Waarin ben jij een snob?

Ik word ook kriegelig als mensen hun Photoshop e.d. op het Nederlands hebben ingesteld

Dan staan er ook dingen als ‘gummetje’ en ‘toverstaf’, echt rillingen

14 likes

Natte vinger, brrr

2 likes

Ik zet het liefst ook Nederlandse ondertiteling aan bij Nederlandse films want ik wil gewoon chips kunnen eten en alles mee kunnen krijgen.

En m’n Engels is niet zo perfect dat ik het goed kan volgen nee.

————

Ik heb nog iets bedacht waarin ik een snob ben. Ik wil alleen nog maar exclusievere parfums dragen dus ik koop niks meer bij ICI Paris of Douglas. Behalve Jo Malone want die is Douglas ook ineens gaan verkopen.

13 likes

Ik gaf pre-corona Photoshoples en bijna al die studenten hadden een Nederlandse installatie en waren niet erg goed in Engels. Zelfs als je alles op het scherm projecteerde en ze de icoontjes zagen, konden ze het alleen goed volgen als je de juiste Nederlandse woorden gebruikte. Dus houdt het toverstafje gereed. :woman_mage:

Ik ben een snob wat betreft laptops. Hoewel ik uit nieuwsgierigheid dit jaar een Chromebook had gekocht die ik veel uitleen, vind ik het irritant als studenten een Chromebook hebben. Vaak zijn die laptops toch te beperkt voor wat de studenten moeten kunnen doen en zijn de studenten zelf niet zo vindingrijk om langs de ‘beperkingen’ van die laptops heen te werken. En vaak is geld niet eens de reden als je ziet welke dure schoenen aan hun voeten prijken en dure telefoons , maar gewoon het hebben van andere prioriteiten.

En ik heb een winterjassensnob geworden. Geen van de slaapzakjassen van winkels zoals Monki en Vero Moda weten mij te bekoren.

6 likes

Ik ben een snob in kleding. Ik koop al jaren bijna geen Zara, Mango, H&M bershka meer omdat ik de kwaliteit zo slecht vind. Probeer alleen goede stoffen de kopen, altijd proberen wol/cashmere te kopen voor truien, geen polyester in. Nog alleen maar zijden blousjes etc.

14 likes

Nu ik dit lees ben ik volgens mij ook een winterjassnob. Liever een goede en dure winterjas voor een paar jaar dan elk jaar een winterjas kopen die het maar net 1 winter vok houdt. Lees ook altijd wat er in zit, hoe warm die moet zijn enz

6 likes

Ik denk dat mijn ultieme droom nu is de verwarming uit kunnen zetten en op de dagen, dat ik niet hoef te werken, doorbrengen in de warmste slaapzakjas ever binnenshuis. :joy:

1 like

Hele tijd later, maar ik was eigenlijk wel benieuwd hoe deze bevallen? :slight_smile:

3 likes

Oh, de Lush :nauseated_face: Ze hebben best fijne dingen daar, maar in die winkel zijn is echt verschrikkelijk. Instant hoofdpijn en misselijkheid.

10 likes

welke heb jij nu? wil ook weer een geweldige, had superlang een van The North Face. Mijn Elvine is na twee winters al een beetje mwah en vervaagd.

1 like

Vond het vooral toen het warm was een fijne stof om onder te liggen! Maar al met al niet super bijzonder geweldige kwaliteit. Voor de prijs wel prima!

1 like

Ik zet overal de ondertiteling aan. Het liefst nog met CC. Zo chill dat je niks mist aan achtergrondgeluid of bepaalde dialoog omdat iemand te binnenmonds praat

Maar ondertiteling lees je ook redelijk onbewust. Ik merk vaak pas dat ik toch meelees als er iets niet klopt in de vertaling (echt fout of een spelfout) of als ik dus iets op de achtergrond heb gemist.

2 likes

Ik heb nu al 2 jaar een jas van Fjällräven, een parka model. Was wel duur, zelfs in sale, maar wel zijn prijs waard vind ik. Blijft ook heel mooi. Elvine jassen vind ik ook altijd mooi en heb zelfs toen nog getwijfeld, ben nu blij na jouw bericht dat ik toch een Fjällräven heb gekozen. North Face jassen vind ik trouwens ook altijd prima!

2 likes

Heb je goede tips qua merken? Ik wil zelf namelijk ook meer kwaliteit kleding kopen.

1 like

Thanks voor de merknamen. Ben ook op zoek naar iets wat me warm houdt en een beetje leuk kleurtje.

1 like

Koffie (dankzij mijn vriend haha). Ik drink alleen nog maar specialty, vind reguliere koffie nu altijd verbrand smaken

1 like

Maar ik vind vaak de audio ook niet goed. Dan fluistert iemand iets naar een ander terwijl er een bom op de achtergrond ontploft, ja jongens, volgende keer beter zenderen of gewoon ondertiteling aan hoor.

@anon91169173 Uit interesse, wat zijn dingen die studenten zouden moeten kunnen die op een Chromebook niet kunnen?

3 likes

Verse broodjes uit de supermarkt. Ik wil alleen de desembroodjes van de Albert Heijn die perfect bruin zijn afgebakken. En sporadisch tijgerbollen, maar liever niet.

2 likes

Echt teleurstellend als ze broodjes te kort of te hard gebakken hebben. Dan laat ik ze ook liever liggen.

4 likes

Tassen en schoenen van leer, ik vind nep leer/plastic vaak lelijk ogen. Niet dat ik alleen leer draag, maar als het eruit ziet als leer, dan moet het ook leer zijn

11 likes