Dat heb ik ook. Ik check altijd de info op het label en dan moet ik zo vaak iets terug hangen omdat het polyester is
Sinds ik meer op stoffen let vind ik het ook opvallend wat een geld sommige winkels vragen voor polyester kledingstukken. Dan zie ik een leuke zomerjurk van 80 euro en dan is het 100% polyester.
Ik had het een keer met een top van Scotch&Soda. €80 betaald, pas toen hij na een paar keer wassen al minder mooi werd zag ik dat die “fijne soepelvallende stof” 100% polyester was
Dit is echt mijn nummer 1 ergernis in winkels. Sowieso dat er zo veel dingen van polyester worden gemaakt. Ik haat het om die stof te dragen, maar bij sommige winkels is dat zo ongeveer het enige wat ze verkopen? En dat zijn niet eens alleen maar de primark, maar ook hoger segment. Ik ben dan weer wel blij dat het steeds meer een trend is om kleding van natuurlijke materialen te kopen, hoop dat winkels daar dus ook steeds meer in mee gaan
Wat ik alleen kut vind is dat het vaak basic kledingstukken zijn van natuurlijke materialen (al heb ik wel wat leuke dingen kunnen vinden bij & other stories). Ik zou echt een moord doen voor meer 60s en 70s inspired zomerkleding van natuurlijke materialen.
Al is het volgens mij bij duurdere merken soms hip om gerecycled polyester te gebruiken. Maar ja eens met de rest hoor, ik draag ook alleen viscose/katoen/linnen/modal/zijde/wol etc
Ik ben een sushisnob. Sinds ik bij the Red Sun heb gegeten vind ik alle overige sushi echt matig.
In die periode had je ook heel veel vieze stoffen kwam ik laatst achter. Nylon, acryl enzovoort. Als je dwt aanraakt echt brr.
Ik heb vorige week een aantal jurken/blouses besteld van h&m en een aantal waren 100% linnen, katoen of een combi ervan, was best verrast…
Vlees.
Enkel van de hoeve, nooit van de supermarkt in zo’n nasty plastic bakje. En al zeker geen plofkippen
Eens. Om die reden vind ik Costes veel en veel te duur!
Je kan bij H&M sowieso best goed slagen voor mooie stoffen als je er goed tussen zoekt. In de app kan je ook selecteren op materiaal (niet waterdicht, maar je komt een eind), dat vind ik ook ideaal.
Ik heb net bij de zara een 100% linnen broek gekocht, echt heel mooi.
Ik denk dat dit wel past in dit topic, maar ik heb überhaupt nog nooit een kledingstuk gekocht zonder naar het materiaal / de materiaalsamenstelling te kijken. Is er echt ingeramd vroeger, net als dat ik nooit t-shirts of truien draag met teksten erop. Logo’s in principe ook niet.
Was je toen je 15-16 jaar was ook al zo verstandig? Toen kocht ik de Wonderwoman en de Cool Cat leeg.
Ah dat wist ik niet, thanks!
Niet zoals jij nooit, maar sinds een jaar of 10 ik ook niet nee! Ik kijk áltijd naar het materiaal. Polyester komt er bij mij niet in
Ik vond die jurken van Guts en Gusto best leuk maar het is aaaaltijd polyester.
Wat dragen jullie dan met sporten? Of sporten jullie niet? Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die sporten in katoen namelijk. Brr.
Op dit vlak was mijn opvoeding vrij effectief blijkbaar, want ik gaf eerder m’n kleedgeld uit aan van die klassieke kleding van de Benetton, Vogues en vintage. Toen ik jonger was en fan was van The Spice Girls viel die klassieke mode-opvoeding wel slechter trouwens, want net als polyester kwamen plateauzolen er (helaas) echt niet in.