Aan sommige freelancers.
Ik zit in zo’n facebookgroep en een meisje had gevraagd of 12,50 per uur een goed tarief was om mee te beginnen.
Vallen er gelijk 20 vrouwen over haar heen dat zij hun ogen daar nog niet eens voor open doen en dat 50 euro veel realistischer is
Nou sorry hoor, ik wéét dat je als freelancer veel moet afdragen maar als beginner 50 euro?? Je bent God niet?
Ik vind voor mezelf 15 euro per uur al eigenlijk aan de hoge kant, welke gek wilt dat betalen
12.50 netto of bruto?
wat voor soort werk ging het om?
Door die freelancers die 12.50 per uur vragen wordt de markt wel verziekt
En dat “welke gek wilt dat betalen” slaat natuurlijk nergens op.
Wat voor werk doe je eigenlijk? Ik las iets over programmeren/coderen? Ben benieuwd!
Nou ik kan me niet voorstellen dat iemand mij 50 euro zou willen betalen voor mn typkunstjes. Je moet dat toch op kunnen bouwen? Ik snap het denk ik gewoon niet, hoe kom je aan je eerste opdracht als je even veel geld vraagt als ervaren meiden?
In deze situatie ging het om logo’s ontwerpen geloof ik en dat meisje had er een fulltime baan naast
Ik vind het enorm van je skills afhangen en van nog enkele andere factoren, ging het om bruto of netto? Ik zag het ook voorbij komen maar geen zin om het weer op te zoeken, haha. Ik zie namelijk ook wel eens beginners die dus juist wel gelijk heel veel vragen, waarbij ik denk: jij zit echt nog niet op dat niveau.
Anderzijds erger ik me ook aan mensen die alles voor cheap doen en de markt ‘verzieken’.
Aan weer een andere kant merk ik daar niet zoveel van, het is gewoon ander publiek wat op de ‘duurdere’ mensen afkomt. Ook die doelgroep blijft logo’s / teksten / foto’s kopen etc.
Nouhou ik heb een super leuk filmpje van 1 sec en kan dit niet uploaden op insta omdat het te kort is
Als iemand toevallig tips heeft hoe je dat kan omzeilen dan hoor ik het graag!!
Ik had een vriendje die zichzelf verhuurde als kelner, die moest €48/uur vragen om €15 netto over te houden. Dat is wel fysiek werk, dus de arbeidsongeschiktheidsverzekeringen zijn duurder enzo, maar als je gewoon een pensioen moet opbouwen en verzekeringen moet betalen en belasting afdraagt kun je niet een factuur sturen voor €15/uur, dan maak je verlies
Ik heb een eigen bedrijf dat videogames maakt
Cool!!! Echt leuk
Ik had vaak gecombineerde vakken met studenten van Game Studies aan de uva en sommigen van hun lieten wel eens gave dingen zien!
Maar jij bent student toch? Dan snap ik dat je niet de volle pond gaat vragen
Dat is gewoon een kwestie van een portfolio opbouwen (tijdens je studie al), zodat je werk hebt om te laten zien aan toekomstige klanten
Als je in dit geval afgestudeerd bent als grafisch ontwerper en dan 12.50 per uur gaat vragen voor het ontwerpen van een logo… dan zou ik mijzelf iig niet serieus nemen.
Ik probeer kleding te verkopen en iedereen vraagt om aanfotos. Maar dat gaat niet want HET PAST ME NIET. En dan niet meer reageren he
Het was gewoon ‘is 12,50 een goed tarief’ dus ik heb geen idee of het bruto of netto was
@Xiomara zij was geen grafisch ondernemer van beroep geloof ik. Ze zei in ieder geval dat ze al een fulltime baan had
Ik ben vandaag een kuttekop genoemd door een bejaarde die OP HET FIETSPAD LIEP. Als je liever aangereden wordt, be my fucking guest. Ouwe zak. En dan ook nog zeggen dat IK me moet gedragen.
Haha kuttekop ook echt. Hoe heb je gereageerd?
Ik ben gestopt! En heb boos gezegd dat hij veel te oud was om zo tegen mij te praten en toen heb ik hem een pensionado genoemd! Ik wilde veel ergere dingen zeggen maar ja, ik was boos op hem omdat hij me een kuttekop noemde dus kon niet echt hetzelfde doen. Maar die gast stond zo achterlijk te tieren in mn gezicht, veel te dichtbij ook, kwam er met geen woord tussen. Ik voelde me zo kwaad en machteloos. Motherfucker.
Ja logisch! Je hoeft je niet te laten uitschelden.