er iemand is die die maar een keer in de zoveel tijd ziet bij bijv een verjaardag

:triumph: dit :triumph: & ook geen briefje in de brievenbus oid
Schiet op met je pakket (hij zou zaterdag al komen eerst) want dan kan ik eindelijk weer conditioner gebruiken i.p.v. elke keer een haarmasker :sweat_smile:

Bah ik voel pijn in mijn hart. Ik heb telkens rare kousen in de was zitten en banden die dan weer onder die broek moeten. En ik kan het niet meer uitstaan. En al die stof glibbert (en meurt naar zweet). Ik dacht met trainen hoef je die bepaalde kousen niet meer aan.

bah bah BAH extreem veel frustratie. Wat een kut tenue.

1 like

En een iemand thuis bij kind en ander naar etentje?

Aan 2 vriendinnen die zelf hebben gekozen om niet te werken nu hun kinderen klein zijn. Zij stuurden vandaag in ons appgroepje van die strips/memes over hoe zwaar het is om thuisblijfmoeder te zijn en dat mensen dat zo onderschatten, en dat werken lekker rustig is.
Stuur dat lekker onderling en niet aan degene die wel partime werkt én kinderen heeft…

Mijn reactie dat ze ook konden gaan werken werd niet gewaardeerd.
Was wellicht ook niet al te vriendelijk

20 likes

Neeeeee. Dit meen je gewoon niet. Ik kan weer niet douchen gewoon. Mijn huisgenoot staat er nu weer ineens onder. Normaal heb ik deze tijd altujd voor mezelf. Ben echt flink chagrijnig, want heb nu al 2 dagen niet kunnen douchen. Ik douche altijd rond dit tijdstip, dus blijf daar van af!

Aan het aantal mobilisten die vanochtend door het rode kruis heen reden. Helaas was er geen politie oid die ze op de bon kon slingeren.

Krijg ook og een passief agressief appje dat ze altijd in deze tijdspanne van een halfuur doucht. Like whut. Klaar mee. Ga niet 3 kwartier eerder opstaan omdat madame geen tijd af wil spreken.
Ja ik heb last van een ochtendhumeur oke

waarom is de bus als het buiten warm is altijd een oven op wielen :sob:

3 likes

Iedere f*cking ochtend laat een kerel uit de straat zijn vrachtwagentje 3 kwartier draaien, recht onder mijn raam. Ik slaap al slecht omdat mijn kamer al standje sauna is dus dit schijtgeluid kan ik echt wel missen. Mensen zijn niet voor rede vatbaar. Dan word je bedreigd of zelfs geslagen. Laatst was de politie hier voor iets anders. Toen stond dat ding ook te draaien. Hebben ze er iets van gezegd. Maar nu is het weer iedere dag hetzelfde verhaal. Rot op man

@anon50301661 ik heb totaal geen spijt eigenlijk :see_no_evil: tuurlijk snap ik het dan hij het jammer vindt dat we niet kunnen aansluiten maar om nu zo heftig te reageren. Dat komt vooral als iemand bij mij afzegt ik het prima vind. Maar goed, iedereen is anders.

1 like

Nog daar gelaten dat mijn vriend niet eens parttime kan werken.

Iedereen kan parttime werken in Nederland. Alleen op sommige plekken heerst nog steeds een cultuur dat dat niet kan. Maar de aarde stopt niet met draaien van 32 uur werken. Niemand is onmisbaar.

6 likes

Nouja dat hangt toch van het bedrijf af. Er zijn vast bedrijven waarbij ze enkel fulltime medewerkers willen en parttime geen optie is. Dat je het zou willen betekent niet direct dat het kan.

2 likes

Aan het feit dat deze chick voloptueus genoemd wordt

Knappe dame, maar ik voel me wel echt 30 olifanten nu.

12 likes

Ik heb ook net besloten me niet meer druk te maken om zo’n domme site. Weet ook niet hoe ik hier terecht gekomen ben (ben enorm aan het soggen).

Alleen als er sprake is van zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen. mag een bedrijf parttime werken weigeren. Daarnaast zouden veel meer vaders ouderschapsverlof op kunnen nemen. Met ouderschapsverlof werkt u tijdelijk minder om meer tijd te besteden aan een kind tot 8 jaar. Uw recht op ouderschapsverlof bedraagt 26 keer het aantal uren dat u per week werkt.

Dus dat er zoveel vaders niet minder zouden kunnen werken is gewoon onzin, je moet het echter wel willen.

3 likes

Ah ja ik zag dit even los van eventueel ouderschap. Maar ik kan me best voorstellen dat er bedrijven zijn waarbij parttime niet altijd een optie is, vandaar.
Maar als een gezin zelf de verdeling maakt over wie hoe veel werkt is dat toch prima? Ik neem aan dat zoiets in goed overleg gaat.

Hooikoorts!

1 like

Ja dat is natuurlijk waar! In mijn situatie weet ik dat mijn vriend later graag minder zou willen werken en thuis zou willen blijven bij de kinderen (als/wanneer die gaan komen). Dat heeft er ook mee te maken dat ik momenteel meer verdien dan hij, dus dan zou dat financieel technisch het makkelijkste zijn, maar ook omdat hij het leuk vindt. En dat vind ik helemaal prima.
Ik vind dit ook een onderwerp waar je gewoon goed over moet praten en waarbij je een oplossing moet vinden die bij beiden goed aansluit, maar dat is natuurlijk niet iets wat vanzelfsprekend zo gaat. Daar denk ik dan misschien nog wat te makkelijk over.

1 like

Aan mezelf. Mijn vriend en ik hebben afgelopen weekend besloten van een net-niet-stad naar de grote stad dichtbij te willen verhuizen, en nu baal ik dat ik nog geen leuk huis heb gevonden. Geduld is niet mijn ding.

6 likes