Inderdaad niet sporten#lifehack
Voor sportkleding maak ik een uitzondering
Bij sportkleding maakt het mij niet uit!
Dat zou ik niet kunnen Ik draag liever de hele dag gerecyclede polyester sportkleding van goede kwaliteit dan dat ik niet sport, maar smaken verschillen haha
Ik sport het liefst in een merinowollen shirt van Icebreaker
Ik drink alleen bonenkoffie. Filterkoffie drink ik niet, niet te drinken.
Filterkoffie is toch niet het tegenovergestelde van bonenkoffie? Filterkoffie kan ook bonenkoffie zijn.
Alle koffie komt toch van bonen?
Haha dat sowieso. Al vind ik versgemalen bonen wel veel lekkerder dan reeds gemalen bonen. Ik denk dat dat verschil wordt bedoeld.
Nou zeg dat, ik snap ook wel dat niet iedereen het geld heeft of er voor over heeft om een heerlijk bakkie te zetten, maar je proeft het verschil duidelijk ten opzichte van filter koffie.
Filterkoffie schijnt juist weer helemaal hip te zijn onder de koffie hippers maar ik vind het echt niet te drinken. Of ik kan het gewoon niet goed zetten, dat kan ook.
Filterkoffie is toch gewoon een manier van zetten, je kunt daar elke 100000 soorten elitaire handgeplukte en gemalen bonen in doen die je wilt. Dat smaakt toch nooit allemaal hetzelfde
Maar koffie = bonenkoffie en filterkoffie = koffie = bonenkoffie, dus wat beschouw jij dan als een lekker bakkie als het voor jou ZO anders is dan filterkoffie?
Edit: wat je nu eigenlijk zegt is ‘ik drink alleen thee gezet met theebladeren want theezakjes zijn echt goor’
Ik drink het liefst alleen uit een fancy espressomachine, dat heb ik thuis ook, maar filterkoffie is daarna eigenlijk wel het beste?
Liever filter dan Nespresso/Senseo of slap afgestelde volautomaatkoffie.
Laat ik het zo zeggen; Ik drink het liefste koffie met bonen die vers gemaald zijn. Het liefste uit een fancy espressomachine maar een apparaat wat vers maalt is ook prima.
Dus echt een totaal ander statement: je wilt gewoon koffie met verse bonen. Groetjes van iemand die regelmatig filterkoffie drinkt van versgemalen bonen
Ik heb liever vers gemalen, da’s dan weer mijn snobisme
Wij hebben een Moccamaster en dan heb je dus heerlijke filterkoffie met hetzelfde effect.
Ik zou ook wel een fancy espressomachine willen maar die zijn onbetaalbaar. Dan heb ik liever een heel goed filterkoffieapparaat dan een matige espressomachine.
En ja we doen er versgemalen bonen in. Kan gewoon!
Het is trouwens ook vaak zo dat zelfs barista’s die het beste materiaal hebben nog matige koffie zetten, dus daar ligt het ook aan. In Nederland vind ik de koffie op maar een paar plekken écht lekker, en dat zijn dan vaak geen Nederlandse barista’s. Dus ik ben een baristasnob I guess (ik zou het zelf ook niet kunnen trouwens).
Dat geluid is nog steeds heel chill. En de lucht die in het huis hangt Dat heb ik niet met een french press of cafetiere.
Ik snap je helemaal, ik ben ook een baristasnob ondanks dat ik zelf geen goede kop koffie kan zetten. Ik drink ook alleen echt graag koffie bij Omotesando Cafe (Tokio) of Coffee Academics (Hongkong, woon in Azie dus weet niet zo hoe het in Europa is). Bij die laatste betaal je bijna zeven euro voor een cappuccino, echt huilen