Waarin ben jij een snob?

Falafel. Ik vind zoveel falafel zo’n slap aftreksel van het origineel. In mijn stad kun je dus nergens echt lekkere kopen :cry: dus soms ga ik speciaal naar een andere stad om daar bij het tentje van een Jordaniër verse falafel te kopen

15 likes

O.a. adobe programma’s en Word van office 365 is ook niet even fijn.

Een vriendin van mijn probeert mij altijd over te halen om toch voor nepleer en suede te gaan. Maar nepsuede voelt en ziet er best vaak uit als een microvezeldoekje.

4 likes

Maar voor Word heb je super veel online vervanging toch? Vind dat tegenwoordig zo’n onnodig programma geworden. Vooral omdat ik niemand ken die Word echt kocht, dus dan zat iedereen ook nog es illegale software te gebruiken :stuck_out_tongue:

Dan wordt het voor hen nog moeilijker, als ik ze bijvoorbeeld LibreOffice zou aanraden. En met Google Docs kunnen ze ook slecht uit de voeten. De jongere generaties zijn vaak veel slechter met tekstverwerkers en pro-Instagramgebruikers.

1 like

‘Vegan’ leather :woozy_face:

8 likes

Mooi woord voor plastic :sob:

9 likes

Maar wat nou als je vegan bent :sob:

Ik heb geen keuze helaas, voel me zeer gejudged hahaha.

3 likes

Tips voor goeie falafel in Brabant? Ik ben ook echt een falafelsnob — nooit meer lekkere gegeten in Nederland sinds ik het in Egypte at.

In Breda in de Boschstraar zit ‘Hummus en meer’ en zij maakt de falafel op het moment van bestellen vers voor je. Ze heeft ook lekkere Hummus, salades enzo. Echt een aanrader vind ik dat!

5 likes

Mijn terugkerende ergernis elke herfst en winter🙄
Ik houd van breisels en dan zie ik een mooi vest of een leuke trui en dan is het in 95% van de gevallen (deels) van acryl of polyester, ook bij duurdere merken. Ik vind dat niet alleen minder prettig voelen, maar als ik die materialen een kwartier draag, ruik ik al naar zweet alsof ik me een week niet gewassen heb😵 Ben echt jaloers op mensen die acryl kunnen dragen zonder te meuren.

18 likes

Jaa jeetje, ik zag een mooie trui bij other stories, kost 100€ (€99 om precies te zijn maar daar trap ik niet in), en dan bestaat het voor bijna 100% uit (recycled :roll_eyes: ?) polyester. Ja doei doe ff normaal

9 likes

Ja vreselijk is dat he? Ook voor het milieu. Ik vind het ook bizar dat heel veel mensen niet weten dat polyester/acryl/ed gewoon plastic is. Wie wil nu plastic aantrekken!?

3 likes

Ik denk niet dat iedereen dit direct wil, maar er is niet altijd een andere keuze als je niet zo veel te besteden hebt.

1 like

Dat klopt helemaal, maar daar zei ik gelukkig ook niets over. Het geldt toch ook voor iedereen, niemand wil plastic dragen. Het is gewoon zo bizar dat praktisch de hele kledingindustrie zo om plastic draait. :revolving_hearts:

4 likes

Ik denk dat dit argument heel vaak in dit topic gebruikt kan worden. Als jij een snob bent mbt iets, dan heb jij dus en een hele sterke mening en heb je het geld om extra uit te geven. Is het inclusief naar mensen die dat geld niet te besteden hebben? Nee, het is snobistisch.

9 likes

Ja dat is waar inderdaad

2 likes

Oh echt dat wist ik niet! Van tuinbonen zie ik. Maar denk dat dat vooral invloed heeft op de structuur dan want er zitten wel ongeveer dezelfde kruiden en specerijen in?

1 like

Goedkope sieraden van nepgoud of nepzilver, dit moet je na de middelbare school gewoon niet meet willen. Vooral van die kaartjes van de Primark, H&M of Six waar dan 6 paar oorbellen op zitten :roll_eyes:

Nep designer dingen, spaar voor de real deal of laat hst gewoon aan je voorbijgaan. Ik zou zelf wss niet eens het verschil zien, maar ja, wie houd je voor de gek.

Alles waar heel groot het merk/logo op staat. Ik hou van luxe en mooie items, maar zorg gewoon dat je het niet zo opzichtig ziet in merknamen.

15 likes

iedereen moet lekker dragen wat hij/zij/die wil, maar dit topic gaat over snobisme en dat is precies wat mijn houding hier in is. Eerder in het topic gaat het over luxe koffie, wijn en verse pesto en dat is natuurlijk hetzelfde. Niet iedereen heeft de luxe om daar snobistisch over te doen en sommige mensen vinden de budget optie gewoon lekkerder/beter/fijner om wat voor reden dan ook

3 likes

Ik denk dat @Trivia bedoelt dat het een verschil is of je het bij jezelf houdt of er een generalisering aanhangt van mensen die wel die spullen dragen/kopen zoals “laat het aan je voorbij gaan/wie houd je voor de gek”.

Als mensen zeggen dat ze zelf liever echte espresso drinken ipv Senseo zit daar geen oordeel aan naar mensen die wel Senseo drinken. Maar als je het verwoord op een andere manier opeens wel, bijvoorbeeld: “spaar voor een echte machine want Senseo moet je niet willen drinken”.

24 likes