Ik ben tegen drugs (ook wiet) en wat ik echt eeeenorm irritant vind is de reactie “nou alcohol is ook niet goed/alcohol is vaak schadelijker/alcohol is ook drugs”.
Ik ben ook tegen veel alcohol??? Ik vind het ook belachelijk als je zoveel drinkt dat je dingen vergeet of niet meer helemaal bewust bent van wat je doet? Waarom gaat iedereen er van uit dat ik alcohol en de invloed daarvan wel normaal vind???
Laatst was ik dus op een feest met 30 man ofzo en ik ging met de auto. Het was namelijk 45 minuten fietsen en het regende. En letterlijk iedereen zei wow??? Auto??? Dan kun je niet drinken??? Dus ik zei ik drink zo vaak niet haha. Nou, eigenlijk zei iedereen die bij mij in de buurt stond dat ze het echt niet leuk vinden als ze niet kunnen drinken op een feest. Dan gingen ze liever niet. Dit vind ik echt een zieke gedachte en ik erger me dat dat de norm is blijkbaar.
Even een anonieme pol:
Heb jij alcohol nodig om het leuk te hebben? Met andere woorden: ga je liever niet als je niet kunt drinken?
Als je het leuker vind met alcohol maar ook prima zonder kan moet je gewoon nee stemmen.