Waar erger jij je aan #4

Oooh die heb ik al geluisterd idd :x

Dat mijn o zo leuke ligbank/balkonbankje op DHL track and trace op bezorgd staat maar dat ik niks heb ontvangen en niks in de brievenbus en na een halfuur in de telefonische wachtrij te hebben gestaan ik alleen te horen krijg ‘we weten ook niet wat er is gebeurd probeer het maandag nog eens, misschien weten we dan meer’. Hallo het was wel 200 euro ja, dus logisch dat ik pissed off ben. Ik baal hier echt ontzettend van.

Mensen die nooit naar musea gaan en dan een keer naar het Moco museum gaan en 5 instaposts maken met hashtags als #artlover

13 likes
  1. Dat huren in je eentje heel erg duur is als je een beetje een redelijke woning wilt, dus dat ik noodgedwongen met een vriendin moet gaan samenwonen (niet erg, maar gaat om het principe).
  2. Maar dat er nauwelijks betaalbare huurhuizen zijn met twee slaapkamers in mijn omgeving (ik kijk in vier gemeentes).
  3. Dat de huizen die er wel zijn, ‘’’’‘niet geschikt’’’’’’ zijn voor delers of voor hoogopgeleide (wtf?) delers, of sociale huur zijn waardoor we ook niet in aanmerking komen.
  4. Dat in de particuliere huur de eigenaren zelf kiezen wie er mag huren, en altijd de voorkeur geven aan stelletjes of gezinnen en niet aan delers.
  5. Dat ik met mijn goede, vaste salaris wel een hypotheek kan krijgen, maar voor dat geld nog geen varkenstal kan betalen.

Kortom: ik als single vrouw voel me voor het eerst in mijn leven gediscrimineerd en vooral heel erg genaaid.

39 likes

W00p w00p

7 likes

Ik zit verdomme al bijna twee uur op mn bestelling mexicaans te wachten :rage:
Ik had beter uit eten kunnen gaan.

He wat een goeie!

Ik was in oktober ook op zoek naar een huurhuis en zat met hetzelfde dilemma. Uiteindelijk hebben m’n huisgenoot en ik gewoon gedaan alsof we een stel waren bij bezichtigingen en toen hadden we meteen iets gevonden (ook particulier). We kwamen erop nav dit artikel https://www.volkskrant.nl/economie/ze-denken-dat-we-studenten-zijn-die-de-boel-bij-elkaar-gaan-zuipen~b4213d9f/

3 likes

@RupiKaur @anon44204370 Ja, is zeker een goed plan. Maar het gaat me gewoon helemaal om het principe. Dat je blijkbaar alleen als stelletje of sociaal huurder (als je sinds je geboorte staat ingeschreven) wat voor elkaar kan krijgen - en je als single gewoon genaaid wordt omdat je het 1) niet alleen kan betalen 2) wil delen maar dan geweigerd wordt vanwege voorkeur. En dan moet je maar doen alsof je een stel bent? Is toch te achterlijk voor woorden.

6 likes

Ugh, ja. Het is niet te doen hier. Ik moet haast wel tot minimaal eind twintig thuis blijven wonen.

1 like

https://www.ad.nl/binnenland/kinderen-in-actie-tegen-ophangen-van-pinksterhaan-schiermonnikoog-verleen-hem-gratie~ae8fccc4/

Er is sinds 2014 forse kritiek op de manier waarop Kallemooi gevierd wordt. De Dierenbescherming stelde in 2016 dat het evenement niet meer van deze tijd is en dat de haan, vooral bij harde wind, veel stress ervaart. De organisatie trok zich van de kritiek in voorgaande gevallen niets aan en gaf als commentaar dat de haan al sinds jaar en dag weer veilig uit de mand wordt gehaald.

O nee dat maakt het inderdaad dan legitiem om een haan om 18 meter 3 dagen in een kooi te laten zien. Wat een achterlijke traditie zeg. Mooi hoe een club jongeren zich hier tegen uitspreekt :heart:

7 likes

Stomme pinkpop. Alles staat hier dan overal vast en verbindingswegen die ik dagelijks gebruik zijn afgezet. Zo lastig

1 like

Ik betaal altijd via maandfactuur bij H&M. Dit heb ik op 1 juni betaald en het is wel van m’n saldo afgehaald, maar nog niet bijgeteld bij m’n bestedingsruimte. Heb een week geleden wat kleding besteld, maar ik wil het allemaal omruilen voor een andere maat, maar dat gaat nu dus niet omdat ik volgens hun m’n limiet overschrijd, terwijl het volgens m’n saldo makkelijk moet lukken. Dus ik wacht al een week totdat het bijgewerkt wordt
 En wil liever niet meteen betalen, omdat ik niet weet of een maat kleiner nog steeds te groot is en H&M is altijd zo sloom met retouren. :roll_eyes:

Ik wil gaan winkelen, maar het blijft maar regenen. Iedere keer denk ik dat het droog is en ik wel even naar buiten kan en dan begint het weer harder te regenen.

Ik heb een hekel aan al die ‘grapjes’ over het uitblijven van de storm bij code geel & oranje. Komt misschien ook dat ik sinds kort samenwerk met het KNMI & doorkrijg wat er achter een code zit en hoe zorgvuldig die wordt bepaald.

10 likes

Ik heb liever een keer te veel code geel of oranje, dan dat het onverwacht komt en de pleuris uitbreekt.

11 likes

Precies!

1 like

Vind het wel mooi dat je dat zegt ook. Mensen denken altijd alles beter te weten of te menen wat wel of geen onzin is: weeralarm, treinen in de winter (want in Zweden werkt het wel! Ja, maar Zweden heeft veel minder wissels), sociale verzekeringen, gevangenisstraffen, diagnoses en de zorg. Terwijl dat makkelijk gezegd ja als je er gewoon geen flikker van af weet. Kan me sowieso ergeren aan de mensen die het minste weten maar het hardste schreeuwen dat zij wel weten hoe het zou moeten. Intelligentie is ook inzien wanneer je je bakkes gewoon moet houden en erkennen dat je ergens gewoon niet voldoende van weet.

42 likes

Dat mensen me wat vragen op werk en vervolgens de tweede vraag gaan stellen terwijl ik 3 woorden verder ben in het antwoord geven op hun vraag. En dat gebeurt dan vervolgens ook bij de tweede vraag, en de derde, en de vierde etc. etc.

2 likes

De gore scheten van mijn kat.

1 like