Waar erger jij je aan?

Internationale studenten die nu nog een kamer willen vinden :roll_eyes: Begin gewoon op tijd met zoeken. Niet twee dagen voor je introweek.

1 like

Bij Origins kan je nog je geld terug krijgen als je zegt dat het niet bevalt.

Ik denk eerder dat het een ā€˜last resort’ is. De markt voor kamers, specifiek voor internationale studenten, is echt ƩƩn grote hel. Weinig aanbod, veel oplichters, universiteiten die het niets boeit zolang ze maar geld krijgen van ze en Nederlandse studenten die in bijna alle gevallen niet openstaan voor het samenwonen met internationale studenten.

Ken meerdere internationale studenten die naar Nederland wilden komen dit jaar, maar het is echt praktisch onmogelijk om iets fatsoenlijks te vinden.

5 likes

mijn gootsteen is verstopt en ik ben dan zo irritant want daar ga ik me dan heel de avond druk over maken. why? het helpt hele-maal niets. ik HAAT dat piekeren van mezelf. heb zulke drukke gezellige leuke dagen achter de rug en hupppaaaa ben gelijk weer sjaggi. om, eigenlijk, zoiets onbenulligs. gatver

1 like

Nou ja, van wat ik van buitenlandse vrienden die hier komen studeren weet is dat ze allemaal overschat hebben hoe veel kamers er waren destijds en een week van te voren begonnen. En dit was vorig jaar/jaar daarvoor. Ik weet dat het een kut situatie is, vooral voor internationale studenten, maar veel van wat ik voorbij zie komen zijn pas een week of twee bezig met zoeken. Dan ben je gewoon te laat. Een Nederlandse student krijgt nu ook niks meer. De stad waarin ik studeer is behoorlijk accommoderend (= de universiteit doet heel erg haar best te helpen) naar buitenlandse studenten, maar dan moet je wel op tijd beginnen.

1 like

Ben het er zeker wel mee eens dat er ook genoeg naĆÆeve mensen tussen zitten die het inderdaad niet handig aanpakken.

Schrijf ook voornamelijk over wat ik op m’n eigen universiteit zie en dat is allemaal heel schrijnend. Deadline voor aanmelden accommodatie universiteit licht ver voor het moment dat veel studenten überhaupt weten of ze er mogen studeren; housing office is 4! uur per week open, staat blijkbaar ook maar ƩƩn persoon op. Ben je alleenstaande moeder met een kind die wil gaan studeren, pech, maar dan kun je niet meedingen. Zelfs mensen die heel hun leven in buitenland gewoond hebben, maar wel een Nederlands paspoort hebben , kunnen zich er ook niet voor inschrijven. Dat is niet echt the way to go imo.

1 like

Ik ben het er mee eens dat het zo slecht geregeld is overal, bijna in elke stad is er een te kort. Bij ons vind ik het nog wel mee vallen vergeleken met bijv. Wageningen maar zelfs dan is het een drama. Er zijn wel studenten hotels maar die zijn zo duur… Al scheelt het wel dat er überhaupt iets is voor buitenlandse studenten die niets hebben kunnen vinden/te laat beginnen.

2 likes

Zie zelfs al mensen hun inschrijving voor bijv. The Student Hotel doorverkopen voor nóg meer omdat ze toch iets anders gaan doen.

Bottom line: vind dat Nederlandse universiteiten maar even die enorme wildgroei moeten heroverwegen zolang er niet genoeg accommodatie in de stad beschikbaar is.

1 like

Ik had met m’n 3 jaar inschrijf tijd nog weinig kans hahahaha :disappointed_relieved:

Ken ook een huisbaas die z’n huurders heeft verboden om gras te maaien zodat hij dat zelf kan doen en vervolgens verrekenen als servicekostenšŸ˜‚

2 likes

Ik ken trouwens ook een aantal internationale studenten wiens ouders gewoon een huis gekocht hebben en dat verhuurde aan hun kind + wat vrienden. Kan ook nog als je rijk bent :woman_shrugging:t2:

@Santeria heerderweg is niet slecht imo. Ik denk dat ik rond een slechte periode op zoek was, want midden van het jaar. Dus stiekem ben ik zelf ook schuldig aan m’n woning slecht regelen. Maar ik heb niet gebedeld op Facebook dus ik geef mezelf pity points

1 like

Mijn vader kan echt zo fucking goor doen.
Ik snap dat je thuis wel eens boert of een scheet laat, ik laat ook geregeld een scheet. Maar nu heeft hij echt zo 10 boeren na elkaar gelaten echt gadver, het zijn ook echt zo van die boertige boeren, bah ik word er echt naar van.
Hij boert echt zo vaak en ik vind dat echt gewoon vuil.

4 likes

Het gevoel dat je moet niezen. Maar dat het dan niet lukt.

Ik ben echt zo chagrijnig. Ik neem 's ochtends altijd medicatie met sinaasappelsap (en dan is het nog amper te zuipen) maar nu heeft iemand thuis alles opgedronken en in plaats van dan een klein beetje over te laten / een nieuw pak te halen

spoiler

In Delft? Daar woonde jij toch?

Ik dacht dat ik zoiets had gelezen (op het oude forum) maar dan heb ik me vergist. Ja, ik snap je ergenis in Amsterdam. In Delft valt het wel mee met toeristen, het heeft wel iets gezelligs.

Een dropveter? Of bedoel je zo’n snoepketting?

klasgenootjes. School is nog niet eens begonnen en ze komen echt met debiele vragen via whatsapp die ze zelf ook kunnen beantwoorden als ze even nadenken.

1 like

Ik haat die premium artikelen op 2 nieuwsapps. Nu wil ik weer wat lezen over Jos Brech, premium. En geen zin om mijn email adres door te geven. Maak die berichten voor iedereen!

1 like

echt een hel (’: