Waar erger jij je aan #4

Hahaha "Hello , uit jullie vacature kon i not opmaken wich taal you spreek. So i denk i schrijf this brief in twee talen and i pleur dr (of der als je solliciteerd bij de groningse politie…) a little espagnol doorheen. To show jullie that i spreek veel talen muy bien.

50 likes

Misschien een zonnebril met sterkte? Niet iedereen neemt z’n gewone bril ook mee de stad in :wink:

Was gister in de Jumbo en daar stond het gangpad aangegeven als “soep, pasta, knäckebrød” oid maar de letter ø komt helemaal niet in t Zweeds voor :weary:

13 likes

Jumbo is een grote cultuurbarbaar

2 likes

Zit je toevallig bij Vodafone want dan kan je ‘verlengen’ wanneer jij wil met NEXT. Dan betaal je de resterende toestel maanden af maar dat is of 0 maanden of maar 1.

1 like

Ja of je zet ‘m zo half op je neus:’ Ja sorry is met sterkte, anders kan ik het niet goed zien’. En ik heb vaak niet eens door dat ik 'm nog op heb, zijn toch andere glazen dan gewone zonnebrillen

2 likes

Ja dat snap ik best. En dat het lastig kan zijn. Maar dat maakt mijn ergernis ‘aangesproken worden door mensen met een zonnebril op’ niet minder.

Ik zou dan ff aangeven dat ie op sterkte is en je anders nada ziet. Zonder bericht vind ik het gewoon beleefd om iemand aan te kunnen kijken als je tegen ze praat… Bij mijn andere werk vraag ik ook of ze m ff afzetten. Daarna gaan ze toch een donkere concertzaal binnen dus dan hoop ik toch dat je je andere bril mee hebt.

4 likes

Dat doet mijn vriend met de stofzuiger en ik HAAT DAT ZO ERG. Begint dat ding meteen herrie te maken, hou opppppp.

4 likes

Nouja ik vind het ergens ook wel terecht. Ik heb in zon instelling gewerkt en soms zit je de hele dag uit je neus te eten omdat niemand komt. Duur, en de plaatsen kunnen last minute niet meer ingevuld worden. En vond het ook saai. Weer een halve dag niks te doen.

20 likes

Ik snap je ook wel en dat het lastig is met angst en dat het vervelend is dat je dan ook nog moet betalen.

Feit is wel dat het vaak werkt. Een perverse prikkel is ook een prikkel. En kan voor sommige mensen wel net een duwtje zijn om toch te gaan, waar ze uiteindelijk van profiteren omdat ze dan ook daadwerkelijk behandeling kunnen krijgen. Bij het UWV zijn bijvoorbeeld ook weinig no shows, niet omdat mensen dat nou zo prettig vinden maar omdat ze anders geen geld meer krijgen. Het kan wel mensen net over de drempel duwen om toch maar te gaan. En er zijn al zo lange wachtlijsten in de ggz, zoveel no shows is gewoon erg jammer voor mensen die op hulp wachten.

18 likes

Ik snap je gevoel, maar de mensen bij deze GGZ-instelling kennen je nu toch nog niet (echt)? Juist als een behandelaar kennis met je heeft gemaakt, zouden ze intern iets kunnen afspreken met jou (als dat mogelijk is). Het blijft nu natuurlijk rot voor jou, maar ik denk dat een lijn wel logisch is. Als je bij een GGZ-instelling komt worstel je altijd met iets en voor hen is het natuurlijk lastig te onderscheiden bij wie het meespeelt als het op afspraken aankomt en wie er afzegt vanwege laksheid oid. Misschien is het al te laat maar misschien zou je kunnen kijken hoe het na de eerste afspraak is? Of ze mee willen denken?

Edit: zie net dat je al had afgezegd, dus dan moet je het laatste maar negeren van wat ik zei!

3 likes

Ik snap je punt hoor! Wilde alleen de andere kant belichten.

Ik heb me laatst inschreven bij een nieuwe tandarts. Gister een mail gestuurd dat ik een 1e afspraak wil maken op een vrijdag. Had ik gister om 23.00 uur (?? Wat zijn dat voor tijden?) Een reactie dat ze me voor woensdag om 11.00 heeft ingepland. Ik vraag niet voor niks om een vrijdag, woensdag 11.00 is midden op mijn werkdag. Dus vanmorgen toen ik het las meteen gereageerd dat ik alleen op vrijdag kan. Zag ik net een mail aan ‘geachte heer Luipaard, we bevestigen bij deze de afspraak om woensdag om 11.00 uur’ ik heb zin om mezelf nu alweer uit te schrijven

28 likes

He b ik idd Gedaan! Sorry voor de kut getypt post maar bedankt voo4 de tip haha

Hahaha wtf

Dat ik op tijd een abonnement opzeg, vervolgens geen bevestiging daarvan krijg en daar nogmaals om vraag en dan nu wel een eerste herinnering in de bus krijgen om te betalen. Eh?

Inderdaad, lijkt me niet heel veel moeite om aan te geven dat hij op sterkte is en je hem daarom niet even af kan zetten.

Ik heb ook een vergelijkbare ergernis met bellende of muziek luisterende mensen die gewoon door blijven praten en/of hun oortjes inhouden. Hang gewoon even op of vraag degene met wie aan het bellen belt om even te wachten, en pauzeer je muziek of podcast even, je hebt een interactie met een persoon!

2 likes

Ik zie dit zo vaak bij jongeren/tieners. Dan lopen/zijn ze in een groep maar hebben ze wel een oortje in. Luisteren ze dan tegelijk naar muziek of is dat gewoon ~cool~??

Ohja ik help mensen niet die aan de telefoon zijn. Vind het zo onbeleefd. Ik wacht wel tot je klaar bent. En daarmee wacht dus iedereen die in de rij staat. Dat helpt meestal wel, dan gaan anderen ook protesteren.

9 likes

Ik hou zelf bijvoorbeeld bij de kassa altijd een oortje in (ik zet wel de muziek uit, maar dat kun je natuurlijk niet zien), want anders is er een heel onhandig lange draad die ik vast moet houden en ik heb liever m’n handen vrij om in te pakken. Ik praat dan natuurlijk wel met mensen

1 like