Waar erger jij je aan #4

Een dronken marketing team? :thinking:

3 likes

Ik hou best van flauwe grappen maar ‘accept gyros’ gaat me te ver :thumbsdown:

1 like

Ik vind dit nogal een gepriviligeerde aanname? Natuurlijk heeft niet iedereen zomaar een paar duizend euro apart liggen.

Nogal een groot verschil ook tussen een buffer voor een nieuwe wasmachine hebben en opeens 3x een maand huur moeten neerleggen.

37 likes

Ja die mensen zijn er genoeg.

5 likes

Maar wat als je schulden hebt? Of in de bijstand zit? Of voor veel kinderen moet zorgen? Of talloze andere redenen? Er kunnen zoveel redenen zijn waarom dit voor iemand niet mogelijk, en zĂ©lfs als het wel voor iedereen mogelijk zou zijn, kan je niet verwachten dat iedereen ĂŒber-verantwoordelijk met geld om kan gaan - want zo is de realiteit eenmaal niet.

10 likes

Tikkie topic

4 likes

Er zijn meer dan genoeg mensen die ook geen 50/100 euro per maand kunnen missen hoor

16 likes

Een studiegenoot stuurt ongeveer elke dag hoe lang ze wel niet in de UB heeft gezeten en hoe lang ze allemaal studeert. En ik voel me dus mega schuldig want ik probeer echt heel erg ‘normaal’ te studeren en niet erin door te slaan. Ik word GEK van haar terwijl het haar goed recht is om dit gewoon te delen. Dus ik erger me in stilte aan haar haha

1 like

ken genoeg mensen die het hele jaar in de UB hebben gezeten maar eh misschien 20 ECTS in totaal hebben gehaald omdat naar de UB gaan 95% koffietjes met de meiden is en 5% studeren

4 likes

Ik dacht dat dit ironisch bedoeld was

Leuk dat je het hilarisch vindt, maar er zijn hier zat mensen met studieschulden, andere schulden, enorme woonlasten, die er alleen voorstaan met kinderen, mensen die niet fulltime kunnen werken, mensen die minimumloon verdienen. En dan heb ik het nog niet eens over echte armoede, zoals mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank en/of bijstand.

Echt, wees niet zo kortzichtig en doe een beetje empatisch.

29 likes

:heart::heart::heart::joy:

1 like

Nee dat kan niet iedereen en 50 euro per maand is dan nog 2 jaar sparen om 1000 euro op je spaarrekening te hebben.

18 likes

Volgens mij hebben we hier met een trolletje te maken.

insert frozen gif

3 likes

Er ligt dus nu al voor ruim 4000 euro aan borg daar hù, en ik moet nu (weliswaar minder) maar weer een flink bedrag betalen aan borg. Terwijl ze dat dus al van mij hebben. Kan dus niet verrekend worden. Al met al ligt daar dan duizenden euro’s aan borg, daar kan ik heel wat wasmachines van kopen. Ik vind je reactie nogal kortzichtig, sommige mensen kunnen niet eens uiteten omdat ze dat niet kunnen uitgeven in een maand, hebben 50 euro per week om te eten, laat staan om te sparen?

21 likes

Guyssss laat toch lekker lullen

Byeeee felicia!

8 likes

HAHAHAHA rot toch op met je “gewoon iemand die wel met geld om kan gaan”

Wtf wie denk je dat je bent? Ik zou ZO graag willen sparen maar momenteel moet ik élke maand wel wat van Mn spaargeld af halen door onverwachte extra kosten. Sorry maar je reactie maakt me nu echt boos

13 likes
3 likes

Maar waarom je zo laten opnaaien door een vreemde op het internet? Laat gaan. Het is totaal niet belangrijk voor jouw leven of je financiën wat zij vindt. En het moge duidelijk zijn dat ze hier alleen in staat.

6 likes