ik heb echt weer wat meegemaakt op mân werk afgelopen week en ben nog steeds geirriteerd als ik er aan denk 
er had een engels sprekende man gereserveerd voor twee personen, dus ik had al door dat dit interessant ging worden. ik kom aan tafel bij ze, geef zowel de man als de vrouw de menukaart en zei dat ik zo terug zou komen. na echt één minuut zaten ze heel moeilijk te kijken en om zich heen te kijken dus ik dacht okĂ©, ik ga wel even vragen of ze eruit komen. nou, dat kwamen ze dus niet. alleen de vrouw sprak engels met een zwaar frans accent en ze zei dat ze echt niks van de kaart begrepen (die is in het duits) en of ik ze wilde helpen. ze wilden graag âhet hele regionale pakketâ oftewel typisch regionaal voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. dus ik de hele fucking menukaart vertaald van het duits naar het engels, en die vrouw telkens maar vertalen naar het frans zodat die man er ook wat van begreep. prima. was ik klaar, wilden ze even overleggen. ik kom terug, of ik voor ze kon kiezen want ze wisten het nog steeds niet
zucht, oke prima. ik opgenoemd wat ik dan voor ze ging bestellen, vonden ze prima. toen wilden ze de wijnkaart, ik gebracht maar ook die was natuurlijk in het duits dus ook daar snapten ze geen hol van. weer alles uitgelegd en vertaald, wijn gekozen, top. toen kwam het voorgerecht, carpaccio van hertenvlees. ik zet dat neer en zeg âthis is the carpaccio from the deerâ en die vrouw kijkt me echt zo aan
âwhat kind of meat ies dies? ies dies cow???â dus ik zei âno, itâs deer!â snapte ze nog steeds niet, dus ik zei maar âehhhh is from the bambi
â en toen snapte ze het eindelijk. verder prima gegeten, en toen vroeg ze of ik een dessert wilde uitzoeken. ik wist dat de kok nog een portie van een dessert over had, wat normaal niet op de kaart staat en erg regionaal is, dus ik zei dat ik ze dat kon aanbevelen. prima. echt alles tot de laatste kruimel opgegeten, bleven ze nog heel lang hangen en uiteindelijk wilden ze betalen. ik dacht, oke chill, zijn fransen dus die zullen wel wat fooi geven + ik heb ze heel goed geholpen dus ik verwachte zeker wel een paar euro (is hier ook heel gebruikelijk en zeker bij goede service). moesten ze 81,70 betalen en gaven me 100 en die man bleef me echt zo aankijken, dus ik dacht ehh oke, ik gaf maar die 30 cent eerst, en toen 3 euro en dan 15. en hij deed alles in zân portemonnee en zei bedankt en toen gingen ze gewoon?! echt seeeeerieus. hele avond fucking druk geweest met die mensen en alles vertalen etc en speciaal voor hun een typische regionaal dessert geregeld en dan niet eens 30 cent fooi
echt wat een fucking gieren
ik was echt flabbergasted gewoon haha en ook geirriteerd omdat ik dacht ja hallo ik heb jullie echt vet goed geholpen en vertaald en alles en dan kan er nog niet eens een eurootje of 2 vanaf voor de moeite? man man man ben echt nog steeds verbaasd hahaha