Waar erger jij je aan #4

Ik moet nog een week wachten tot mijn scriptie verdediging en kan het echt niet meer aan. Heb al zoveel mensen voorbij zien komen die zijn geslaagd. Van mijn opleiding druppelen ze nu ook binnen. Bij de eerste zitting slaagt maar rond de 56% dus hoe meer ik er hoor hoe meer ik in mijn broek poep dat ik er straks niet bij zit… Nu zullen ze heus niet naar het percentage kijken, maar toch. Echt waarom ben ik nu weer als een na laatste van iedereen ingedeeld en kon je je niet gewoon inschrijven op een plek.

Ik krijg door al die berichten hier over de vanzelfsprekendheid dat iedereen nog twee ouders heeft en dan die tactloze opmerkingen daarover echt zin om mensen te schoppen. Jammer dat ik weinig kracht heb.

4 likes

Ik probeerde me nog een beetje in te leven in haar perceptie, moet er bij zeggen dat het een vrouw uit Parijs is die aardig op stand leeft. Daar is het nog altijd redelijk normaal om een au pair in een zolderkamertje weg te moffelen. Maar dan nog!

1 like

@ninja dat is mijn ergernis ook al dagen :frowning:
Wat moet ik nu kijken de hele vakantie???

Ik heb iets doorgegeven op werk en dat is mis gegaan (stonden fouten in OF die ander heeft fouten gemaakt toen hij het verder doorgaf). Zeggen 2 collega’s: ja ik weet van niks.
Ja het is goed met jullie, ik heb met jullie beide dit doorgelopen en gevraagd of het zo goed was, jullie vonden het beide prima, dus ga nu niet doen alsof ik was fout heb gedaan…

Grr… vandaag ook 1 van de 2 een passief agressieve opmerking over dat ik mn klas niet onder controle had. Dus ik vraag: nou heb je nog tips of dingen die ik anders en beter kan doen, hoor het graag hoor. Maar nee die had ze geen.
Hou dan je mond ofzo.

(Heb ook heel veel lieve collega’s die ik graag zie in vakantie)

Glee , strangerthings , 7 seizoenen van dexter (of waren het er nou 8)

1 like

Verdedig je scriptie met passie voor je onderwerp. En neem de tijd om hun vragen te beantwoorden. Denk van te voren na welke vragen ze zouden kunnen stellen. En wees gewoon jezelf, je weet waar je scriptie over gaat en ik neem aan dat je met kennis en vertrouwen over je onderwerp kan praten. Gaat vast helemaal goed komen.

2 likes

Nanny??? Kind wegbrengen??? Wat is dat voor onzin?

nouja an sich best goeie opties als je kinderen hebt en werkt toch :stuck_out_tongue:

Ja tuurlijk, mijn kinderen hebben ook op de opvang gezeten. Vonden ze best leuk. Maar ik bedoel, kun je alleen maar voor kinderen zorgen als je beschikking hebt over nanny of opvang? Ik hoop toch dat ouders het ook fijn vinden om zelf voor hun kinderen te zorgen. Ik merk dat ik het moeilijk kan uitleggen. Het enige wat ik kan zeggen is dat ouders niet te vervangen zijn.

Die klote titel bij mij :slight_smile:

4 likes

“Mag het ook op haar bolle toet”

Serieus WIE zegt dit zo. Stomme Etos

5 likes

Natuurlijk niet, maar als jij gewoon 5 dagen per week moet werken om überhaupt rond te kunnen komen heb je weinig keus. Ik zat vroeger ook vijf dagen per week bij de opvang/oppas, heb niet het idee dat ik er slechter van ben geworden (behalve wellicht dat mijn oppas als een ketter binnen rookte, maar dat was toen nog wat geaccepteerder en hebben mijn ouders zelf ook nog wel gedaan…), of dat mijn ouders er slechtere ouders door zijn geweest.

4 likes

Ik zeg, ‘I can meet you anytime tomorrow or thursday’ om dan als antwoord te krijgen ‘what about friday?’ …

7 likes

Mensen die een instagramaccount aanmaken voor hun huisdier: cute. Mensen die daar naar zichzelf verwijzen als de ouders van hun huisdier en de posts schrijven alsof het huisdier zelf praat in een soort baby-Engels: ga WEG.

“My mommy took me out to the beach today and I ran like a big boy but my pawsies got all sandy” :sweat::sweat::sweat:

26 likes

Klopt, kinderen worden zeker niet slechter van een oppas of opvang. En ik weet van het dilemma tussen inkomen en tijd voor je gezin. Elke situatie is weer anders. Kortom. Niemand weet hoe het bij een ander is. Dus dat @vuilnisglitter boos wordt over het oordeel, dat snap ik.

2 likes

‘No can do.’

1 like

Dat de trein al een kwartier stil staat en niemand weet wat er aan de hand is

Love it

Dat als ik op kantoor even rustig op de wc zit hoor dat er een man binnen komt (vrouwen-wc) om zijn flesje uit te spoelen. Ze zijn te beroerd om 10 meter verder te lopen voor de mannen wc.
Smoes: ja maar koffie automaat staat naast de vrouwen wc, dus ik doe het meteen even.

Ja euh, ik wil gewoon een rust poepen zonder dat ik weet dat er een man is.

12 likes