Waar erger jij je aan #4

Soms is de Nederlandse cultuur nog heel ouderwerts

1 like

image
image

5 likes

Op zonvakantie lijkt me dat wel kloppen, als je smeert zoals het “hoort”, maar dat doet vrijwel niemand. Alleen al voor je gezicht moet je om de beloofde bescherming te halen een theelepel smeren
 Iedere twee uur.

Is ook wel clickbait natuurlijk he.

Ik erger me aan hoe mensen het woord vroeger gebruiken. Zo vaak zeggen mensen vroegah. Of ‘vroeger’ waarom? Je kunt het toch gewoon op een normale manier over vroeger hebben.

Ik denk omdat iedereen een beetje in het ongewisse is vanaf welke leeftijd je vroeger mag gebruiken, en dat men daarom vaak ‘vroeger’ of vroegah gebruikt om het voor zichzelf een beetje ironisch te maken. Ik bedoel, ik moet ook altijd een beetje lachen als een kind het over vroeger heeft of een 17-jarige, maar ik weet ook niet zo goed waar de grens dan precies ligt.

Ja, ik denk ook dat dat daarvandaan komt. En daar erger ik me juist zo aan, gebruik dat woord gewoon lekker. Ergernis 2 is dan ook dat 17-jarigen en ook zelfs 8-jarigen van mij lekker het woord vroeger mogen gebruiken.

Iets voor hen dat 3 jaar geleden is op zo’n leven is toch ook vroeger? Letterlijk alles is vroeger, vorige week ook, want dat is vroeger dan nu. Niet alleen mensen van 50-plus hebben recht op dat woord. Ik werd vroeger (ha!) ook altijd door een collega uitgelachen wanneer ik het woord vroeger gebruikte, alsof mijn vroeger er niet toe doet ‘joh, jij bent nog nat achter de oren, dan spreek je nog helemaal niet over vroeger!’ Mag ik dat even zelf bepalen Jolanda, dank je wel.

Wow, het zit me hoog haha!

10 likes

Wat lief! Maar ben zeven kilo zwaarder dan rond deze tijd vorig jaar, kilo’s liegen niet hahaha.

Maar komt weer goed!

Nou ja zeg, ik ga een andere huisarts zoeken. Moeilijk bereikbaar. Als ik bel geeft het aan dat ze in gesprek zijn. En ze hebben geen pauze nu
 voelt niet prettig dit.

Het kan toch dat de assistente in gesprek is?

Maar normaal krijg je toch een bandje met hoeveel er nog voor je zijn? Maar het verbreekt de verbinding met m’n mobiel.

Ze zijn over het algemeen moeilijk bereikbaar en moeilijk om een afspraak te maken. Ik ben altijd meerdere dagen bezig om tot een afspraak te komen oid.

Hmm dat is wel vervelend ja

Iemand die ik ken zet in haar bio en in haar hashtags op Instagram bonusmom, dogmom en twinsmom. Lekker interessant doen?

1 like

UPS.
Voor het einde van de dag

Er gaat weer een teamuitje gepland worden op zondag. Ik wil gewoon weekend hebben ja. Nu met die club kutmensen zitten op mijn vrije dag. Zal wel weer gezeik krijgen als ik niet mee ga.

Ja dan ben je dus geen teamplayer he!!!

4 likes

Ik word al moe als ik aan die hele dag denk. Ik heb zulke drukke krijscollega’s :sob:

De weersvoorspelling voor dit weekend :rage: ik ga altijd op de zaterdag naar de vierdaagsefeesten maar de voorspelling is de hele dag regen op dit moment. Ik ga nog even een zonnedansje doen. Met koningsdag was het ook al zo koud en regenachtig :sob:

Dat ik denk overal uitleg moet geven/verontschuldigen. Mag gewoon thuis werken maar ga dan uit mezelf hele verhaal uitleggen waarom. Moet daar echt mee stoppen.
En mn hond moet niet blaffen net als ik bel. Hij slaapt of speelt rustig, maar zodra ik bel gaat ie los.

4 likes

Ik ben op vakantie en iemand denkt hier dat het normaal is om zijn teennagels te knippen bij het zwembad😡

:nauseated_face:

1 like