Waar erger jij je aan #4

Ik heb echt zon idee dat de popo nu massaal op straat is gegaan om mensen die appen op de fiets te pakken. Soort van diegene die de meeste een boete geeft krijgt een taart.
Ze hadden er misschien wel een beter3 campagne ofzo voor kunnen geven.

(Voor de rest vind ik het wel een goede wet maar das een ander verhaal)

5 likes

Klopt vind ik ook hoor. Maar ik vroeg ook netjes of ze daar nu speciaal op aan het controleren waren. Dat was schijnbaar niet zo… (zou ik ook zeggen, anders lekker kansloos)

Agente riep ook zo jolig uit het raam, jaaa stopt u maar even mevrouw :crazy_face: hi ha ho.
En ik dacht ik doe niks fout en het was daar druk dus ik fietste gewoon door :joy: :face_with_hand_over_mouth:

Edit: ik ben zo iemand die dan ook nog mega veel vragen stelt aan de politie (spreek die ook niet dagelijks) zo van: mag je wel je navigatie op je telefoon? mag je wel roken? mag je wel muziek luisteren? Maar de regel is dus dat je geen elektrische of ander apparaat mag vasthouden op de fiets. net als in de auto.

5 likes

Je bent echt al de 3e van wie ik lees dat ze een boete hebben gehad en vind het eigk heel gek dat er geen grote bushokjes campagne is geweest :thinking:
Mocht je het nieuws snel en makkelijk ooit wel willen volgen kan ik nosstories op instagram trouwens aanraden, vind dat zo makkelijk!

1 like

Ze hebben er juist bewust voor gekozen om niet eerst te waarschuwen en direct boetes uit te delen vanaf vandaag. Het werd eind januari al bekend gemaakt dat die boetes per vandaag in zouden gaan, dus ze hebben wel bijna een half jaar gewacht met het invoeren van deze nieuwe regel.

7 likes

Kut dus nu kan ik geen koffie meer maken op de fiets?

17 likes

De politie: Vanaf 1 juli 2019 mag u geen elektronische apparaten zoals mobiele telefoons, navigatiesystemen, tablets of muziekspelers vasthouden tijdens het fietsen. Handsfree van de telefoon gebruik maken is wel toegestaan. Uiteraard moet u op het verkeer blijven letten. U mag geen gevaarlijke situaties veroorzaken voor anderen.

Ik lees hier niet dat een gasstel met percolator of french press verboden is op de fiets hoor!

16 likes

Als je je apparaat gewoon in het mandje legt (titel of my sex tape) dan mag het wel

15 likes

Hahaha :joy:

1 like

Haha geweldig jullie reacties, ben meteen wat opgevrolijkt :joy:

1 like

Aan dat mn moeder me zonder context de raarste vragen stelt en dan boos word als ik geeen idee heb waar het over gaat.

Zit ik rustig muziek te luisteren vraagt ze : Meuren? Meuven? Meulen ofziets? "
Ik : ik heh?
Zij : Ja meu meu nog wat?
Ik: heh?
Zij : Wat betekend dat?
Ik: context?
Zij : JA WAT BETEKEND DAT?

Heefr een of andere belanda op dr werk een woord gebruikt voor een persoon die ze op de markt had gezien. En toen andere vroegen van wat betekend dat zeiden ze ja vraag maar aan jullie kinderen… ben ik weer de sjaak.

7 likes

Dat is toch niet het probleem van de politie of van je medeweggebruikers die heb in gevaar brengt door dat ding vast te houden? Ik doe mn telefoon bijvoorbeeld altijd in een tas of jaszak.

2 likes

Herkenbaar! Mijn moeder maakt dan ook meestal überhaupt haar zin niet af en als ik vraag wat ze zegt dan herhaalt ze alleen het deel dat ze wél uitsprak

ok meit

1 like

6 likes

Maar dat is toch best raar? Mensen bewust op kosten jagen zonder ze bewust te maken dat het strafbaar is.
Ik vind het top hoor dat er boetes worden uitgedeeld maar ik snap niet waarom ze niet ook campagne gevoerd hebben vooraf.

4 likes

Helemaal eens! Net als dat mensen wachten tot het rode licht gedoofd is bij een spoorwegovergang en dat je dan hoort dat ze dat alleen doen omdat ze anders een boete krijgen (was bij jeugdjournaal in september).

3 likes

Dat mijn werkroosters nóóit eens een keer uiteindelijk worden zoals ze zijn gemaakt (om verschillende redenen). Vandaag was een collega weer ziek en moest ik 5 uur langer blijven, nu voelt ze zich nog steeds niet goed dus moet ik morgen ook de hele dag voor haar werken. En dan moet ik de rest van de week nog. Gadver. Kutwerk. Iedereen om me heen is nu ook lekker vrij en/of met vakantie en ik zit juist weer nog meer te werken dan ik al doe en ik ben al 1,5 jaar niet langer dan 1 week vrij geweest.

Ik dacht, ik deel even dat nieuws met m’n familie
Yzile: even een reminder, vanaf vandaag mag je niet meer appen en bellen op de fiets
Papa: fietsbel mag wel

@moderators mag deze screenshot wel? Omdat het anoniem is “papa” en alleen een suf grapje?
Het mag op het forum staan van hem.

23 likes

Hahahaha dit is echt zo een ‘dad’ joke.

11 likes

Ik ben bij de bloedbank om te doneren. Zit er al een uur en ben nog niet aan de beurt (voor controle wel gehad). Duurt laaaaang.