Waar erger jij je aan?

Ja zo irritant. Net als deze: “Mag ik je wat vragen?” “Dat heb je net gedaan, hahaha!” ha ha :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Herkenbaar! Ik heb ook zo vaak dat ik geen zin heb in sociaal gedoe, maar mezelf er toch maar heen sleep (want ja, zo veel sociale dingen heb ik nou ook weer niet haha). En 9,5 van de 10 keer is het hartstikke leuk en gezellig en vind ik mn stomme gedachten erover achteraf gewoon bijna genant.
Fijn iig dat je toch een leuke avond hebt gehad gisteren!

1 like

Dat had ik gisteren ook met een red velvet cheesecake die helemaal niet aan de verwachtingen voldeed. HEb hem wel opgegeten maar eigenlijk jammer van de calorieen.
Ga vandaag maar op zoek naar een ander

1 like

Dit heb ik helaas ook. Inmiddels een forse appel allergie en kan ook steeds minder fruitsoorten eten (ook precies de soorten die jij noemt). Wat een ellende he

1 like

Vrienden die appen dat ik altijd bij ze terecht kan als het nodig is, maar die in real life echt nul moeite doen. Zo’n bericht van ‘als er wat is hoor ik het wel he’, maar op het moment dat ik bijna jankend op een bankje zit niet even checken of alles oké is. En dan achteraf weer appen dat ik er verdrietig uit zag en dat ik aaaaltijd bij ze terecht kan.

Of die gewoon überhaupt niet even vragen hoe het gaat terwijl ze zelf doorgaan over hun problemen. Ik bedoel als je elkaar een paar dagen niet gesproken hebt is een algemene ‘hoe is het ermee’ toch gewoon normaal? Dus als ik dat vraag en jij geeft uitgebreid antwoord waar ik netjes naar luister is het minste wat je kan doen toch ff dit terugvragen? En het allermooiste is nog, toen laatst irl werd gevraagd of het wel ging, en ik zei nee, kwam daar gewoon geen reactie op??

Ik vind het echt fucking moeilijk om zelf uit het niets te beginnen hierover dus grijp elke mogelijkheid aan, maar die komen gewoon niet.

1 like

Ja vind ik persoonlijk ook.

Ik vind sowieso verwachtingen over hoe een ander zich zou moeten gedragen heel naar, want als je niet uitspreekt wat je verwacht kan een ander daar 9 van de 10 keer niet aan voldoen. Iedereen wil graag aangevoeld worden in wat je nodig hebt, maar dat is helaas bijna nooit reeel.

Wat dat betreft vind ik het een beetje ‘makkelijk’ om teleurgesteld te zijn in je vrienden dat ze niet reageren zoals jij dat het liefste hebt. Vaak zien mensen het niet, of ze proberen het wel maar weten niet goed hoe. Je kunt bij me terecht vind ik daar wel een voorbeeld van. Niet iedereen is er even sterk in. En niet iedereen vind hetzelfde prettig. Ik wil graag alleen zijn als ik me kut voel, iemand anders juist niet. Ik zou instinctief iemand alleen laten omdat ik dat prettig vind, terwijl iemand anders dat als ongeïnteresseerd kan beschouwen. Maar als iemand dan tegen me zegt: ik zou willen dat je nu bij me blijft, zou ik dat met liefde doen. Een van mijn beste vriendinnen is psychologe en die zegt altijd dingen als: ik merk dat je slecht in je vel zit en dat vind ik vervelend voor je. Ik wil je graag helpen maar ik weet niet hoe. Wat zou je willen dat ik voor je deed? Maar niet iedereen is psycholoog, vaak kan ook niemand echt iets doen maar erkenning is wel belangrijk.

Maar ik denk dat het altijd beter is om zelf aan te geven dat je je slecht voelt en eventueel wat een ander zou kunnen doen (bij mij vaak niets. Maar het delen helpt al) in plaats van teleurgesteld te zijn in anderen. Ik denk dat het vaak meer uit onhandigheid komt dan iets anders.

8 likes

Mijn tampon zit scheef.
Letterlijk.

5 likes

Ik zeg dat ook altijd. Maar ik bedoel het eigenlijk niet als grapje. Ik word gewoon knettergek van al die domme collega’s die iedere keer weer met vragen komen

Mensen die nu net doen alsof Delft de gevaarlijkste stad ooit is. Hou op zeg!

2 likes

Ik ben het hier ook meer mee eens, je mag best van je vrienden verwachten dat zij ook een keer doorvragen. Ik zou dat zelf als vriend ook doen en eventueel zeggen, als je het er niet over wil hebben mag ook, maar misschien wil je er toch meer over zeggen?

Dus ik vind dat het initiatief/assertiviteit van beide partijen mag komen. Niet telkens verwachten dat de ander maar moet doorvragen, maar soms voelt het ook vervelend dat de ander niet doorvraagt. Zelf voel ik me dan al gauw teveel (dat heb ik wel eens aangegeven, dat het prettig is als een ander eens doorvraagt omdat ik zelf niet altijd durf)

1 like

Aan Goede Tijden. Ik kijk gemiddeld 1 keer per week, en steeds zie ik die rotkop van Loes weer en valt de naam Jan Maas en dan zap ik weer verder :crazy_face:

4 likes

@Wijntje @Damnatio @anon69702710 Volgens mij word ik niet helemaal goed begrepen of heb ik het zelf onduidelijk neergezet. Het ging me specifiek over van te voren hulp aanbieden en achteraf dingen constateren, maar op het moment zelf niks tegen me zeggen. Dat vind ik gewoon raar, je merkt het maar je zegt niks. Ik zeg niet dat het onbegrijpelijk is en ik geef zelf ook aan dat ik het moeilijk vind erover te beginnen want anders had ik dat natuurlijk gedaan.

Ook vind ik het vrij normaal dat je vrienden ook terugvragen hoe het gaat, vooral als ze weten dat het soms even wat minder gaat. Zoals @Vanitas zegt, je voelt jezelf al snel teveel en wil problemen niet bij anderen opdringen.

Ik begrijp heel goed dat je soms niet weet hoe je het moet vragen. Ik weet vaak niet hoe ik het moet zeggen. Maar dan blijft het nog wel een ergernis.

Vind het ook niet zozeer verwachtingen hebben en dan teleurgesteld zijn? Vind het vooral wél een gemis en gewoon heel jammer omdat de stap voor mij dan zoveel moeilijker is. Dat laatste is niemands schuld maar is nog wel vervelend.

Anyway, bedankt voor het reageren. Ik weet heel goed dat ik het zelf moet aangeven en ik ga even bedenken hoe.

3 likes

Zit er ook zand bij?

1 like

Ja, terugvragen hoe het gaat vind ik ook wel vrij basic.

Succes met de lastige situatie. Als je je kut voelt, voelt het nog drie keer zwaarder als je het idee hebt alleen te staan, dus ik hoop dat je snel een oplossing vindt die voor je werkt. Knuffel.

1 like

Ja idd! Vooral ook dat het nu pas begint (ik ben halverwege de 20 hallo) en dat het er steeds meer worden :tired_face:

1 like

Haha de mijne ook vanmiddag!

Winkels die niet zo’n rek bij de paskamers hebben waar je de kleding die je niet neemt op kunt hangen :roll_eyes:

8 likes

Ik bestelde vandaag een chai latte met sojamelk maar ik weet vrij zeker dat die eikel er gewone melk in heeft gedaan want mijn lijf is helemaal over de rooie :face_with_symbols_over_mouth:

Die verhaallijn smeren ze ook eeuwig uit. Elke keer als ik toch besluit te kijken gaat het daar weer over.

1 like

Mensen die spreekwoorden nooit volledig gebruiken (bijv. “De appel valt niet ver van de boom”) maar altijd zeggen “iets met…” (bijv. “Iets met een appel en een boom.”) :mad:

19 likes