Waar erger jij je aan #4

Aan PayPal. Refunds komen de hele tijd niet door, waardoor ik er weer achteraan moet en geld mis. Heb dit al eerder bij hen aangegeven :triumph:

Huh wat raar en dan zit er niet eens alcohol in. Of krijg je veel meer?

Haha nou hier kwam het wel met bakken uit de lucht, al de hele middag. En vanmorgen heb ik ook al wat regen gehad. Dus het is lekker plaatselijk vandaag!

Hallo hoezo laat de huisbaas nu weten dat er morgen iemand de boel komt taxeren en dus toegang moet hebben tot mn kamer. Het is echt niet toonbaar momenteel dus nu moet ik vanavond halsoverkop alles gaan opruimen zeker :face_with_symbols_over_mouth:

Het is zo heet en ik word er zo lamlendig van. Dus ik erger me aan het weer en aan mezelf.

Ja nouja mn huisgenootjes hebben er 0 problemen mee en dan ga ik als enige dwarsliggen. Wil ook weer niet de relatie met de huisbaas op scherp zetten oid, want hij is verder wel heel relaxed met veel dingen etc.

En het is wel goed dat ik t eens moet opruimen want het is een teringzooi en ik kan mezelf er maar niet toe zetten het op te ruimen :sweat_smile:
Maar dat had ie wel ff iets eerder mogen aankondigen

Help, ik heb advies nodig! Ik was enkele maanden geleden net te laat met solliciteren voor een functie en sindsdien hoop ik stiekem dat het werk haar niet bevalt.

Nu verneem ik net van een collega dat die persoon (met een tijdelijk contract) al geruime tijd ziek is. Die collega porde me aan subtiel kennis te gaan maken met het team maar dat lijkt me nogal een kut move.

Hoe kan ik, bij HR of bij het team, subtiel laten weten dat ik nog steeds geïnteresseerd ben in de functie zonder dat ik overkom als een lijkrover? Kan dat überhaupt? Ik twijfel namelijk.

2 likes

ik heb echt weer wat meegemaakt op m’n werk afgelopen week en ben nog steeds geirriteerd als ik er aan denk :unamused:

er had een engels sprekende man gereserveerd voor twee personen, dus ik had al door dat dit interessant ging worden. ik kom aan tafel bij ze, geef zowel de man als de vrouw de menukaart en zei dat ik zo terug zou komen. na echt ƩƩn minuut zaten ze heel moeilijk te kijken en om zich heen te kijken dus ik dacht okĆ©, ik ga wel even vragen of ze eruit komen. nou, dat kwamen ze dus niet. alleen de vrouw sprak engels met een zwaar frans accent en ze zei dat ze echt niks van de kaart begrepen (die is in het duits) en of ik ze wilde helpen. ze wilden graag ā€œhet hele regionale pakketā€ oftewel typisch regionaal voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. dus ik de hele fucking menukaart vertaald van het duits naar het engels, en die vrouw telkens maar vertalen naar het frans zodat die man er ook wat van begreep. prima. was ik klaar, wilden ze even overleggen. ik kom terug, of ik voor ze kon kiezen want ze wisten het nog steeds niet :woman_facepalming: zucht, oke prima. ik opgenoemd wat ik dan voor ze ging bestellen, vonden ze prima. toen wilden ze de wijnkaart, ik gebracht maar ook die was natuurlijk in het duits dus ook daar snapten ze geen hol van. weer alles uitgelegd en vertaald, wijn gekozen, top. toen kwam het voorgerecht, carpaccio van hertenvlees. ik zet dat neer en zeg ā€œthis is the carpaccio from the deerā€ en die vrouw kijkt me echt zo aan :thinking: :question: ā€œwhat kind of meat ies dies? ies dies cow???ā€ dus ik zei ā€œno, it’s deer!ā€ snapte ze nog steeds niet, dus ik zei maar ā€œehhhh is from the bambi :slight_smile:ā€ en toen snapte ze het eindelijk. verder prima gegeten, en toen vroeg ze of ik een dessert wilde uitzoeken. ik wist dat de kok nog een portie van een dessert over had, wat normaal niet op de kaart staat en erg regionaal is, dus ik zei dat ik ze dat kon aanbevelen. prima. echt alles tot de laatste kruimel opgegeten, bleven ze nog heel lang hangen en uiteindelijk wilden ze betalen. ik dacht, oke chill, zijn fransen dus die zullen wel wat fooi geven + ik heb ze heel goed geholpen dus ik verwachte zeker wel een paar euro (is hier ook heel gebruikelijk en zeker bij goede service). moesten ze 81,70 betalen en gaven me 100 en die man bleef me echt zo aankijken, dus ik dacht ehh oke, ik gaf maar die 30 cent eerst, en toen 3 euro en dan 15. en hij deed alles in z’n portemonnee en zei bedankt en toen gingen ze gewoon?! echt seeeeerieus. hele avond fucking druk geweest met die mensen en alles vertalen etc en speciaal voor hun een typische regionaal dessert geregeld en dan niet eens 30 cent fooi :sob: echt wat een fucking gieren :sob: ik was echt flabbergasted gewoon haha en ook geirriteerd omdat ik dacht ja hallo ik heb jullie echt vet goed geholpen en vertaald en alles en dan kan er nog niet eens een eurootje of 2 vanaf voor de moeite? man man man ben echt nog steeds verbaasd hahaha

19 likes

jezus heel verhaal geworden maar moest deze ergernis even kwijt :joy:

3 likes

Dat ik verf heb gekocht, maar afplaktape ben vergeten.

Hahahahhaha ik ga hier kapot om. Wel aso dat ze geen fooi gaven hoor!

2 likes

Mensen zoals ik :stuck_out_tongue:. Nee ik werk niet bij buienradar maar heb wel stage gelopen bij een vergelijkbaar bedrijf en werk een beetje in het vakgebied. Ken wel wat mensen die er werken/werkten en over het algemeen hebben die er heel wat jaren studie opzitten ;). Ik snap dat het superkut is als weersvoorspellingen niet kloppen maar het blijft gewoon heel lastig en er wordt nog steeds heel veel gewerkt aan het verbeteren ervan. Als het specifiek over de regenradar gaat: het hangt er best wel vanaf waar je woont hoe goed de radar de regen meet (hangt oa. af van de afstand tot de radar en ruis uit de omgeving). Code oranje/rood wordt alleen door het KNMI uitgegeven (na overleg met andere weerdiensten) en andere weerdiensten zijn verplicht dat over te nemen. Er zit best wel wat overleg achter en het is zeker geen beslissing die zomaar wordt genomen. Snap heel goed dat het vervelend is hoor, maar het weer kan gewoon heel wisselvallig zijn.

7 likes

Aan mensen die zichzelf heel grappig vinden en dan op social media zeggen dat ze geslaagd zijn, terwijl ze al jaren hun diploma hebben.

1 like

Aan mijn ontstoken ooglid.

Dat ik hier constant alle kado ideeƫn moet aandragen voor iedereen aangezien de helft te lui is iets te bedenken. En dat ze daar dan ook super last minute mee aankomen Zelfs mijn eigen cadeautjes moet ik bedenken en op een lijstje zetten. Echt bedenk zelf eens iets.
Daarnaast erger ik me ook weer aan mijzelf. Want ik vind het dan weer sneu als iemand niks krijgt dus ik bedenk altijd toch wel iets voor een ander (naast het kado dat ik al wil geven) maar bepaald makkelijk is het ook niet als mensen alles al hebben :unamused:

1 like

Ik ben dus door iemand gevraagd om 3 avonden (in totaal 15 uur) journalistiek werk te verrichten. Ik krijg er niet voor betaald maar dat vind ik geen probleem, mag officieel ook niet van het medium waarvoor ik schrijf, maar ik heb niet eens ƩƩn drankje of zo aangeboden gekregen. En de munten voor de drankjes kosten gewoon 2,80.

Hahaha, door de film ā€œCoach Carterā€ was ik verkocht en ik riep dan ook als 14 jarige dat ik een basketballer wilde ja!! Gek genoeg kwamen die ook nog tig jaar later op m’n pad. Voor verdere details mocht je die willen liever via pb. Maar het is puur toeval? Want ik hou niet eens zo van basketbal. Vind het wel een stuk leuker als voetbal maar ben absoluut niet meer gepassioneerd over (prof) basketballers.

2 likes

image

VEGANE mode??? Heb ik iets gemist? Dit is toch geen woord? :fearful:

6 likes

Nee, ik heb geen idee hoe ik het het beste moet/kan formuleren. En het meisje waar ik contact mee heb gehad is er nu ook nog niet

dat is Duits, denk vertaalfout

2 likes