Waar erger jij je aan #4

Ja niks mis met maat 46! Heb het zelf ook gehad haha. Maar verschil is wel groot inderdaad.

MEnsen die naar je mond kijken als je praat
Alleen maar

Vind ik weird en irritant

16 likes

‘happy kiddo’
Wat ben je, 5?

4 likes

Ja dan kan ik alleen maar denken “heb ik een snor, zit er iets tussen m’n tanden”

3 likes

“Staat je goed” - onder elke foto met een baby

18 likes

“Ooh this ugly thing? Borrowed it from a stranger”

13 likes

Iedere fucking keer. Er is nog nooit ergens een foto met baby gedeeld waarop die reactie niet kwam. Bij niemand.

Ik maakte zelf laatst het volgende mee: een collega kwam in haar verlof haar verse baby showen. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik was relatief nieuw en kende haar niet (zij was met verlof toen ik in dienst kwam) én ze zit niet in mijn team dus het voelde ongepast om daar met mijn neus bovenop te gaan staan. Ik heb haar in het voorbijgaan gefeliciteerd.

Toen ik langsliep zei een directe collega (man van 50+) ten overstaan van al mijn collega’s: Kom Amarens, wil je de baby niet even vasthouden? Dan kun uitproberen of het wat voor je is.

Pardon?

1. Ik ken haar niet, dus ik ga echt haar verse baby niet vasthouden. Laat die baby maar lekker bij de moeder.
  2. ‘Uitproberen of het wat voor je is’? Seriously? Ik ben een vrouw van 33. Ik weet héél goed of dit wat voor me is. En ik zit toevallig op dit moment niet in de gelegenheid om kinderen te krijgen, ik hoop met heel mijn hart dat dat wel nog gebeurt, maar daar heb jij geen flikker mee te maken. Go away!
38 likes

Ik dacht dat ik morgen iets heb maar er staat niks in m’n agenda. Maar ik ben toch onrustig. Ik hoop echt niet dat ik iets belangrijks vergeet :thinking:

Ik moet echt beter m’n agenda gebruiken
 waarom doe ik dit niet

1 like

Werd je lastig gevallen??

Het proces van de man die in Utrecht mensen heeft doodgeschoten in de tram is begonnen en zoals verwacht werkt de dader niet mee, want dat is een gekkie.

Maar dan reageren nabestaanden met “je bent een varken, jullie volk zijn allemaal varkens”

Echt gefeliciteerd met jezelf. En met deze houding, je geeft die man PRECIES de verdeeldheid en houding die hij wilde creëren door zijn daad.

Zo jammer

24 likes

Ik keur het niet goed hoor wat die man heeft gezegd. Maar zijn dochter is dood en de man die dat gedaan heeft heeft zo’n proceshouding dan snap ik wel dat je als vader niet heel helder meer kan denken en dat er iets uit komt wat niet oke is. Ik dacht trouwens dat die vader ‘alleen’ had gezegd dat hij een varken was.

7 likes

Tuurlijk

Maar “dat hele volk” is gewoon niet goed te praten. Andere moslims (neem aan dat hij die bedoelt met varkens) hebben er niks mee te maken. Gewoon een enorm zwaktebod en hij praat eigenlijk exact als de dader, die ook alle niet-moslims over 1 kam scheert.

Het is gewoon heel dom om dat in de media te zeggen. Heel dom. Geen excuus ook imo. Je mag die dader van alles noemen, maar hoeveel pijn je ook hebt je hebt geen recht om 1 miljoen andere mensen te betrekken in je frustratie en onmacht.

18 likes

Dat dat is gezegd en dat het in de media is gezegd heb ik niet mee gekregen, ik heb alleen maar gelezen dat die vader in de rechtszaal riep; lafaard je bent een varken.

1 like

Als dat zo is moet de NOS betere journalistiek bedrijven, want dat berichtten ze net op het 12 uur journaal.

3 likes

Ja op nos site staat zelf dit: > “

Op het moment dat de rechters de zaal verlieten schreeuwde T. hun iets na: “Jullie zijn minder waard dan
” De zin kon hij niet afmaken, omdat de vader van een slachtoffer hem uitschold: “Lafaard! Een varken ben je!”

En dit staat ook op ad, nu.nl en dit werd ook getweet door van die rechtbankverslaggevers. Dus vandaar mijn reactie op jou dat ik die tekst nog wel kan begrijpen. Maar als hij heeft gezegd wat jij zegt is het inderdaad niet goed te praten.

Beetje slecht van de nos dan.

1 like

Ja zo irritant. Reageer dan meestal met ja leuke jurk/shirt/broek die ik aan heb he?

Het was een “volgens mij” van de verslaggever. Als die vader dat niet heeft gezegd is het wel echt slecht dat de NOS dit ongecheckt de wereld ingooit.

11 likes

God lekkere journalistiek, volgens mij

2 likes

Als dit niet waar is, neem ik mijn ergernis terug uiteraard. Ik vind dat die vader het volle recht heeft om de dader te noemen hoe hij wil, ik ergerde me aan de generalisatie omdat verdeeldheid precies is wat de dader wilde bereiken.

En anders erger ik me aan de niet-integere journalistiek van de NOS

10 likes

Ik volg het nieuws niet door alle ellende die er altijd op is.
En nu werd ik zojuist staande gehouden door de politie die zei dat ik niet mocht bellen op de fiets. Dus ik zei is dat allang zo? En hun zo jaa sinds vandaag. En toen dacht ik dat het een grapje was van de agent dus ik lachte, maar dat is dus echt zo. Ze vonden dat ik onder een steen heb geleefd.
Schijnbaar is het als burger verplicht om het nieuws te kijken dan want anders heb je kans op boetes
 grrr echt gefrustreerd nu. 95 euro. :roll_eyes:

3 likes