Als mensen vragen: “Mag ik iets vragen?” (meedoen aan onderzoek of dat soort ongein op school)
en ik dan zeg: nee bedankt
dat men dan geïrriteerd gaat doen? lol vraag het dan niet
Het argument wat je hiervoor gebuikte was dat het niet kan, nu zeg je dat dat door zijn dienstbelang komt. In weze zei je dus wel dat hij niet minder kan werken. Niettemin is de werkcultuur en rolverdeling in Nederland in verhouding tot andere Europese landen erg ouderwets. Het wordt zoals Viooltjes ook al zei nog steeds van vrouwen verwacht minder te werken en van mannen meer. Proberen deze rolpatronen te verbreken is niets mis mee.
Hij kan ook een andere baan zoeken, waarin hij wel parttime kan werken. Jullie maken hierin inderdaad wel een keuze. Ik denk nochtans dat dit op de langere termijn niet de meest optimale is voor zowel ouders als kinderen. We leven gelukkig in een vrij land dus natuurlijk maken jullie je eigen keuze. Maar het is wel goed om hierbij stil te staan, en te bedenken dat jullie keuzes misschien minder vrij zijn dan jullie zelf denken.
Ik denk oprecht dat het voor kinderen fijner is als beide ouders een dag per week thuis zijn en dat het ook goed is om beide financieel bij te dragen in verband met eventuele tegenslag in de toekomst. Mocht een van de twee uitvallen om wat voor reden dan ook, scheiding, ongeval, ziekte of anders, dan kan de ander dat makkelijker oplossen. Daarnaast vind ik zelf werken en daarmee ook bijdragen aan de maatschappij heel veel voldoening geven. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk en kan ik natuurlijk niet opleggen aan een ander.
Ik vind het bijzonder dat fulltime werken nog steeds wordt gezien ‘zoals het heurt’. Ik vind het juist ultieme vrijheid om de keuze te kunnen maken om parttime te werken, met of zonder kinderen.
Toen ik single was heb ik fulltime èn parttime gewerkt, toen ik een relatie had allebei en nu ik een kind heb eerst fulltime (maar wel flexibel) en nu kies ik ervoor om parttime te gaan werken.
Ik denk dat dat niet zo zeer iets met emancipatie te maken heeft, als wel het omgedraaide. Mannen denken/vinden dat het in hun functie niet kan, terwijl dat vaak eerder mentaliteit is dan dat de mogelijkheid er niet is.
Dat lijkt me ook het belangrijkste! Als jullie allebei blij zijn zou ik ook niets veranderen.
Dit doet me denken aan de vraag die ze in sommige winkels stellen “heb je alles gevonden?”. 1x zei ik nou eigenlijk zocht ik nog dit en dit. En toen was die medewerkster helemaal van haar apropos en hielp ze me totaal niet :’)
hahaha ja error 404 als je dan nee zegt
Maar dan heb je liever dat bij gescheiden ouders dat zowel moeder als vader een risico hebben dan dat één van de twee dat heeft en de ander geen risico?
Muzikanten die mij op Facebook vriendschapsverzoeken sturen en die vervolgens zichzelf gaan promoten in privéberichtjes. Alleen omdat ik in de media werk. Ik doe niks met muziek, rot op. Ik accepteer ze nu ook meestal niet meer.
Toppunt was wel dat ik er zojuist eentje kreeg van een drummer die ik ooit in het verleden wel een paar keer heb ontmoet toen ik nog bij een groot jongerencentrum werkte. Ik accepteerde hem dus, want hey, leuk, die ken ik tenminste. Ging hij zich meteen uitgebreid voorstellen in een chatberichtje, inclusief filmpje van zijn band. Kijk ff tegen wie je het hebt man.
Jezus zit nog steeds te wachten op iemand met wie ik een afspraak zou hebben van 15.15 tot 15.45 irritant, wilde daarna lekker beetje voor de drukte uit naar huis en daar nog wat werk doen.
De app van Blendle. Ik kan niets meer vinden en zit sowieso al tegen een driftbui aan.
Ik zou dan gewoon even bellen om aan te geven dat jij vandaag geen tijd meer hebt en dat je graag een nieuwe afspraak zou willen inplannen!
Hoe is het gegaan?
In de mouw van je jas? Daar vind ik vaak m’n elastiekjes terug als ze om m’n pols zaten haha.
In je bed ergens onder de dekens? Of op de grond naast het bed.
Aan dat ik ál-fucking-tijd de achterkantjes van mn oorbellen kwijtraak tijdens dragen en daarmee dus ook de oorbel. Hoe kan het dat ik dit probleem vroeger nooit had?
Ben al zoveel oorbellen kwijtgeraakt nu, dit past bijna in het huilon topic
Zakje achterkantjes bestellen op Ali!
Ik erger me aan een hoop vandaag…
- Ik wil solliciteren maar ben telkens te lam om brieven te schrijven
- Mijn vriend en ik zijn beiden best veel vrienden verloren in 2 jaar tijd
- Het lijkt wel alsof ik nooit tevreden ben met de inrichting van mijn leven