Chocolade. Ik vind milka ook smerig smaken. Ik heb dan liever een klein stukje kwalitatief betere chocolade dan zo’n mierzoete reep
Pizza!
Ja kom ik aan, maar in ItAliE
zijn de pizza’s zo lekker, en dan kom je hier in Nederland bij de gemiddelde pizzeria. Taaie korst, kilo’s kaas ipv mozzarella (
), enorme hoeveelheden ingrediënten.
Nu zijn er tegenwoordig wel betere tenten die pizza maken zoals de Italianen maar man, ik vind het zo zonde van mijn eetlust om dat aan een Hollandse pizza te besteden. Snob-alert!
Haha ik ook. Zelfs keer extra dagen vakantie geboekt en een dag extra gereden omdat ik perse ‘echte’ pizza wilde uit Italië. En we nu toch relatief in de buurt waren.
Bestel ook alleen pizza bij het restaurant hier in de stad die van italianen is.
Onze schilder wilde die iig niet gebruiken omdat hij dat kut verf vond dus hij heeft die kleuren in een ander merk laten mengen
Geurkaarsen
Als ik hoor dat iemand van Yankee Candle houdt denk ik gelijk dat diegene slechte smaak heeft
En het omgekeerde wanneer ik bij iemand thuis kom en er staat een Fornasetti kaars, of Cire Trudon, Diptyque, Malin & Goetz, Le Labo of Byredo
Welke merken koop jij graag?
Ik heb altijd Diptyque thuis!
Feu de Bois voor de winter
Figuier voor de zomer
en Cannabis van Malin & Goetz het hele jaar door, maar dit is wel een speciale geur waar je van moet houden
Ja ik heb juist het idee bij Diptyque dat het vooral overpriced en fancy is gepresenteerd maar eigenlijk ook niet zo bijzonder is?
Ik ben ook echt een geurkaarsensnob, vind idd yankee candle etc allemaal wat oppervlakkiger en simpeler qua geuren en ik vind ze ook echt ontzettend lelijk. Duurdere geurkaarsen zijn vaak wat gelaagder qua geur en ruiken meer parfumachtig. Het ruikt gewoon naar geld wss
Naja in principe bestaat het allebei uit wax met wat synthetische geurdruppels en is de rest allemaal marketing.
Wellicht richt de een zich meer op parfum achtige geuren of blijven ze wat beter hangen, maar ik ben sowieso niet zo gevoelig voor merken. Als ie maar lekker ruikt (subjectief) en een beetje goed verspreid/geur ook in een grotere ruimte.
Vinden jullie dat (bijna) alles wat duurder is, ook automatisch ‘luxer of beter’? Ik heb een vriendin die ervan overtuigd is dat je altijd betere kwaliteit krijgt als iets duurder is, vind dat echt kort door de bocht.
Ik ben ook wel echt moeilijk met geuren, want gevoelige neus. Eigenlijk vind ik ook dat, goedkoop of duur, bij overkill aan huisparfum/ geurkaarsen etc in je huis/ jezelf het altijd stinkt. Krijg dan ook gelijk allergie. Subtiel vind ik wel lekker. Ik vermijd daardoor ook bepaalde winkels, die zo geparfumeerd zijn dat je de parfum echt kan proeven in je mond. Zo een vieze bittere smaak.
Oooh ik dacht altijd dat ik de enige was, die geur is ook zo doordringend, ik wordt er altijd misselijk. Vind het een leuke winkel maar kom er daardoor niet graag. Snap ook nooit dat anderen zich daar niet aan ergeren. Ik loop altijd een beetje provocerend met mijn shirt over mijn neus door die winkel heen vieze gezichten te trekken, maar ze hebben het nog niet aangepast voor mij
Waar ligt dit dan aan? Druppelt de Sigma verf minder ofzo?
Er gaat een wereld aan verfkennis voor me open!
Nee, vind ik meestal onzin. Mensen laten zich daar echt mee foppen. Denk, bijvoorbeeld met kleding, dat je gewoon zelf goed moet kijken naar de stof en hoe het in elkaar gezet is. Dan kan het zijn dat een duurder merk beter is, maar bijv Hema of zeeman hebben ook vaak goede t-shirts.
Nee! Maar waar ik misschien wel een beetje een snob in ben: ik koop liever the real deal dan een knock-off. Niet omdat ik geloof dat duurder, beter is maar als ik iets specifieks wil dan wil ik toch liever het ‘echte’ dan een concessie doen voor ‘net niet’. Stel ik zou echt per see een Apple watch willen, dan koop ik niet een andere smartwatch die erop lijkt in functionaliteit. Slecht voorbeeld overigens want heb een fitbit maar in dit geval wilde ik functionaliteit en niet per see een specifiek merk
Als iemand Nederlandse ondertiteling aanzet bij een film of serie judge ik stiekem een beetje, telt dat als snobisme?
Waarover judge je dan? Over dat iemand niet goed Engels begrijpt?
Ik vind het niet echt snobisme eigenlijk.
Ja moeilijk uitleggen, maar ik vind het op de een of andere manier afdoen aan de ervaring. Alsof je de film/serie niet helemaal meekrijgt zoals “bedoeld” en daar blijkbaar ook niet om geeft.
Maar goede vertaling zorgt juist dat je het wel begrijpt als je de taal niet helemaal goed spreekt. Ik heb Squid Game ook gekeken met ondertiteling, want ik spreek geen Koreaans. Daardoor miste ik de nuance maar ja, anders had ik het helemaal niet begrepen.
Niet iedereen begrijpt alles in het Engels, ook als ze het redelijk goed spreken.
Ik snap wat je bedoelt, want ik lees Engelse boeken graag ook in het Engels, zelfde met ondertiteling. MAAR Engels is dan ook mijn tweede taal. Kijk ik een Franse/ Duitse/ Spaanse whatever film zal ik toch terug moeten grijpen op Nederlandse ondertiteling omdat ik de taal niet machtig genoeg ben. Dan krijg ik nog veel minder mee.
Ik ken zat mensen die Nederlandse ondertiteling nemen of Nederlandse vertalingen van Engelse boeken omdat ze ondanks dat ze wel Engels kunnen, zich niet machtig genoeg in de taal voelen om een film/ boek dan goed genoeg te kunnen volgen. Zou het dan toch vreemd vinden om m’n neus op te halen, terwijl ik bij een Franse film hetzelfde moet doen haha