Ik ben nog steeds een manieren-snob. In 2019 zei ik blijkbaar dat ik niet met iemand zou daten die niet het verschil weet tussen een smoking en een rokkostuum. Dat maakt me nu niet zo veel meer uit, maar ik kan me er wel mega aan ergeren als mensen doen alsof ze heel netjes zijn terwijl ze dat eigenlijk niet zijn. Ik was laatst nog met een man die zelf een enorme snob was, maar mij aan de kant van de weg liet lopen terwijl we naast elkaar op de stoep liepen. Dan kun je me net zo goed in mijn gezicht spugen.
Ik vind dit echt heel netjes 2 blikjes. Ik drink niets anders
Same. 1,5l op een dag soms
Snap ik helemaal! Ik vind ook echt dat er een verschil moet zijn tussen werk en een privé situatie. Op werk zou ik het ook heel gemakkelijk vinden als een man per se de deur voor me openhoudt omdat ik een vrouw ben. Maar deze man doet echt alsof hij de meest ‘well bred’ man ooit is en dan kan ik wel echt neerkijken op het feit dat hij zo’n ‘fout’ maakt. Net als mensen die doen alsof ze heel high class zijn maar vervolgens lelijk doen tegen de ober, maar dat is denk ik van de meeste mensen wel een ergernis.
Ik ben overigens heel vaak in een innerlijk conflict tussen hoe ik vind dat mensen bepaalde manieren moeten hebben en feminisme, want veel etiquetteregels gaan natuurlijk niet echt uit van gelijkheid.
Ik merk dat Cola Light steeds minder wordt verkocht? Bij veel supermarkten is er alleen nog maar Cola Zero. Ik vind dat kut.
In horeca is het al zo goed als niet meer te krijgen
In supermarkten ook steeds vaker niet dan wel
Ik vind zero niks
Oh men, doet me denken aan een date van jaren geleden. Hield zo overdreven alle deuren voor me open, stoel naar achter schuiven als ik wou zitten etc. En dan ook steeds benoemen hoe goed dat van hem was. Had hem op het laatst bijna een klap verkocht. Vet irritant!!!
Mijn vriend (horeca werknemer dus soort van inside info gok ik) vertelde me laatst dat het er inderdaad uitgaat. In de horeca in elk geval, maar misschien in de supermarkten dus ook wel…
Ik wist niet dat aan de binnenkant/buitenkant van de stoep lopen een ding was… Zegt dat iets over mij of mijn vriend🙃
Oh nee dat zegt echt niks over jou of je vriend hoor. Als je ergens nog nooit van gehoord hebt kun je het ook niet weten. Maar als iemand die zich gedraagt alsof hij met Amalia op etiquetteles heeft gezeten er geen aandacht aan schenkt, ga ik er vanuit dat hij me expres aan de dodelijke kant laat lopen.
Ik ben Cola Zero verslaafd haha en inderdaad ook blikjes en geen Pepsi of huismerk. Vind light ook niet lekker.
Waar ik een snob in ben: in vliegen. Ik vlieg altijd rechtstreeks ondanks dat het duurder is (behalve als het niet kan). En ook nooit meer budget airline ook al is het binnen Europa, ik erger me dan al op het vliegveld (als je op Schiphol bijvoorbeeld naar zo’n soort aparte gate moet ) en daarna de hele vlucht, waardoor ik m’n vakantie niet chill begin. Het liefst vlieg ik met KLM als het kan.
Haha ja pure armoe, net zoals liggen op je handdoekje ipv op een bedje.
Ik heb 1x business class gevlogen (gratis upgrade gekregen) en dat is idd echt fantastisch. Helaas daardoor ook verpest
same. mocht afgelopen vakantie een paar keer business class vliegen want werd voor ons betaald door werkgever, en ben nu voor de rest van mijn leven verpest.
Stoffen!
Ik wens niets van polyester oid te dragen. Een aantal van mijn vriendinnen zijn stomverbaasd door wat ik uitgeef aan kleding (ik vind het wel meevallen) en ik antwoord altijd dat ik kwaliteit gewoon erg belangrijk vind.
Een van die meiden heeft wel een leuke stijl dus ik complimenteer haar vaak maar als ik dan dichterbij sta zie ik dat haar kleding qua stoffen het niet helemaal is en dan voel ik me weer stom.
Haha ik heb hier al een tijd af en toe mot over met mijn vriend. Wij willen ooit naar Japan en ik heb zoiets van hartstikke leuk en aardig maar dan wil ik business class vliegen want ik trek het anders niet. En hij vindt het onzin, overdreven en echt niet nodig. Prima, boek jij maar die economy vlucht en zwaai ik wel af en toe. (dit speelt ook echt pas eens in de verre verre toekomst)
Ik ben een keer aangereden terwijl ik aan de binnenkant liep vriend liep aan de buitenkant en had niets.
Koffiebonen, muziek, literatuur, films, zoveel dingen. Ik ben eigenlijk een verschrikkelijke snob nu ik erover nadenk. Geen wonder dat ik geen vrienden heb, lol.
Dit. Ik ben geen openbare snob dus ik judge niemand tot ik thuis kom en dan denk: wat is mijn leven.
Als je er echt van wil genieten zou ik je kind ook bij je partner in economy dumpen!