Waar erger jij je aan?

Ze lopen daar nog een beetje achter inderdaad…

Ja ook qua interieur :stuck_out_tongue:

ik heb gebruik gemaakt van het aanbod van NS voor afstudeerders (40% daluren korting)
kom ik er vandaag achter dat dat alleen voor treinen geldt en niet voor de bus :disappointed_relieved: ik hoef nooit met de trein. achteraf, logisch ook want ja NS haha?!!
en nu heb ik die dus genomen en dacht ik ‘oke dan betaal ik wel zelf voor zo’n dalurenkorting geldend voor de bus’. kun je die twee abonnementen niet tegelijkertijd hebben op je pasje. :disappointed_relieved: maandag maar even bellen naar hun klantenservice. jammmmer had echt gedacht dat die korting ook voor bussen was.

Ugh ik ben mijn scriptie aan het (af)schrijven en echt helemaal gesloopt, zit er echt een beetje doorheen. De meeste mensen om me heen weten dat ook wel een beetje want heb ook wat (sociale) dingen afgezegd om die reden de afgelopen tijd. Nu krijg ik, o.a. van die mensen, continu appjes met “hoe gaat het met de scriptie?” - oké chill lief, dacht ik, een blijk van interesse - en direct daarna “zou je misschien…” Gevolgd door de vraag om binnenkort te helpen door gratis werk voor ze te doen wat ik normaal betaald doe (nu dus niet want te weinig tijd door die tyfusscriptie) / te helpen met verhuizen of klussen / andere dingen voor ze te doen. Oh en specifieke vermelding voor mensen die zeggen “mag ook na je deadline hoor”. :face_with_symbols_over_mouth:

Echt ZO irritant, heb zin om alleen maar te zeggen “hee hoi scriptie gaat nog steeds kut werk nu 7 dagen op 7 en slaap zo ongeveer 5 uur per nacht” want hoezo moet ik nog steeds uitleggen dat ik tot mijn deadline geen tijd heb om te helpen met andere dingen? Ik help altijd, met alles, zeg eigenlijk ook nooit sociale dingen af, sta altijd te verhuizen of te verven of andere vriendendiensten te verrichten, waar is het aanbod om míj de komende weken te helpen? Word er echt pissig van. En eerlijk gezegd, eerst dacht ik oké kan inderdaad erna wel komen helpen met van alles en nog wat, maar nu denk ik NEE ik ga erna gewoon nog even lekker alleen weg of gewoon in mijn bed liggen stinken en iedereen zoekt het maar lekker UIT.

Nu lees ik de appjes gewoon en laat ik ze onbeantwoord, doei.

2 likes

Ja ik vind het zo stom dat je geen twee abonnementen op een pasje kunt hebben. Ik mag geen studenten ov omdat ik een kortingsabonnnement heb. Ik snap dat dat elkaar in de weg zit, maar ik heb recht op die studentenov en ik betaal 22 euro per maand voor dat kortingsabonnement. Echt niet eerlijk :frowning:

Als mensen geen categorie toevoegen aan hun nieuwe topic.

image

11 likes

Kan je een abbo op een anonieme ov chipkaart zetten? Anders zou ik met 2 pasjes reizen.

Ik vind het zo stink irritant dat vaak in series enzo de man het “helemaal heeft gemaakt” als ie een goeie baan, mooie auto en mooie vrouw heeft. Want mooi is blijkbaar het beste wat je als vrouw kan zijn ?? Ik zou zelf nooit denken woow I made it kijk wat voor een lekkere man heb ik gescoord jongens. Dat zou gaan over dat hij heel lief of zorgzaam of intelligent zou zijn.

9 likes

Aan mensen die me op instagram niet volgen maar wel al mn filmpjes kijken.
Dat kan ik zien stalker…

6 likes

Stuur ze een bericht dat volgen gratis is.

3 likes

Nee, voor een abonnement moet je een pasje op naam hebben (op een anonieme kun je ook niet betalen met automatische incasso)

Aan de kerk die hier om 9u zondagochtend meent te moeten luiden. Kut dorp.

1 like

Ik heb wel twee abonnementen?? Misschien omdat het week vrij en weekend vrij is

1 like

Ik legde dit aan m’n vriend voor, wat z’n vrouw zou zijn als ie super succesvol zou zijn (trophy wife weet je wel, super mooi of nog iets anders) en hij zei alleen maar “jou natuurlijk!”

Maar goed ja in general welkom in het patriarchaat van de wereld waarin mannen zoals Donald trump bepalen dat het beste wat een vrouw kan zijn gewoon mooi is

Wel lekker modern van hem. Mannen kunnen ook geldwolven zijn!!!

Ja dat kan misschien wel. Maar een abonnement is alijd dominant dus als je week korting combineert met studenten week vrij gaat dat niet goed omdat het systeem niet weet of je dan vrij mag of met korting

1 like

Ik erger me er aan dat een van mijn goede vriendinnen X. zo moeilijk te bereiken is.
De ene keer heeft geen mobiel, de andere keer geen internet of tegoed om een sms te sturen. Dan duurt het lang vooraleer ik antwoord heb.

Maar wat ik nu eigenlijk vervelend vind is: ze zegt iedere keer als we elkaar zien dat ze een beetje jaloers is op de vriendschap tussen B. en mij. Maar B. en ik wonen in dezelfde studentenstad en koken vaak samen of studeren vaak samen. Het is ook veel makkelijker om spontaan af te spreken. Anyway vriendin X vindt het pijnlijk om te zien dat ik zo goed overeenkom met B. omdat ik ook een lange tijd zo intens met haar, X., ben omgegaan. Maar in die periode woonde X ook nog in mijn studentenstad en studeerde ze ook nog, waardoor afspreken veel vlotter ging.

Nu wonen we verder van elkaar en werkt ze ook heel veel, én is ze moeilijk te bereiken waardoor afspreken dus moeilijk gaat. Ik heb haar al in mijn examenperiode midden juni gezegd dat ik naar haar toe wil komen na mijn examens. Naarmate mijn examens aan een eind kwamen heb ik haar ook verschillende keren een bericht gestuurd en gevraagd of ze kon doorgeven wanneer we konden afspreken. Soms antwoordde ze niet, de andere keer zei ze dat ze het nog aan haar baas moest vragen wanneer ze vrij was… maar ik weet nu dus nog steeds niet wanneer ze kan.

En eerlijkgezegd ben ik er op dit moment een beetje klaar mee. Ik heb afgelopen maand al verschillende keren contact gezocht en zij amper. Ik weet wel dat ik nu wel weer een bericht kan sturen met de vraag wanneer ze nu kan afspreken maar ik heb er op deze manier echt geen zin in.

En als we elkaar dan zien, zal ze wss weer zeggen dat ze me mist en dat onze vriendschap minder is maar op dit moment denk ik echt “doe dan moeite voor me!!”.

Zo dat moest ik even van me afschrijven. Ik zal het haar sowieso wel zeggen als ik haar zie maar pff nu ben ik toch echt geïrriteerd.

1 like

Er is dus een facebookpagina, spotted in Breda, en als je dan bijv bij uitgaan iemand tegengekomen bent kun je daar een berichtje achterlaten. Ik zie SUPER SUPER vaak bijv
‘Ik zoek Nick van 24 jaar, je studeert scheikunde, woont in Breda Noord en droeg een rode polo. We zagen elkaar donderdag bij de graanbeurs’
Nou op zich prima, maar dan gaan er miljoen mensen hun vriend taggen die GEEN Nick heet en ik vind dat zooooooooo irritant!! Ze zoekt Nick, geen Jeroen, Mark, Stan of Tim. GA WEG!!!

Het is maar net waar je je aan ergert natuurlijk, maar jezus christus te paard wat vind ik dit irritant.

18 likes

Gelukkig ben ik niet alleen :exploding_head:

1 like

Dat ik nog geen 50 posts heb maar wel graag mee wil posten in bepaalde topics in het ledengedeelte. Maar ik wil ook niet heel veel onzinposts schrijven om er maar in te kunnen.

3 likes