Vandaag moesten we een soort van coaching doen en ook stellingen/vragen over jezelf beantwoorden hardop. Ik kreeg als vraag iets van ‘Wat is je grootste kracht als docent’ en toen zei een jongen (die ik totaal niet ken) ‘lief zijn’ als opmerking (toen ik aan het nadenken was) en ik werd daar van binnen zo boos om eigenlijk. Het slaat nergens op maar omdat ik dan een meisje ben, is mijn kracht ‘lief zijn’?? Dat is echt zo’n onzin. Eigenlijk zou ik het als compliment moeten zien misschien maar ik denk steeds alleen maar aan hoe ik vind dat ik niet serieus genomen word als ik als grootste kracht ‘liefheid’ heb (ohja en ik ben docent in de bovenbouw op de middelbare, dus dat is wel een belangrijke toevoeging haha)
Nee ja ik zeg ook weleens thuis ‘niet vergeten wie de baas is he ;););););)’ maar dit is gewoon creepy haha
Het allerergste vind ik nog ‘die kleine’
Aan bijna alle straatmuzikanten.
Met eervolle vermelding voor de accordeonspelers rond Utrecht centrum/HC
Ik snap je irritatie helemaal! Natuurlijk is lief zijn een goede eigenschap maar er zijn nog zoveel meer kwaliteiten en krachten die je als docent moet hebben
Ja inderdaad! En het ging ook echt over je grootste kracht dus dan staat dit toch echt wel iets verder in het rijtje…
Misschien bedoelde hij het in vergelijking met de anderen, dat die nogal hard zijn en jij meer empathie hebt. En uiteindelijk heb je er wel veel aan, leerlingen doen echt meer voor je als je een goede band met ze hebt.
Ja, maar dat valt niet onder “lief zijn” in mijn ogen. Als je in een eindexamenklas lief bent tegen alle leerlingen dan lopen ze zo over je heen. Een band creëren is een van mijn sterkste punten, maar de reden daarvoor zou ik niet samenvatten als “lief zijn”. Ennn belangrijker dus: die jongen kent mij totaal niet dus hij kan dat ook niet zo diepzinnig weten haha.
Oh nou leuk van hem dan.
Dit ja, zo irritant! Krijg ik ook altijd als commentaar ‘je bent een lieve juf!’ Nou je moet eens horen hoe ik die pubers soms toespreek, niks liefs aan.
Ik heb geloof ik wel andere kwaliteiten. Noem me behulpzaam of geduldig, maar lief? Dat zegt toch niks over je professionele functioneren?
En al helemaal niet als iemand je niet goed genoeg kent.
Haha ja en de straling van de magnetron :’)
Buurkinderen. Met bal.
Vinden jullie het heel erg gek om aan de buren te vragen of er niet meer met een bal gestuiterd kan worden? Het is niet eens spelen, maar stilstaand stuiteren terwijl er gekletst wordt. Vind het best moeilijk om in te schatten wat nou wel en niet kan qua spelen van kinderen (die wel boven de 10 zijn trouwens, geen 2jarigen ofzo).
Dit precies ja!! Met liefheid kom je er niet bij pubers hoor haha
Dat er altijd eten tussen mijn tanden blijft zitten en dat ik dat er dan uit moet pulken grrr
Het is voor het huis, wat effectief onder mijn slaapkamerraam is. Ik vind ook dat kinderen moeten kunnen spelen, dat is ook een beetje het probleem ermee. Het gaat trouwens om een ruim opgezette nieuwbouwwijk met heel veel speelmogelijkheden. Het is niet dat dit de enige plek om te spelen is. Speelgeluiden vind ik trouwens geen probleem. Dit is stilstaand stuiteren en dan letterlijk een paar uur lang (vanavond van ong 19.00 tot 21.30). Geloof dat ik toch maar ga vragen of ze er rekening mee willen houden.
Mijn bovenburen. Ze hebben een jongetje van 3 en die stampt door het hele huis, onze vitrinekast trilt uit elkaar! En dat allemaal na 11 uur 's nachts! Echt slechte ouders
Dit is een interessante… ik heb weleens begrepen dat al die angst daarvoor te herleiden is tot één artikeltje dat ooit ergens was verschenen.
Ik zou er wat van zeggen.
@Cozycute Je moet het er niet bij laten zitten, hoor! Ik heb ook ooit een claim ingediend bij zo’n instantie, maar dan voor vertraging bij Ryanair, en na ruim 13 maanden hebben wij alsnog 250 euro p.p. teruggekregen!