Waar kwam jij pas heel laat achter?

Ik vind dit eigenlijk wel mooi ook, want het is op een andere manier naar dat glazen plafond kijken maar het resoneert ook!

5 likes

Ik heb een tijdje gedacht dat glazen plafond iets positiefs was, het leek me wel mooi, een plafond van glas. Alsof je dan lekker naar de lucht kon kijken

4 likes

Dit is eigenlijk #metoo avant la lettre. Of tenminste de link tussen vrouwendiscriminatie #metoo.

3 likes

Dat er een falafel emoticon is —> :falafel:

7 likes

Ik keek de Nederlandse versie en ik verstond zelf ook altijd woogity

Ik verstond in het NL inderdaad altijd boogity boogity🤷🏼‍♀️

26 likes

Ik verstond altijd ‘boogity woogity’, dus half goed dan :stuck_out_tongue:

19 likes

Dat je een regenton niet gewoon neerzet in een veld om regen te hangen maar dat je die onder/aan een regenpijp zet

We willen er 1 kopen, mn man zegt dat dat ene model niet echt achter de deur past. Ik zei huh dan zetten we die toch in de andere hoek? Nee dus

34 likes

Dat Amerikanen het woord “homely” gebruiken om een onaantrekkelijk persoon te beschrijven

2 likes

Dat Jysk goedkoop is en ze een soort Ikea-achtige spullen hebben! Ik dacht altijd dat ze daar alleen hele dure bedden en badkamerspullen hadden. :joy:

Ik vind de Jysk eerder nog de action onder de meubelzaken.

31 likes

Nou inderdaad ikea is nog veel te goed voor wat ze daar hebben. Als je een kastje aan tikt vergaat het al

3 likes

Ik associeer Jysk vooral met studenten die daar een bed kopen en na een halfjaar gaan klagen over hun rug. Had dan gewoon een goed, betaalbaar bed gekocht bij de Zweedse Meubelboer. :sweat_smile:

3 likes

Moet zeggen dat ik best wat prima meubels van de Jysk heb (gehad), in ieder geval voor het geld wat je ervoor betaald. Vind overigens die winkels wel altijd zó deprimerend. Ze investeren in ieder geval niet in een prettige winkelervaring, haha.

14 likes

Mijn eettafel en stoelen zijn van de Jysk en het is echt meer dan prima voor wat het mij gekost heeft. Het is geen mindere kwaliteit dan Ikea vind ik

2 likes

Ik deed er zo lang over om te beseffen dat er regenton stond :see_no_evil: Ik las het steeds als regentes en kon maar niet bedenken wat een ré-genton was…

1 like

Had m op je hoofd gezet :joy:

1 like

Haha sorry ik zie het gewoon voor me. Het is toch ook wel belachelijk. Hoe zagen ze het zelf voor zich dan?

1 like

Backstory:
Ik kreeg de tip om via Zeikschrift te kijken of er nog podcasts waren over white privilege. Gisteren besloot ik dus op aanraden 1619 te luisteren en al snel zat ik bij aflevering 3 over muziek. Toen kwam opeens een fragment van dit nummer en ik zat echt verbaasd te luisteren.


Vanaf 0:25
Het kwam me zo bekend voor. Nu kom ik erachter dat het lied dezelfde melodie heeft als Sexy Als Ik Dans (of eerder andersom).

Ik weet dat samplen veel voorkomt, maar het blijft altijd grappig om dan het originele stukje dat gesampled is te horen.

11 likes

…wow

nielson moet dit wel gesampeld hebben lijkt me bijna? haha