Waar erger jij je aan #4

Niet dat er wordt gezegd dat mijn oppaskind lelijk is, maar er worden wel eens dingen gezegd dat ik denk wtf? “Zo hij heeft echt veel nekvet hè, echt, die nek” “Zooo die wangen” “Heeftie nou een gek oortje? Ja hè?”. Voel me soms persoonlijk aangevallen, hoe durf je als buitenstaander/onbekende commentaar te hebben op MIJN perfecte oppaskind. Laat het met rust, het is/was een baby en commentaar slaat nergens op.
Ik denk echt dat als iemand later iets over mijn eigen kind zou zeggen ik diegene in elkaar kan timmeren :’)

5 likes

Ik voel me zo rot nu. Ik heb een gevoelige snaar en dat is als anderen bepalen hoe ik om moet gaan met geld. Hoe ik omga met mijn geld is mijn zaak, vind ik, en omgekeerd net zo. Ik snap alleen niet dat je het een goed idee vindt om een terrasje met me te pakken en snacks te bestellen waar ik niet van eet (want vlees) om vervolgens mij de rekening te laten betalen omdat je zelf in de min staat. Op het moment dat er betaald moet worden, word ik voor het blok gezet. Prima, ik betaal wel, maar als je me dan ook nog vraagt een hoge fooi te geven dan word ik helemaal leip. Vervolgens mag ik een Tikkie sturen, maar op het moment dat ik het doe krijg ik een hele preek omdat ik gierig zou zijn. Argh, ik ben er zo gefrustreerd over! Ik ben gierig, laat me lekker zelf kiezen hoe ik met mijn geld wil omgaan.

2 likes

Omg, ballen om van alles te bestellen als je geen geld hebt. Op het randje (of eroverheen) van onbeschoft zelfs. Snap dat je geïrriteerd bent, als ze het nou van tevoren aangeven kun je zelf nog beslissen, maar dit is echt lullig.

6 likes

Huh. Maar bestellen, eten en dan een ‘oh kan jij betalen want ik heb niks’? Dat is niet gierig van jou. Dat is mega brutaal van de ander.

11 likes

Die persoon is aan het projecteren. Ze proberen jouw een schuldgevoel aan te praten, zodat je niet achter het geld aangaat waar je recht op hebt. Zij zijn stom bezig om dingen te bestellen die ze niet kunnen betalen en dan ook nog een hoge fooi erbovenop. Het moet niet gekker worden.

Ik zou me overigens serieus wel afvragen of die persoon wel een vriend is of een profiteur.

13 likes

Pff, je reactie raakt me… Ik vind het knap dat je dat eruit hebt kunnen halen, want ik herken wel wat je zegt. Ik vind dat ze vaak profiteert, maar ik probeer daar niet over te oordelen omdat dat haar manier van leven is (en kennelijk vinden anderen het niet erg om voor haar te betalen, dus dan heb ik daar sowieso niks van te vinden). Maar ik heb er dus wel moeite mee. En het voelt inderdaad alsof ik me nu heel schuldig moet voelen en dat doe ik ook, terwijl ik eigenlijk heel veel van haar reactie vind.

Misschien kunnen we het er later nog over hebben. Maar ze zei net dat ze dat niet wilde, dus het is afwachten of het lukt. Ik ben sowieso niet zo’n held in voor mezelf opkomen. De Tikkie had een kleine overwinning moeten zijn, maar is compleet teruggekaatst.

2 likes

Ik vind het gek dat ze (met jouw geld) beslist iets te bestellen wat je niet wilt, plus dwingt een fooi te betalen, dat ze jou dan gierig noemt en het er vervolgens niet over wil hebben terwijl dit voor jou wel belangrijk is. Volgens mij weet ze heel goed waar ze mee bezig is, en ze komt er nog mee weg ook. Lijkt een beetje op afpersing (sorry als ik hard over kom, maar je mag meer voor jezelf opkomen, is niet voor niets dat je er nu zo’n raar gevoel bij hebt) Voor mij zou de vriendschap over zijn. (of je moet haar door en door kennen en ze heeft problemen oid, maar dan zou je erover moeten kunnen praten)

10 likes

Ah, ik hoop niet dat je verdrietig bent geworden van mijn reactie. Dat was niet mijn bedoeling.

Dat profiteren was gewoon het idee dat ik gelijk kreeg van je post. Ik werd er eigenlijk een beetje boos van. Als het een vriendin van mij zou overkomen zou ik precies hetzelfde hebben gezegd.

Ik denk dat heel veel mensen gauw denken dat ze wel fout zijn geweest als je een boze/agressieve reactie krijgt. Maar ik zie helemaal niks wat wat jij fout hebt gedaan. En dat zij er dan vervolgens ook niet over wilt praten vind ik eigenlijk een beetje kinderachtig.

Ik zou in ieder geval erop staan dat je het geld terugkrijgt. En dan moet je daarna maar (samen?) kijken wat er van de vriendschap overblijft.

1 like

Hoe reageerde je op dat moment dan dat ze vroeg/zei dat jij de rekening moest betalen? Ik denk dat ze zulke dingen dus kan flikken omdat niemand haar meteen terecht wijst op juist háár gierige gedrag. Maar het is wel vervelend als het je niet lukt te uiten. Zou zelf denk ik een bericht sturen of het toch wel gewoon de volgende keer zeggen. Iets als van ik vind het niet leuk dat je me voor het blok zet terwijl jij zelf wat wilt bestellen en ik niet maar je me geen keuze geeft tot betalen. Ik bedoel, ze wil het er niet over hebben? Pardon? Jij moet gewoon je mening hierover kunnen geven.
Succes!

Nee, niet verdrietig, je reactie was juist heel scherp en zet me daarom aan het denken.

Ik zou in ieder geval niet financieel van een ander willen profiteren, tenzij die ander daar zo duidelijk oké mee is.

Afgelopen week had een vriendin bijvoorbeeld te veel muntjes op een festival en trakteerde ze, dus ik gaf haar op de terugweg geld (dat vond ik vanzelfsprekend) maar ze drong erop aan dat het haar treat was. Ik vind dat dan lastig om aan te nemen, omdat ik niet wil profiteren van haar ruime salaris.

De vriendin van de eerste situatie weet nota bene dat ik krenterig ben met mijn geld, ik vind het dan lullig om zo tegen me uit te vallen als je weet dat het een dingetje is.

Edit: Door je reactie vraag ik me dan inderdaad wel af of het een vriendin of een profiteur is. Anderzijds vraag ik mezelf nu af hoe loyaal ik ben aan haar als ik een hele vriendschap in twijfel trek om zoiets doms als geld. Volg je me nog? @SayMyName

1 like

Als je geen geld hebt ga je toch niet naar een terras? Dan zeg je goh, ik zit krap zullen we een andere x? En dan had jij nog kunnen zeggen dat je het voorschiet/trakteert ofzo.

Bizar dat diegene dit pas zegt bij het afrekenen en je daarna ook nog beledigt. Ik zou het wel weten met deze zogenaamde vriend.

1 like

Echt heerlijk wakker worden dit: touringcar bussen die vlak bij je raam staan geparkeerd (dikke herrie van de motor) met vervolgens een hele meute aan kids die op schoolreisje gaan :upside_down_face:

1 like

Waarom is het ok om voor de gemeente, of wie de fak dan ook, om zeven uur 's ochtends een potje te gaan betonboren. Ik snap dat echt niet. Waarom zit daar geen regel aan dat het pas na half negen mag ofzo. Zo zo zo kut.

Edit: ze zijn nu ook serieus gestopt he. Lekker boren van zeven tot negen en daarna kappen.

1 like

Aan m’n body die ik vandaag als top draag waardoor je dus van die ondergoedlijnen door mn rokje ziet EN hij heeft geen drukknoopjes dus naar de wc gaan is vet onhandig :expressionless:

Ik heb nogal de neiging om situaties achteraf helemaal te gaan analyseren en dan doel ik vooral op mijn eigen gedrag. Dan ga ik terugdenken aan alles wat ik gedaan en gezegd heb en hoe dat overkwam en of dat stom was.

Dat is sowieso al niet heel gezond, want ik maak mezelf er gek mee en ik voel me er alleen maar kut door, maar als ik heb gedronken heb ik dit echt nog tien keer zo erg. Dus ik zit nu al een paar uur lang precies te bedenken wat ik gisteravond allemaal gezegd en gedaan heb en te piekeren over hoe een stom en raar persoon anderen me wel niet zullen vinden.

17 likes

Heel herkenbaar! Daar kan je jezelf helemaal gek mee maken. Het enige wat bij mij dan enigszins helpt is me realiseren dat anderen dat waarschijnlijk ook hebben, of er ieder geval niet zo na denken over wat je allemaal hebt gezegd. Want denk jij ook zo na over wat iemand anders toen zei en deed?

3 likes

Aan dat het opbouwen van een matchende garderobe zo moeizaam gaat. Elke keer als ik iets zie wat ik leuk vind is het in een kleur die niet in mijn kleurenschema zit.

3 likes

Dat er een vrouw bij de enige kassa die open was , waar dus een hele rij achter haar stond, een kwartier de tijd nam om 300 vragen te stellen over sigaretten. Nog voor dat ze haar spullen had ingepakt…
Mievrouw roken is slecht voor je neem maar gewoon niks mee en loop door.

3 likes

Marktplaats, echt wat een gezeik is dat toch altijd. Ik verkoop een eetset die rond de €1000 heeft gekost voor €50 omdat het ding gewoon in de weg staat en ik er vanaf wil. Hij is nog prima in orde maar zeker niet meer zo goed als nieuw, maarja daar is de prijs ook naar. Nou ik heb een dagtaak aan het beantwoorden van debiele vragen. en hoe mensen lopen te zeiken over iets dat zo goedkoop is! Ook van die vragen welk merk het is en welke houtsoort, doe anders even normaal want het kutding kost net niks. Sorry maar dan ga naar de ikea of jysk en koop een goedkope set die wel helemaal nieuw is.

6 likes

Waarschijnlijk weet je dit al, maar het is aan te raden dat je van tevoren (skip the line-)tickets koopt voor de Vaticaanse musea, want als je ze ter plekke koopt, zijn ze vaak al uitverkocht voor die dag en de dag(en) erna! Wij hadden combitickets voor de Vaticaanse musea, Sixtijnse Kapel, Sint-Pieter, Colosseum, Forum Romanum en Palatijn, ik vond het ideaal!

3 likes